Bab 9: Kasih Sayang.❤

766 31 3
                                    

-Sydney Airport-

-Kai Pov-

Aku perlahan-lahan membawa air coffee ke arah Arsya.. "Dah sampai,"kata Arsya tersenyum manis.. Aku hanya mengangguk sahaja.. Arsya memandang aku "Sayang.. Kita nak stay mana kat Sydney nie?,"tanya Arsya sambil menghirup coffeenya.. "Abang rasa kita kena stay dekat Bondi, Sydney.. Hotel sana semua cantik-cantik, sayang,"kata Kai lalu pegang tangan Arsya.. "Ok abang.. Arsya always ikut jer kemana abang pergi,"kata Arsya manja.. Kai tersenyum pandang Arsya lalu dia mengalihkan pandangan ke luar tingkap.. Tetiba hatinya tak tenang..

-Malaysia-

-Hospital Besar Kuala Lumpur-

-Atyikah Pov-

Perlahan-lahan aku membuka mata aku.. Aku lihat sekelilingku.. Mataku terus beralih ke arah susuk tubuh Chanyeol yang sedang tidur di bangku guest.. Aku cuba untuk panggil tapi suara aku tak kuat.. Pintu bilik wad aku terbuka dan seorang doktor menghampiri aku "Assalamualaikum Puan Atyikah.. Sudah sedar ya.. 3 hari Puan tak sedarkan diri.. Alhamdulillah.. Hari ini Puan nampak sihat ya,"kata doktor itu lalu buka failnya dan tulis sesuatu.. Doktor itu perlahan-lahan menghampiri Chanyeol dan kejutkan dia bangun.. Chanyeol terkejut "Maafkan saya.. Puan Atyikah dah sedar,"kata doktor itu pada Chanyeol.. Chanyeol bangun terus menghampiri aku.. "Ikaa.. Alhamdulillah, Abang Yeol risau gila tau.. Ibu dan papa lagi risau,"kata Chanyeol sedih..

"Ehhhh abang.. Sudahlah.. Berhenti nangis.. Hodoh tau,"kata aku lalu cubit lengannya.. Doktor itu ketawa melihat kerenah kami.. "Ehhh Ikaa.. Nie doktor Ikaa tau.. Doktor kenalkan diri pada pesakit ini.. Hahahahaha,"ujur Chanyeol lalu ketawa dengan kuatkan.. Aku pantas cuit lengannya..

"Haah kan.. Maafkan saya.. Saya Danish Muiz tapi just call me Xiumin.. Sebab semua kat sini panggil saya Doktor Xiumin,"pinta Xiumin pada Atyikah.. Atyikah hanya tersenyum.. "Ikaa.. We have good news.. Congratulation Ikaa.. You're pregnant now.. Alhamdulillah,"kata Chanyeol dengan gembiranya.. Aku terkejut "Apa?! Pregnant? Ikaa pregnant?!,"tanyaku tidak percaya.. "Yess Puan.. Dah masuk 2 minggu lebih usia kandungan Puan,"kata Xiumin lagi.. "Ehhh takpayah la berpuan-puan dengan saya.. Just call me Ikaa,"kata aku.. Xiumin hanya mengangguk "Oklah.. Saya mintak diri dulu sebab saya ada pesakit lain lagi.. Jumpa lagi ya.. Puan Atyikah.. Ehhh i mean Ikaa esok dah buat discharge ya,"pinta Xiumin terus berlalu pergi.. Chanyeol ucap terima kasih pada Xiumin.. Tetiba telefon bimbitnya berdering dan Chanyeol keluar untuk menjawabnya..

Aku terus memegang perut aku.. Anak Kai?! Haaaa.. Malam tu.. Dia telah buat something pada aku.. Ya Allah, memang sakit hati bila difikirkan balik semuanya.. Tetapi syukur alhamdulillah.. Rezeki aku.. Ada juga aku zuriat aku dengan Kai.. Anak Ibu dan Daddy ini.. Air mataku menitis tanda kegembiraan..

-Baekhyun Pov-

Aku sudah selesai meeting dengan client dan aku rehat kejap di restoran itu.. Tetiba terdengar suara wanita meminta tolong "Tolong!,"kata wanita itu.. Aku pantas bangun dan terus ke arah wanita itu.. "Cik.. Cik tak apa-apa ke?,"tanya aku pada wanita itu.. "Beg saya.. Barang saya,"kata wanita itu cemas.. "Cik.. Saya memang tak boleh tolong cik sebab mereka dah jauh sangat.. Mari saya bawa Cik pergi buat report ya,"ujur aku perlahan.. Aku menghulur tangan aku pada dia "Tapi beg saya.. Hmmmm.. Ta.. Tak apa.. Sa..saya boleh bangun sendiri,"kata wanita itu menolak pertolongan aku.. Aku terus bawa dia ke keretaku.. "Masuklah ya,"kata aku.. Wanita itu buka pintu lalu masuk ke dalam kereta Audi R8 aku..

"Ehhh tak la, mama.. Baek just tolong dia ya.. Kesian dia.. Nanti Baek balik kita makan sekali ya,"kataku lalu menamatkan perbualan dengan mama.. Aku pandang wanita itu "Mama saya.. Risau sebab takut saya balik lewat,"kata aku pada wanita itu.. "Hmmmm.. Boleh saya tahu nama awak?,"tanyaku.. Wanita itu dari tadi senyap jer.. "Boleh.. Nama saya Anis Nurnajihah.. Kerja kat MSU Universiti jadi Pensyarah English kat situ,"kata Anis perlahan.. "Ouhhh pensyarah.. Patut la,"kata aku.. "Patut apa kenapa?,"tanya Anis pelik.. "Ehhhh tak ada apa-apa la,"balas aku lalu senyum pada Anis..

[𝙲] 𝙿𝙸𝙻𝙸𝙷𝙰𝙽 𝙺𝙴𝙳𝚄𝙰 𝙵𝙾𝚁𝙴𝚅𝙴𝚁 // 𝙺𝙹𝙸 💞 Where stories live. Discover now