Dipagi yg indah dengan kicauan burung² telah membangunkan seorang gadis muda yg liat bangun pagi.. Terdengar ketukan pintu lalu ia menjawab
"Apahal nie? Jangan la kacau nak mimpi kawen dgn crush orang nie, Alamak!" lalu dia ambik selimut n tutup mukanya..
Pintu biliknya dibuka lalu seorang wanita berumur menarik selimut dgn kuat..
" NUR ATYIKAH FARHA! Bangun cepat sebelum ibu ambik air siram kamu atas katil nie jugak!" sambil tangannya memukul badan anaknya itu..
"Eleh ibu, orang bukan nk ke mana² pun.. Bg la org tido.. Pleasee ibu?" sambil mengerakkan badannya dalam selimut..
Ibunya Puan Erra Izara menggeleng-geleng kepalanya apabila melihat perangai puterinya ini..
"Ibu bukan apa, semalam papa kata kawan dia kan tengah mencari someone untuk berkerja kat syarikat penerbitan cawangan antara korea and malaysia, dah dpat peluang tuh xkan nk lepaskan?!" perli sambil lihat reaksi anaknya itu..
Aku terus bangun bila ibunya berkata begitu.. "Ishhhh ibu tuh dengki ler.. Xbole tgk orang senang sikit nk mimpi crush dari korea." membebel atyikah dgn mulut muncung mcm itik..
"ishh.. Ishhhh budak nie!" lalu ibu siku kepala atyikah sbb terlalu imaginasi sangat dgn kpop dia..
"kamu dh 22thn okay.. Matang la sikit wahai anak.. Dah pergi mandi.. Nanti trun sarapan ya.. Ibu dh masak.. Syg dia" lalu ibu kiss dahi atyikah dan lalu keluar dari bilik atyikah..
-Bersiap-
Aku membetulkan baju blush warna kelabu dgn seluar warda supaya kelihatan cantik dihari dia start kerja..
Aku jugak mengayakan shawl dari keknis warna hitam halus.. Atyikah sentiasa peka dalam memilih pakaian yang sesuai untuk dipakai..
Lalu aku mengambil beberapa fail penting untuk dibawa dan beg sandalku.. Aku kembali balik ker dalam bilik dan ambik Al-Quran lalu dicium dan membaca sedikit doa..
"Ya Allah, tolonglah hambaMu ini, amin" lalu aku letak kembali al-quran.. Aku keluar dengan senyuman yg amat manis..
-Meja Makan-
Atyikah lihat keluarganya sedang menjamah sarapan pagi..
"Assalamualaikum sume, selamat pagi wahai kesayanganku" lalu aku pergi ker arah papanya dicium dahi, adik lelaki and last adik perempuan bongsuku.. Lalu aku mengambil tempat disebelah adik perempuanku itu..
"Ishhhh apa nie akak ikaa nie, main cium² pulak, Aiman dh besar la.. Xmau la cium² Aiman!" marah dia sambil tangannya lap pipi yg dicium atyikah tadi..
"Ehhh, maksudnya nie Aiman dh x nk ciuman dari ibu jugak ler? Xapa ibu paham anak² ibu dh tak perlukan ibu" ibu berlakon nangis nk tgk reaksi ank lelakinya itu..
"Eh tak la.. Ibu tak apa cium tapi kak ikaa la taj nak cium²,nanti kwan² tgk malu tau" katanya sambil mulut dipenuhi nasi..
"Lantak la adik akak, biar la akak nk cium pun, kan syg akak Nur Aimi Farisya kan"! Lalu dicubit pipi adik bongsunya itu.. "Yeee.. Hehehe" dibalas aimi yg baru berusia 4 tahun itu..
"Alahai anak papa nie, akak ikaa tuh kan kakak kamu, tak apa dia cium.. Tgk papa okay jer akak ikaa cium.. She is my daughter and also she is your sister okay?" kata papa pada Muhammad Aiman Firash iaitu adik ketigaku itu.. Masa makan aku rasa macam kurang someone kat meja makan..
"Btw mana abg Alif?" sambil mataku mencari abangku.. "Abg kan malam tadi ade flight lewat, dia balik lewat ler tuh" kata papa sambil minum tea panas tuh..
YOU ARE READING
[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞
RomanceSeorang lelaki yang akan kehilangan isteri kerana kanser ovari tahap 4.. Dalam masa saat gering isterinya itu, si suami itu diminta untuk mencari seorang ibu baru untuk anak lelaki yg berusia setahun itu.. Si isteri memegang tangan suaminya lalu mer...