Bab 19: Maafkan Saya!

519 23 22
                                    


-Banglo Villa Vista's-

-Atyikah's Pov-

Awal-awal pagi aku dan keluar rumah sebab nak cari Kai. Aku bawa Aiden dan drive sendirian. Aku perlukan masa untuk bersendirian.

Perlahan-lahan aku keluarkan Aiden dari CarSeat dia. Kelihatan Anis menghampiri aku.

"Ya Allah, Kak Ikaa" ujur Anis lalu memeluk aku dengan erat. Dia pandang Aiden. "Bak sini Aiden kat Anis" ujur Anis lalu bawa Aiden masuk rumah.

Aku buka bonet kereta lalu ambil barang-barang yang aku belikan untuk Mama. Aku masuk ke dalam rumah lalu menghampiri Mama yang sedang duduk sambil pegang Aiden.

Aku berikan barang-barang pada Anis lalu aku duduk depan Mama. "Ehhh kenapa Ikaa duduk bawah, sayang? Duduk kat sofa ini" ujur Mama lalu pandang Aiden.

Aku pandang Mama lalu aku menangis. "Mesti Mama marahkan Ikaa kan? Sebab Ikaa fitnah Kai teruk sangat" ujur aku lalu aku sembab muka aku kat paha Mama.

Mama pandang aku lalu belai pipi aku. Abah tetiba datang lalu ambil Aiden. Aku bangun lalu salam dengan Abah dan duduk semula depan Mama.

Aku pandang Mama lagi. "Mama. Ikaa rasa dosa terlalu kuat, Mama. Dosa pada suami Ikaa" ujur aku lalu Mama peluk aku erat.

"Mama tak salahkan Ikaa. Ikaa memang ada hak nak marah Kai. Setiap manusia mesti pernah buat kesalahan kan" ujur Mama sebak.

"Memang Kai tak balik sini ka?" soal aku lalu air mata aku dilap oleh Mama. "Tak sayang. Lepas Ikaa marahkan dia malam itu dia termenung banyak" ujur Mama.

"Rumah tangga kami takkan bahagia selagi ada orang dengki, Mama. Ikaa tak sangka Haikal yang disangkakan baik itu ada niatnya sendiri. Ikaa letih Mama nak gaduh dengan Kai" ujur aku dengan sebak.

Mama pujuk aku. Mama pegang kedua pipi aku lalu cium. "Ikaa sabar ya. Mama tahu Kai rindukan Ikaa jugak. Tak lama aihhh tuh. Nanti dia balik lagipun isteri dia kan baru lepas bersalin" ujur Mama lagi.

-Haikal's Pov-

"Yesss aku dah berjaya akhirnya! Tak sangka Ikaa dan Kai sebodoh itu percayakan semua gambar aku!"ujur aku lalu ketawa dengan gembira.

Aku ambil air arak lalu aku minum. Kelihatan Lisa keluar dari bilik dengan ditutupi tuala pada badannya itu.

Lisa menghampiri aku lalu peluk aku. "Syoknya malam tadi sayang. Thank ya" ujur Lisa lalu cium pipi aku.

Aku berpaling ke arahnya. "Syok ya" ujur aku perlahan lalu cium leher dia.

Tetiba loceng berbunyi. Aku pandang Lisa. "You pergi masuk bilik ya" ujur aku pada Lisa lalu dia semula ke dalam bilik aku.

Aku betulkan baju aku lalu buka pintu rumah aku. Rupanya Kai di depan rumah aku dengan bawa kawan-kawannya.

Aku tersenyum pandang Kai. "Asal kau senyum sial? Kau rosakkan rumah tangga kawan baik aku, sial" marah Sehun lalu Chen tegur Sehun.

"Jangan mencarut sangat ya. Tak baik" ujur Chen lalu jeling pada aku. "Kau keluar jantan! Aku tahu semua kerja kau kan. Tangkap gambar semua dan hantar pada Ikaa. Sebab kau Ikaa dan benci aku!" marah Kai lalu tendang-tendang pintu grill rumah aku.

"Kau nak aku call security ka dan bagitau yang kau ganggu orang ramai sekarang ini!" ujur aku lalu senyum sinis pada Kai.

"Call ahhh. Tak kisah aku. Asal aku dapat tumbuk sekali jadi ahhh" ujur aku lalu ejek Kai.

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now