(° Sebulan Kemudian°)-Tanah Perkuburan Islam-
-Kai's Pov-
Selesai aku membaca doa pada kubur Arsya lalu aku ambil air dan siram. Aku letakkan sikit bunga di atas kubur dia.
Aku sentuh batu nisan Arsya "Sayang. Abang always doakan untuk sayang ya. Abang sayangkan Arsya ya. Terima kasih sebab satukan abang dengan Ikaa. Abang janji akan jaga Adam ya" ujur aku lagi.
"Pa, ma ada lam ini ka?" soal Adam lalu aku tersenyum. Aku betulkan songkok dia. "Ya sayang. Mama ada kat sini. Tapi Mama Adam dah bahagia kat sana" ujur aku lalu tunjuk langit.
"Ana? Da apa ana, Pa?" soal Adam lagi. Aku pandang Adam yang sudah berusia 2 tahun ini. Cakap pun masih pelat dia.
"Dah jom kita balik. Ibu dengan adik dah tunggu kita" ujur aku lalu Adam gembira. Aku terus dukung dia dan masukkan ke dalam kereta.
*****************************************
"Tokbu!"ujur Adam memanggil Ibu. Ibu menghampiri kami. "Dah balik ya. Jom sarapan dulu" ujur Ibu lalu aku dan Adam mengekori Ibu.
Ibu letakkan nasi goreng dalam pinggan aku. Ibu pandang Adam "Adam nak makan nasi dengan Tokbu ka?"soal Ibu lalu Adam menganggukkan.
"Mai sini kat Tokbu" ujur Ibu lalu Adam berlari ke arah Ibu. Aku senyum jer tengok Adam. "Assalamualaikum cucu Tokwan ini" ujur Papa lalu cium pipi Adam.
"Waalaikumcalam" ujur Adam lalu makan nasi yang di suap Ibu. "Alahai comelnya cucu Tokbu balas salam" ujur Ibu lalu kiss dahi Adam.
"Ikaa dah makan ka, Ibu?"soal aku lalu aku minum air tea panas. "Haah dah. Tadi bagi tungku lepas tuh masuk balik dah tidur alahai isteri kau Kai" ujur Ibu lalu gelak.
"Biasalah dia malas la tuh" ujur Papa lalu suap nasi lagi. "Jangan la malas, nak badan cantik macam dulu katanya tapi nak tungku jer malas" bebel Ibu lagi.
Aku hanya tersenyum tengok Ibu dan Papa gaduh manja. Aku mintak diri dulu sebab nak tengok Atyikah.
-Someone's Pov-
Perlahan-lahan Kai masuk ke dalam bilik dan Kai terus menghampiri Atyikah yang sedang nyenyak tidur. Pipi merah Atyikah dicuit oleh Kai lembut.
"Hmmmmm" bunyi Atyikah pula. Kai bangun lalu Kai menghampiri anak lelaki mereka yang baru sebulan dilahirkan.
Kalau diikutkan bayi mereka akan lahir bulan ini tapi dia nak keluar awal. Alhamdulillah dia sudah sihat. Sebab dia tak cukup bulan pihak hospital terpaksa jaga dia bagi dia sihat. Alhamdulillah dia dah bersama mereka.
Kai angkat anaknya lalu cium. "Assalamualaikum Muhammad Aiden. Lapar ka sayang?" ujur Kai lalu bawa anak keciknya itu menghampiri Atyikah.
Kai pandang Atyikah "Sayang bangun. Aiden nak minum susu ni. Sayang" panggil Kai perlahan lalu Atyikah buka matanya.
Atyikah mengeliat lalu pandang Kai "Ya abang?" ujur Atyikah. "Ini Aiden. Nak susu" ujur Kai lalu berikan Aiden pada Atyikah.
-Atyikah's Pov-
Aku bangun lalu aku susukan Aiden. Kai pandang aku. "Ehhh asal tengok ni?" soal aku lalu betulkan baju aku.
"Eleh. Nak malu konon. Ehh awak tuh isteri i okay. I will do anything if i want" ujur Kai dengan pandangan sexy dia tuh.
YOU ARE READING
[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞
RomanceSeorang lelaki yang akan kehilangan isteri kerana kanser ovari tahap 4.. Dalam masa saat gering isterinya itu, si suami itu diminta untuk mencari seorang ibu baru untuk anak lelaki yg berusia setahun itu.. Si isteri memegang tangan suaminya lalu mer...