Bab 17: Pulangkan mereka.

598 22 15
                                    


-Balai Polis Bukit Aman-

-Minho's Pov-

Aku selesai berjumpa dengan Ketua Polis Bukit Aman lalu aku keluar dan Rayyan menghampiri aku.

"Macam mana, Paksu?" soal Rayyan lalu ajak di keluar. "Jom kita lepak mamak dan call Chanyeol ya" ujur aku pada Rayyan lalu Rayyan call Chanyeol.

Chanyeol tadi balik sekejap sebab Kaklang pengsan. Macam-macam dugaan dalam keluarga ini, Ya Allah. Lindungilah keluargaku. Amin.

*****************************************

Aku dan Rayyan masih tunggu Chanyeol datang. Dari jauh aku nampak Chanyeol dan Kai lalu mereka menghampiri kami.

Kai duduk depan aku dengan muka sedihnya "Macam mana, Paksu?"soal Kai lalu disuruh sabar oleh Chanyeol.

"Sabar. Perlahan-lahan ya. Yeol tahu kamu risau. Yeol jugak risau sebab Ikaa ada Yeol tau" ujur Chanyeol.

"Macam ini. Pihak atasan akan tolong kita. Alhamdulillah Paksu dah jumpa tempat dimana Ikaa dan Adam berada. Tapi Kai perlu jalankan tugas dulu" ujur Paksu lalu keluarkan kertas untuk membuat rancangan.

"Macam mana, Paksu?"soal Kai lalu aku ajar dia. Setelah selesai aku ceritakan semua baru boleh jalankan tugas. "Oklah Kai faham. Bila kita nak start?" ujur Kai lagi.

"Malam ini kita serang tempat itu. Okay faham!"kata aku lalu mereka menganggukkan tanda faham.

-Nadhirah's Pov-

Aku selesai mandikan Harraz. Harraz pandang aku. "Mi, Adam ana?" tanya Harraz pada aku lalu aku cium dahinya.

"Adam pergi rumah nenek dia dengan Kak Ikaa. Nanti mereka balik ya" ujur aku lalu Harraz senyum pandang aku.

"Dik indu Adam" ujur budak kecik itu dan terus keluar dari bilik. Tetiba menitis air mata aku teringatkan Atyikah dan Adam. Ya Allah, kau lindungilah Atyikah dan anak-anaknya.

Minho berdiri di depan pintu bilik lalu masuk. Dia menghampiri aku. "Kenapa nangis ni, sayang?" soal Minho lalu lapkan air mata aku.

"Teringatkan nasib Atyikah dan Adam sekarang. Kesian mereka, abang. Ntah makan ke tak? Atyikah mengandung seksa dia abang" ujur aku lalu aku nangis di atas dada Minho.

"Abang pun risau jugak. Sabar sayang. Nanti kita solat sesama ya" ujur Minho lalu cium pipi aku.

"Dah la jangan nangis. Nanti baby nangis jugak" ujur Minho lalu aku tergelak dengar ayatnya.

-Baekhyun's Pov-

-Seoul, Korea-

Aku bawa Anis naik Namsan Tower. Anis teringin sangat nak pergi sana. Aku ikut jer isteri katakan.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now