Omar
-Joo, visst, vi skulle ha fått flera härliga år tillsammans, det hade vi kunnat få, men det fick vi inte, vi fick 4 år, sen fick Ella cancer.
Nu är det år 2025, Ella har haft cancer i ett år.
Hon får cellgifter, det är bättre, men hon bor nästan på sjukhus.
The Fooo finns inte längre, vi killar är tightare vänner än vi någonsin har varit, men det är bara Felix som fortfarande har en karriär som sångare, jag Ogge och Oscar jobbar på ett skivbolag och skriver låtar till bland annat Felix, även till Felix flickvän Mihna.
Ronja är nu 11 och hon är den bästa storasystern, hon vet att jag har det jobbigt för att Ella är på sjukhus, så hon, utan att bråka, tar hand om Vilja och följer med den lilla 8 åringen till hennes skola.
Ronjas POV
-Ronja, tar du Vilja och går till skolan? Hör jag pappa säga.
-Visst! Ropar jag.
-Vilja, kom, vi ska gå till skolan, säger jag och tar min lillasysters hand. Hon tittar på mig med stora, bruna, rädda rådjursögon.
Jag kramar om henne och vi går sen ut ur det stora huset.
Jag hade fått bli vuxen så fort, pappa var upptagen med jobbet och att mamma hade fått cancer, och någon behövde ju ta hand om min porslinsdocka till lillasyster.
Jag kan inte låta henne vara själv, jag älskar henne för mycket.
Ibland får jag bo hos Hannah, min moster, jag bor hos pappa också, men jag vill helst bo där med Vilja.
Jag och Vilja ska sova hos Jasmin och Love idag. Då slipper jag ta hand om Vilja, Linda, Jasmins mamma, tar hand om alla som behöver hjälp, hon jobbar på Röda korset och det bästa hon vet är att hjälpa folk.
-Ronja, hör jag Bellas ljusa röst ropa. Jag stannar Vilja och vänder mig om.
Där kommer Bella gående med hennes 4 åriga lillebror Baltimore.
Båda har ljust hår och klarblå ögon. De är extremt lika.
Vi går tillsammans till Baltimores dagis och sedan vidare till skolan, vi följer Vilja till hennes avdelning, sedan går vi till vårt klassrum.
-Jag har en rolig nyhet! Säger min lärare när hon kommer in i klassrummet. Hon är 38 men tror att hon är typ 15.
-På skolavslutningen om en vecka så kommer en artist hit och sjunger för oss, säger hon och rodnar lite under det 20 kilo tjocka sminket.
-Felix Sandman! Säger hon.
Jag känner honom! Tänker jag.
Hon börjar skriva uppgifter på tavlan.
Jag skriver monotont av dem.
Plötsligt vibrerar det i min ficka.
Fan, jag glömde att stänga av vibrationen.
Jag tar upp mobilen och ser pappas nummer lysa mot mig på skärmen.
Jag drar med fingret över skärmen samtidigt som jag ställer mig upp och går ut ur klassrummet.
-Hallå, säger jag.
-Hej hjärtat, jo det har hänt en sak, säger pappa och jag hör på hans röst att han har gråtit.
-Vaddå? Frågar jag.
Bellas POV
Jag hörde hur Ronjas mobil ringde, jag tittade efter henne när hon gick ut ur klassrummet.
Plötsligt vibrerar det i min ficka. Jag tar upp min mobil och ser att Ronja har skickat ett sms.
Jag låser upp mobilen och ser vad som står.
Jag får läsa flera gånger innan jag faktiskt fattar vad som står.
Ella är död...
**************************
Hope you'll like it! 💜Jag vill bara säga att jag tycker ungefär som ElviraHelje, jag kan inte skriva en novell där jag avskyr huvudrollen! 💜
Jag lovar, det kommer bli bra! 💜💜 det kommer ta längre tid mellan kapitlen nu, det kommer nog komma två kapitel i veckan tror jag! 💜💜
Hoppas ni tycker det är ok! 💜💜 för jag kommer nog inte kunna skriva så mycket mer! 💜💜
Jag har mycket i skolan, några i min klass och jag ska stå i Globen och sjunga med Robbie Williams den 15 maj så aa, vi måste öva till det! 💜💜
Have a nice day, så ses vi om ett tag! 💜💜
VOUS LISEZ
My Goodbye - The Fooo fanfiction
FanfictionFortsättning till My Dreamdaughter (Ska du läsa denna så rekommenderar jag att du läser My Dreamdaugther först) Vilja och Ronja har haft det svårt när deras mamma Ella har legat inne på sjukhus för hennes cancer. Då Ella är som värst blir hon botad...