-Banglo Villa Vista--Atyikah Pov-
Dah dekat 3 bulan lebih Atyikah tinggal bersama Kai dan family Kai tapi Kai masih tidak menyentuh Atyikah.. Atyikah redha dengan semua ini..
Atyikah bermain dengan Adam.. Kedengaran suara Adam ketawa kecil.. "Kita mandi ya, sayang.. Ibu buat air suam bagi Adam puas mandi"ujur aku dan terus bangun masuk ke dalam bilik air.. Aku memenuhkan air dalam bekas mandi bayi.. Aku mencelup tangan lalu aku menutup air.. Aku menghampiri Adam dan buka baju tidur yang dipakai Adam itu.. Aku mengangkat Adam dengan perlahan-lahan lalu masuk ker dalam bilik air.. Aku perlahan-lahan memasukkan Adam dari air itu dan Adam sedikit merengek-rengek "Sejuk ke sayang.. Maafkan ibu ya tapi dah suamkan air ini" kata aku bila dia melihat Adam mengigil sejuk tapi seyuman di muka Adam sentiasa ada.. Manis macam Papanya.. "Atyikah" Aku mendengar seseorang memanggil namaku.. Lalu aku berkata "Kat bilik air ni.. Tengah mandikan Adam" ujur aku lalu beralih ke kembali pada Adam.. Rupanya Mak mertua aku ker.. "Allah, sini rupanya kamu.. Mama ingatkan kat bawah tadi.. Tengah mandikan adam ya.. Tak lepas siap semua turun ya sarapan ya.. Kai dah pergi ker ka?tanya Mama padaku.. "Haah tapi awal dia keluar.. Lepas solat subuh tadi dia dah pergi office dah"kataku lalu mengambil tuala dan membalut tubuh Adam.. Aku memeluk Adam dengan erat sebab sejuk.. Mama tersenyum memandang Adam yang mengigil kesejukan.. "Alahai cucu nenek sejuk ya.. Nanti Ibu pakaikan baju cepat-cepat ya"ujur Mama yang membelai Adam sambil menunggu aku..
Aku sudah selesai siapkan Adam.. Perlahan-lahan aku mengangkat Adam untuk membawanya turun.. Tetiba Arsya berdiri betul-betul depan aku.. Aku terkejut dengan tindakan dia.. "Bagi adam pada kak.. Dah lama sangat Ikaa dengan Adam"kata Arsya dengan nada sedikit marah.. Dia mengambil Adam dari aku dengan kasar membuatkan Adam menangis.. Arsya memandang aku dengan pandangan yang amat marah.. "Semua kau nak.. Suami aku kau nak.. Anak aku jugak kau nak!" herdik Arsya pada aku.. Terkejut aku dengan kata-kata Arsya.. "Apa yang kak katakan ini? Bukan kak yang paksa Ikaa untuk kahwin dengan Kai.. Kak datang merayu pada saya sampai saya kena tuduh macam-macam dengan Kai.. Nie sekarang kak boleh kata saya yang nakkan suami kak?"kata aku sedih bila kak Arsya ukit kembali perkara lama.. Arsya terkejut dengan kata-kata aku tapi.. Dia terus ambil botol susu Adam dariku lalu dia membawa Adam turun.. Air mataku sudah lama tidak menitis akhirnya kembali membasahi pipiku..
Aku jalan perlahan-lahan ke arah ruang makan.. Mama nampak aku lalu memanggil aku duduk di sebelahnya.. Aku melabuhkan diriku di sebelah mama.. Tetiba mataku terpandang Arsya ya dari tadi usya aku.. Mama memang baik, dia always jaga aku tapi faham la bila ada yang sakit hati..
"Ikaa.. Lepas nie ajak la Kai pi honeymoon.. Tak apa Abah belanja.. Sejak khawin Papa tengok tak pergi mana pown asyik duduk kat rumah jer"ujur bapak mertuaku lalu menyuapkan nasi goreng ke dalam mulutnya.. "Ehhh betul kata Abah tuh.. Dah nak dekat 4 bulan dah diorang kawin.. Oklah nanti mama call Kai and suruh Kai cari ya tempat honeymoon sesuai untuk Ikaa dan Kai"ujur Mama pula.. "Ehhh tak apa la Abah dan Mama.. Buat susah jer.. Kai busy nanti"balas Aku cuba menolak percutian "honeymoon" dengan Kai.. "Ehhhh tak boleh.. Kena pergi jugak.. Muktamad!" kata Mama yang bersunguh-sungguh itu.. Tetiba anak mataku memandang ke arah Arsya.. Aku tahu di mesti cemburu.. Sakit hati semua ada.. Ya Allah, kenapa perangai dia berubah sangat?!
-Kai Pov-
-Waktu Lunch-
Kai lepak lunch bersama-sama dengan Sehun, Suho dan Chen.. Sejak meeting tadi Kai asyik senyap jer.. Sehun pandang Kai lalu pegang bahu Kai "Bro, kau apasal nie? Dari tadi kau senyap jer?" tanya Sehun pada Kai.. Suho dan Chen mengangguk ingin tahu apa yang terjadi.. "Mama aku call tadi.. Dia suruh aku cari tempat honeymoon untuk aku dan Ikaa.. Bapak aku bayar semua tapi... " ujur Kai yang belum menghabiskan kata-katanya itu.. "Tapi apa?!"tanya Chen yang ingin tahu.. "Arsya la.. Aku dah janji tak nak tinggalkan dia.. Walaupun sesaat" kata Kai pada kawannya.. Suho membuat muka menandakan dia tidak faham akan kata-kata Kai "Habis kau kata kau tak boleh tinggalkan Arsya tapi sekarang ni kau datang kerja okay jer tinggal dia kat rumah"ujur Suho dan membuatkan Kai berubah muka.. "Kau jangan cari pasal, Suho.. Karang kat sini aku buka seluar kau ya"kata Kai pada Suho.. Suho terus tersedak bila Kai kata macam itu lalu dia ambik air dah minum "Kau nak aku mati ka apa Kai? Wife aku dah la tengah sarat tuh.. Nak sakat aku pun guna la bahasa baik sikit"kata Suho yang tenung muka Kai(macam DO).. Sehun dan Chen gelak sampai tak sedar diri.. "Yelah buat lagi lawak bodoh kau tuh"balas Kai lalu menyuapkan makanan ke dalam mulutnya.. "Kau balik bincang baik-baik dengan Arsya.. Dia kena faham la kau dah kawin 2"ujur Chen.. Kai hanya mengangguk lepas mendengar kata-kata Chen.. Tetiba IPhone X Kai berbunyi dan mesej whatsapp dari Ika
YOU ARE READING
[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞
RomanceSeorang lelaki yang akan kehilangan isteri kerana kanser ovari tahap 4.. Dalam masa saat gering isterinya itu, si suami itu diminta untuk mencari seorang ibu baru untuk anak lelaki yg berusia setahun itu.. Si isteri memegang tangan suaminya lalu mer...