Bab 2 - Im Sorry.♥

1.1K 43 5
                                    


-Kai Pov-

Kai berlari dengan sekuat-kuatnya dan terus berhenti di depan wad kecemasan.. Kelihatan mama, abg kai dan anak kai yg didukung mama kai.. Kai menuju ke arah mamanya..

Dia menghulurkan tangan untuk bersalam.. Lalu dia duduk di sebelah ibunya itu.. Lama kai memandang anaknya lalu dia sentuh jari kecik anaknya itu..

Kai tgk mamanya lalu dia berkata "Okay, mama mcm mna bole jadi nie?" tanya kai lembut sambil tangannya still pegang jari kecik anaknya itu..

"Mama tak tahu kai, masa tuh mama tinggalkan Arsya dgn Adam sbb dia nak menyusukan Adam..

Mama biarkan dan mama masak dibawah.. Lepas tuh mama dengar Arsya menjerit kesakitan terus la mama pergi tengok.. Mama tgk arsya dh pengsan dan adam menangis jer..

Tuh mama panggil abang kai tuh.. Nasib baik Baek still dalam bilik dia, tgh bersiap" cerita mamanya sambil mengelap air matanya.. Baek ialah abang kepada Kai.. Nama sebenarnya Muhammad Airit Badrul.. Baek ialah nama panggilan family sebab muka dia mmg ade iras Baekhyun EXO.. Hahaha..

Baek pegang bahu mama dan mintak mama bagi Adam kepadanya.. "Mai sini Adam kt Baek, mama.. Biar Baek pulak dukung dia" pinta Baek lalu mengambil Adam dari mamanya.. Kai hanya memandang sahaja..

"Abah tahu ker pasal nie ka?" tanya mama pada Kai.. Kai mengangguk lalu berkata "Abah tahu tapi dia ade tetamu.. Tuh dia x bole datang sekali.. Tadi abah baru kenalkan Kai dgn new assistant Kai" ujur Kai pada mamanya..

Matanya still melihat pintu bilik kecemasan.. "Janji ko jangan pecat pulak budak tuh kali nie, kalau stress sangat pi solat.. Nie x asyik lepas kat orang" mngomel Baek pada Kai..

Kai terus tundukkan dirinya lepas ditegur abng.. Tetiba pintu bilik kecemasan buka.. Kai terus bangun dan pergi ke arah doctor.. "Doc, macam mna wife sya?" tanya Kai risau..

"Sabar ya En.Aeriel, pertama kali saya nak mintak maaf ya.. Isteri Encik memang dah makin merosot.. Kanser dia dah merebak.. Kami sudah tolong sedaya-upaya tapi maafkan kami.. Dia tidak mempunyai byk masa lagi.. Kita harap apa yg dia impikan ditunaikan sebelum dia menutup mata" pinta Doctor Syafiq yg merawat isteri kai, Arsya Indah.. Kai terus terduduk mendengar apa yg dikata doktor.. Air matanya menitis..

"Bangun syg, be strong for Adam" ujur mama pada Kai..

Kai berhenti di depan katil milik isterinya.. Melihat muka isterinya yg pucat dan keadaan isterinya yg menyedihkan..

Kai terduduk lalu mencapai tangan isterinya.. "Syg, please don't leave me alone" pinta Kai sambil tangan Arsya di pipinya..

-Atyikah Pov-

Aku sejak dari pejabat Tan Sri Arash hanya mendiamkan diri.. Lalu papa tegur

"Ehh, kenapa anak papa sorang nie tetiba senyap jer? Kalau tak dia ler org paling sporting sekali.. Buka lagu EXO dan menyanyi jer.. Nie xade pown" kata papa padaku..

Aku melihat papa lalu senyum "Tak ada mood la, papa" kataku pada papa.. Mataku terus memandang suasana luar tapi fikiran aku mesti akn teringatkan Mr. muhammad Aeriel Kairul.. 😭

Selesai menyiapkan makanan malam, aku terus memanggil family aku makan..

Aku hanya diam jer dari tadi.. Lalu ibu menegurku.. "ikaa, macam mna? Dapat kerja kan?" tanya ibu tapi still tiada jawapan dariku..

Abng terus cuit lenganku membuat aku menjerit dgn kuat.. Dia ketawa terbahak-bahak melihat aku.. "Kau mengelamun apa, ikaa hoii? Ibu panggil kau bole pulak xdgr" ujur Yeol lalu suap nasi ke dalam mulutnya..

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now