Bab 11 : Sesungguhnya Kamu Mencintaiku.❤

825 27 5
                                    

-Kuala Lumpur International Airport-

-Atyikah Pov-

Aku terus ambil bagasi aku lalu aku jalan ke arah pintu keluar.. Kelihatan abangku Chanyeol sudah menunggu aku.. Masa aku menghampiri abangku lalu aku terkejut dengan kehadiran Maksu kesayangan aku Nadhirah yang lebih mesra dipanggil Kak Dira dan ditemani suaminya, Haris Umar.. Aku bagi bagasi aku pada Chanyeol lalu aku terus peluk Kak Dira dengan eratnya.. Aku tengok suami Kak Dira lalu aku bisik padanya "Kak Dira, makin handsome la suami Kak Dira.. Untung la dia.. Dah la dapat suami korea mualaf pulak tuh.. Alahai Lee Min Ho,"bisik aku perlahan lalu mata aku curi pandang Minho.. "Assalamualaikum abang Minho.. Sihat ka?,"soal aku pada Minho lalu dia menjawab "Alhamdulillah.. Abang sihat.. Sejak duduk Malaysia ni makin bahagia bersama isteri tersayang dan anak-anak,"ujur Minho lalu dicuit pipi isterinya..

"Alhamdulillah la.. Syukur pada Allah,"balas aku tersenyum.. "Jom Ikaa.. Ibu mesti risau tu.. Jom Paksu dan Maksu,"pinta Chanyeol lalu aku pegang tangannya.. Dia pandang aku dengan pelik "Asal? Tak boleh ka nak pegang tangan abang kita sendiri?,"soal aku pada Chanyeol.. Dia ketawa lalu kata "Ehhh.. For my lovely sister, anything jelah,"ujur Chanyeol dan kami menuju ke arah keretanya..

-Baekhyun Pov-

Sudah selesai semua harini.. Kami akan berangkat pulang ke tanah air membawa jenazah Arsya Indah.. Masih terasa kehilangannya.. Kai masih mendiamkan dirinya.. Aku terus pegang bahunya "Bersabarlah wahai adikku.. Setiap yang hidup mesti akan mati.. Kena redha ya,"ujur aku perlahan.. Kai masih lagi mendiamkan dirinya.. Perjalanan kami masih jauh.. Aku terus lelapkan mataku..

-Anis Pov-

Aku cuba pujuk Mama yang dari tadi menangis tak henti-henti.. Kedengaran suara Adam ketawa yang sedang bermain bersama atuknya.. Aku pandang Mama lagi.. "Mama, Anis tahu Anis baru dah tak kenal sangat siapa Kak Arsya tapi Anis tahu Kak Arsya mesti sedih kalau dia tengok Mama sedih macam ini.. Kan dia minta Mama jagakan Adam? Nanti Mama sakit siapa nak jaga cucu kesayangan Mama tuh?,"soal aku lalu tangan aku dicapainya..

"Mama tak sangka, Anis.. Dia pergi dulu dari Mama.. Mama banyak dosa dengan dia.. Tapi Mama bersyukur dapat menantu macam Kak Arsya tuh.. Seorang yang taat dan sayang suami,"pinta Mama dengan sebak.. Aku lap air mata Mama yang mengalir itu.. "Nak buat macam mana, Mama.. Ketentuan Allah.. Kita kena redha ya.. If Mama rindukan Kak Arsya.. Mama sedekahkan Al-Fatihah dan baca al-quran untuk dia ya,"pinta aku lalu Mama tarik dan peluk aku erat.. "Alhamdulillah.. Terima kasih, Anis.. Mama bahagia Allah kenakan Mama dengan Anis.. If Anis jadi menantu Mama.. Mama akan bersyukur sekali sebab Mama ada menantu sebaik Kak Arsya, Kak Ikaa dan Anis,"ujur Mama lalu pipi aku diciumnya.. Air mata aku tidak dapat dibendung lagi lalu mengalir "Terima kasih, Mama.. Sebenarnya dah lama Anis tak rasa pelukkan seorang ibu,"ujur aku lagi lalu aku menangis kerna merindui kedua ibu bapaku..

-Chanyeol Pov-

Kami berdua menunggu Kak Dira dan Abang Minho yang mahu membeli barangan untuk kenduri nanti.. Aku pandang Ikaa "Yeol dengar yang Arsya tuh sudah meninggal dunia.. Ikaa sempat jumpa arwah ka?,"soal aku lalu jari Ikaa dimain oleh aku.. "Alhamdulillah abang.. Ikaa sempat jumpa dia.. Tak sangka hari yang Ikaa pergi jumpa dia adalah hari terakhir dia.. Subhanallah,"ujur Atyikah tahan sebak.. Aku usap bahunya "Dah masa dia, Ikaa.. Kita kena redha,"ujur aku perlahan..

Kak Dira dan Abang Minho selesai membeli barang.. Aku tengok Kak Dira dan Atyikah khusyuk sembang lalu aku ganggu mereka "Mentang-mentang lama tak jumpa gosip sakan ya.. Kan Paksu kan?,"kata Chanyeol pada Minho lalu Minho mengangguk.. "Maksu kamu tu, tak sah kalau tak gosip kejap dengan Ikaa.. Ada jer benda nak di gosipnya.. Hahahaha,"kata Minho lalu ketawa kecil.. Kak Dira terus tampar bahu suaminya itu.. Minho mendengus sakit "Sakit la, sayang hoii.. Tangan tuh always cepat jer tampar abang ya,"ujur Minho lembut.. Kak Dira mengejek Minho bercakap.. Ketawa aku tengok laki bini ni.. Tapi dalam masa tuh jugak aku lihat wajah adikku.. Sayu jer.. Kesian dia.. Macam-macam dugaan tapi adik aku tetap kuat..

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now