Bab 14: Detik Percintaan.💗

762 23 23
                                    


-Hospital Besar Kuala Lumpur-

-Atyikah's Pov-

Aku terus pandang ke arah pintu masuk.. Aku ingatkan Kai tapi Haikal.. Haikal menghampiri aku lalu aku mengundurkan diri aku "Ehhh Haikal.. Awak nak apa ya? Please jangan buat saya macam ini" kata aku sampai aku terlanggar dinding..

"I datang kelmarin dulu sebab nak mintak maaf kat awak jer.. Tapi suami awak yang kejam itu tak izinkan i jumpa awak!" herdik Haikal pada aku lalu aku menangis..

"Kenapa nangis, sayang? Jangan macam ini.. Nanti suami awak salah i pulak lagi" ujur Haikal lalu mendekatkan dirinya pada aku.. "Tolong, Haikal.. Please jangan buat macam ini kat saya" pinta aku sambil merayu..

"HOIIIII! APAHAL INI?"kedengaran suara Rayyan dari arah pintu lalu Rayyan menghampiri Haikal dan tumbuk Haikal.. Safar menghampiri aku "Kak Ikaa? Kak Ikaa okay tak nie?" tanya Safar lalu aku mengangguk lemah dan terus peluk Safar..

Haikal bangun terus melarikan dirinya.. Rayyan nak kejar tapi di halang oleh Safar "Sudah, sayang.. Saya tak suka awak gaduh okay.. Kak Ikaa dah okay" kata Safar cuba tenangkan kemarahan suaminya..

Kai memberikan salam dan dia terkejut tengok aku menangis "Ehhh sayang.. Kenapa nie?" soal Kai lalu letakkan Adam di sisi aku.. Aku masih mendiamkan diri lalu Rayyan bersuara "Tadi tuh mamat si Haikal tuh.. Dia nak buat something kat kak Ikaa.. Nasib baik Rayyan dan Safar ada kalau tak tadi ntah jadi apa kat Kak Ikaa" ujur Rayyan lalu duduk..

Muka Kai dah berubah menjadi marah.. Aku cepat-cepat pegang pipi Kai "Sayang.. Jangan macam ini.. Please.. Biarkan dia.. Ikaa okay ini.. Jangan gaduh" ujur aku lalu aku menangis.. Kai kesat air mata aku.. "Jom kita balik ya.. Maafkan abang sebab tinggalkan sayang lama.. Terima kasih ya, Rayyan" pinta Kai lalu bangun dan terus peluk Rayyan..

Aku jalan perlahan-lahan sambil dipimpin oleh Kai.. Adam dipegang oleh Rayyan dan Safar.. "Kak Ikaa.. Safar bawa balik Adam ya.. Kita jumpa kat rumah.. Hati-hati tau" kata Safar lalu menuju ke keretanya..

Kai pegang aku dengan erat.. Aku menghampiri keretanya.. Dia buka pintu keretanya terus aku masuk.. Aku masih terkejut dengan apa yang terjadi..

-Safar's Pov-

Adam sudah terlelap di atas riba aku.. Aku usap rambut Adam lagi.. Aku pandang Rayyan yang serius bawa kereta "Masih marah lagi ker, sayang?" soal aku lalu Rayyan perlahankan keretanya..

"Mana ada.. Tak marah aihhh" ujur Rayyan.. "I tahu sangat suami i macam mana orangnya.. Abang kalau tak marah okay jer abang bawa kereta.. Ni hati abang tengah marah ni" kata aku lalu ciut pipi Rayyan.. Terus nampak senyuman dari mukanya..

*****************************************

Rayyan buka pintu lalu ambil Adam dari aku.. Rayyan terus masuk ke dalam rumah tetiba Dania peluk kaki Rayyan "Ehhh sayang.. Papa nak letak Adam ni.. Lepaskan Papa, sayang" kata Rayyan pada Dania tapi Dania tak lepaskan terus dia menangis..

Aku terus menghampiri Dania "Jom sayang.. Ikut Mama ya"ujur aku minta Dania lepaskan kaki Rayyan tapi dia pegang dengan erat..

Tetiba Paksu Minho menghampiri Rayyan dan minta berikan Adam padanya.. Dia terus bawa Adam ke ruang tamu.. Rayyan menggeleng-gelengkan kepalanya kepada Dania lalu mendukungnya anaknya itu..

"Macam-macam perangai nohhh anak hampa nie" kata Maksu Dira pulak.. Aku ketawa kecil dengan kata-kata Maksu Dira.. "Macam perangai maknya ler masa kecik-kecik dulu" pinta Maklang pula perli aku..

Maklang menghampiri aku "Ikaa dan Kai mana?" soal Maklang pada aku.. "Diorang otw.. Tapi Maklang sebenarnya something happen tadi kat hospital" ujur aku lalu ceritakan semua..

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now