Bab 27: Keegoan & Percintaan. 💜

531 17 15
                                    

-Delta Villa's-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-Delta Villa's-

-Dira's Pov-

Aku pandang Minho. "Abang! Ya Allah, Dira lupa yang kita ada buat plan kan. Lepas abang beritahu Kai pasal kehamilan Ikaa, Dira kena call Ikaa datang sini" pinta aku dan Minho pegang pipi aku "Sayang tarik nafas panjang-panjang dan lepaskan perlahan ya. Cakap satu-satu ya" ujur Minho dan terus aku buat apa disuruhnya.

"Macam ini. Kan abang dah buat bahagian abang. Sekarang bahagian Dira pula. Kek dah beli tadi and then taman kat belakang rumah kita dah Dira siapkan dengan Safar. Ya Allah Dira lupa abang serius lupa" ujur aku dan picit-picit kepalanya aku yang tak sakit apa pun.

Minho ketawa dengan kuatnya. "Sayang. Jangan lupa teruk sangat sekarang. Simpan tua nanti ya" ujur Minho masih ketawakan aku.

Aku cubit paha dia dan terus Minho menjerit kesakitan. Aku cepat-cepat tutup mulutnya takut Harraz dan Humaira terjaga.

"Dah. Abang pergi siapkan makanan atas meja kat luar tuh. Nanti Dira bagitahu kat abang lain ya" ujur aku dan Minho terus berlalu pergi untuk jalankan kerjanya.

Aku ambil iPhone 7 aku lalu call Safar.

Assalamualaikum Safar.

Waalaikumsalam Kak Dira.

Macam mana? Dah bagi baju tu kat Kak Ikaa ka?

Selesai. Tadi Kak Ikaa tanya jugak Safar buat bodoh ja.

Dah suruh dia datang rumah Kak Dira ka?

Dah. Dia macam pelik ja tapi dia kata nanti dia pergi.

Okay. Kak Dira nak siapkan semua. Nanti dah selesai Kak Dira inform balik ya.

Ok Kak Dira. Harap mereka ini tak gaduh dah and hilangkanlah ego abang Kai tuh. Meluat!

Hahahaha jangan laki orang. Ok thank Safar sayang. Assalamualaikum

Waalaikumsalam.

Aku terus tamatkan perbualan kami aku cepat-cepat turun dan siapkan dinner penting untuk Atyikah dan Kai.

-Kai's Pov-

-Villa's Vista-

Aku masuk ke dalam rumah dengan lajunya sampai tak sedar Mak Timah lalu sebelah aku.

Air yang dibawa Mak Timah tumpah. Semua orang di ruang tamu pandang ke arah kami.

"Apa tuh, Kai? Takkan tak nampak Mak Timah tuh?"soal Abah bangun lalu silang tangannya.

"Maafkan Kai. Kai naik dulu" pinta aku dan terus naik tanpa tolong Mak Timah. "Muhammad Aeriel Kairul! Tolong Mak Timah nie!" marah Abah pada aku tapi aku endahkan.

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now