Bab 21: Erti Kebahagian.🌸

518 25 25
                                    


-Perjalanan balik rumah Kai-

-Kai's Pov-

"Asal kereta tuh asyik ikut ya" ngomel aku sendirian. "Ha? Apa abang kata?" soal Atyikah lalu pandang aku.

Aku pandang Atyikah "Abang makin pelik sekarang ini. Sejak 2-3 hari ini ada kereta asyik follow abang jer" pinta aku lalu aku serta-merta memberhentikan kereta aku.

"Abang! Jangan berhenti mengejut. Kan ada anak" ujur Atyikah lalu memeriksa anak-anaknya takut kena apa-apa.

Aku pandang belakang dan kereta itu tutupkan lampu keretanya. Aku nak keluar dari kereta tapi dihalang oleh Atyikah.

"Abang jangan please. Dah lewat sangat. Jom kita balik rumah" ujur Atyikah perlahan lalu aku mengangguk. Aku sangat risaukan keselamatan keluarga aku.

...

"Sayang, angkat Aiden dulu nanti abang angkat Adam ya" pinta aku pada Atyikah lalu dia menghampiri aku dan ambil Aiden.

Tetiba sebuah kereta berhenti betul-betul di depan rumah kami. Aku menghampiri pagar rumah aku untuk melihat lagi dekat.

Tetiba kereta itu terus berlalu pergi. "Siapa tuh?" ngomel aku lagi. "Abang! Cepat masuk. Dah lewat ini. Angkat Adam cepat" ujur Atyikah lalu aku pergi angkat Adam yang sedang tidur.

-Atyikah's Pov-

Aku tuangkan air tea kepada Kai. Aku pelik dengan perangai Kai asyik termenung jer 2-3 hari ini.

"Abang? Okay tak ni?"soal aku lalu cuit lengan dia. Dia terkejut lalu pegang aku. "Ehh abang okaylah sayang. Kenapa?" soal Kai kembali pada aku.

"Abang macam fikirkan something ka?" soal aku lalu duduk di sebelahnya. Dia bermain-main dengan jari-jemari aku lalu cium.

"Taklah. Abang okay jer. Oklah abang nak pergi kerja dah. Jaga diri ya, sayang" ujur Kai lalu aku bersalaman dengannya dan dia cium dahi aku lembut.

-Chanyeol's Pov-

Aku perlahan-lahan menarik bagasi aku. Yixing di sebelah asyik dengan telefonnya. Aku mencari seseorang tapi still tak kelihatan.

"Cari tunang ka? Tadi aku nampak dia kat cafe dengan kawannya Isma. Btw Yeol, kau ada tak nombor telefon Isma? Aku nak mengorat dialah" ujur Yixing tersengih pandang aku.

"Asal minta aku, minta sama Yana nanti. Gatal nak mengoda anak dara orang" perli aku pada Yixing.

Dari jauh aku nampak Yana melambai-lambai ke arah aku. Aku memanggilnya. Dia lalu bersalaman dengan aku. Maklumlah nak kahwin dah lagi seminggu.

"Awak dah lama tunggu ka?" soal Yana lalu tarik Isma dekat dengannya. "Dah. Jom" ujur aku lalu pegang tangan Yana.

Aku bisik pada Yana " Si Yixing tuu ada hati kat Isma. Dia dah pendam perasan kat Isma lamanya tapi malu nak bagitahu" ujur aku perlahan.

Aku menjeling ke arah Yixing muka masih tunduk sebab malu pada Isma yang bersebelahan dengannya.

"Yaka? Wah nanti Yana tanya Isma. If Isma okay abang bagilah no Isma pada Yixing. Lagipun Isma ini perangainya susah sikit orang nak mengorat dia" bisik Yana pulak.

"Hoi orang depan. Duk bisik apa tuh? Mengumpat aku ker?" soal Yixing terus berdiri antara Yana dan aku.

"Mana ada. Aku sembang pasal barangan hantaran yang aku nak berikan pada Yana. Itu jelah" ujur aku lalu tarik Yixing jauh dari Yana.

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now