Extras POV
Jag stirrar upp i taket, det vanliga vita taket som jag har stirrat upp i, i ungefär 15 år.
Som jag trodde så ville inte damen ha mig. Jag är ju ett freak.
Ja Extra, du är ett freak, ingen vill ha dig, du kan lika gärna dö.
Jag skakar på huvudet och sätter mig upp.
Vart kom den rösten ifrån? Jag ställer mig upp, utan att egentligen ställa mig upp. Jag styr inte längre över min egen kropp.
Extra, du är ett freak, ingen vill ha dig, du kan lika gärna dö.
Ja, rösten har faktiskt rätt, fast jag kan ju inte bara överge Elsa och Lizza.
Extra, du är ett freak, ingen vill ha dig, du kan lika gärna dö.
Men Elsa och Lizza tycker nog också att jag är ett freak? Jag skakar på huvudet för att slippa rösten som ber mig dö. Jag har lovat mig själv och Lizza att jag inte ska ta livet av mig.
Extra, du är ett freak, ingen vill ha dig, du kan lika gärna dö.
Mina ben rör sig trots att jag ber dem att stanna. Jag rör mig mot min dörr, mina händer sträcker sig mot mina skor, knyter dem på mina fötter, mian hand läggs på handtaget, trycker ner det och plötsligt tappar jag medvetandet.
När jag återfår medvetandet står jag i en rulltrappa.
Jag ser att jag är på väg ner i en tunnelbana. Mina ben för mig mot kanten av perrongen. Jag ser att det bara är en minut kvar tills tåget kommer.
Plötsligt lyser det svagt i tunneln. Mitt ena ben tar ett steg fram, nu står jag bar en cm från kanten.
Min kropp tar sats och kastar sig ut.
Lizzas POV
-Kommer hon vakna? jag hör Ellas oroliga röst vid mitt huvud. Ett par varma fingar tar tag om min ena hand.
-Jag kan inte säga helt säkert men jag tror att hon kan vakna, det är 40% att hon inte kommer vakna, vilket är en mycket bättre siffra än 80% som hon hade i början! En röst jag har hört tillhör min sjuksköterska Tyra. Jag känner mig mycket lugnare när jag hör att det är större chans att jag vaknar.
-Hur mår Andreas? Jag skärper min hörsel för att höra.
-Han har blivit bättre, han hade 90% att han inte skulle vakna, den siffran har sjunkit till 70% så det är bättre, men jag vet inte om jag kan kalla det bra! Jag känner att jag får liv i mina fingrar. Men jag ligger still, jag vet inte om jag vill vakna.
Plötsligt hör jag hur dörren öppnas.
Ellas POV
Jag vänderig om och möter Alex blick, han bär på en flicka. Hennes svarta långärmade tröja är röd av blod och hon andas svagt.
-Hjälp! Han väser det innan han faller ihop mot väggen, med flickan i knät.
Jag ställer mig upp och lyfter flickan ur hans armar. Tyra går fram till Alex och kollar hans pus. Hon tar upp en mobil ur fickan och knappar in ett sms till någon innan hon lägger handen på min rygg och vi går in i rummet mitt emot. Snart kommer det in flera doktorer. De klipper upp flickans tröja, hela hennes rygg är avskalad och blodig.
Tyra visar att jag ska gå in till Alex istället. När jag kommer in har någon lagt honom den andra sängen i rummet. Jah sätter mig emellan Lizzas och Alex sängar och tar deras händer.
-Ella, du måste hjälpa flickan, hon mår inte bra! Alex mumlar och öppnar ögonen.
-Vad hände? Jag tittar på honom, han tar ett djupt andetag och börjar berätta.
Alex POV (Det han berättar)
Jag går ut genom sjukhusets portar. Jag ska bara ta mig en nypa luft, åka hem och duscha, Lucas sitter med Andreas, och jag har suttit där i 3 dagar i sträck.
Jag går ner i tunnelbanan precis vid barnhemmet. När jag vänder mig för att gå mot perrongen ser jag en tjej vid perrongens kant. Hon tar sats och kastar sig ut.
Jag hinner inte hindra mig själv, jag springer och hoppar ner på spåret. Jag tar tag i tjejens arm och lyckas dra undan henne precis innan tåget kommer dundrade. Hennes rygg släpas mot hjulet men jag hoppas att hon inte dör av det.
När tåget har plockat upp alla människar som ska på och sedan åkt iväg igen, så ställer jag mig upp och ser att en kvinna i 30 årsåldern kommer fram till kanten.
-Vad hände?
-Jag försökte rädda hennes liv! Jag pekar på tjejen. Kvinnan hoppar ner och hjälper mig att lyfta upp tjejen. Kvinnan lyfter upp tjejen och lägger henne i mina armar.
Jag går till sjukhuset och på något sätt hittar jag Lizzas rum.
-Hjälp. Jag faller ihop mot väggen och tappar medvetandet.
*********************
Vem är denna mystiska "Extra" och vad kommer hända när hon får reda på vem det är som har räddat hennes liv?
Kommentera och votea så ses vi i nästa kapitel! <3<3<3 Love to yah all! <3<3<3<3
VOUS LISEZ
My Goodbye - The Fooo fanfiction
FanfictionFortsättning till My Dreamdaughter (Ska du läsa denna så rekommenderar jag att du läser My Dreamdaugther först) Vilja och Ronja har haft det svårt när deras mamma Ella har legat inne på sjukhus för hennes cancer. Då Ella är som värst blir hon botad...