"We made memories that I'll never know how to erase. 🥺"
Mia melangkah ke asrama puteri tersebut.. Matanya membulat..
'bapak besar asrama.. Nie msti ank org kaye2 nie.. Mcm mne laa papa byr yuran aq sekolah nie.. Tpi k. Long pon sekolh di jugak.. Lntk la.. ' mia perlajar cemerlang? nk kte cemerlang tu. Xde laa sgt.. Tpi boleh laa.. Dia memerhati sekeliling hostel tersebut..
Blik setiap student satu blik 3 orang.. Dewan mkn bersambung laki perempuan.. Bangunan mcm dekat u je..
student id yang tergantung di lehernya dibawa ke tombol pintu...
klikk...
canggih nak mampus.. patut yuran dekat 1k lebih satu bulan.. mane papa dapat duit sekolahkan aq dekat sini??
Mia masuk ke dlam bilik tersebut dn meletakkn barang di tepi katil..
"waahhhhh. Besr gile... Nie kalah rmh aq nie.. " mia berjalan jalan di sekeliling bilik.. 3 buah Katil single tersusun.. Di tepi katil tersebut ade meje solek.. Disebelah kiri ade meje study dan tmpt smpn buku n so on.. Depan katil ade almari yg agak besar..
Mia berjalan ke arah almari tersebut..dan membukanya.. Dipintu almari tersebut ade cermin besar.. Dlm almari ade bju sekolah.. Dan tertulis namenya. Bju sekolah dgn skirt labuh warne maroon dan kemeja wrne sofr pink.. Nice.. Dia mengeluarkn bju sekolah nya yg dah siap tergntu and bnde yg dia mmg mls nk pakai.. Tudung? Tudung wrne sorf pink di ambil..
"kne pakai tudung k? Ermm.. Sekolah kne pakai tudung.. Hostel xpe pulak.. Aduihh" mia meletakkn kembli bju sekolah nya dan memerhati katil yg berada di kedua dua belah katil nya os dia dduk tgh2 laa nie.. Mcm xde org lagi..xpe laa.. Turun dlu laa..
Aima mengmbil kad student hostel di dlm beg galasnya.. Pintu blik tersebut mseti dibuka dgn kad yg warden bagi.. so setiap student dekat sekolah ni msti ade satu kad.. like kad untuk masuk mane2 pintu dekat sekolah ni termasuk hostel.. faham x.. satu kad untuk setiap student..cntoh.. nk masuk makmal.. kne ade pengesahan id student dari cg subjek yg berkaitan dengan makmal tu.. kalau x.. xboleh masuk.. lebih kurang mcam tu la.. alah.. nanti korang dah bace story ni fhm laa mcm mne.. Sejak bile kerajaan nie kaye mcm nie.. Aq pon x thu.. Hakhakhak.. Dia melangkah turun ke bawah.. Dia kne bersalam dgn mama dan papanya...
"belajar rajin2 ye ank papa.. Papa thu angah boleh buat... Belajr berdikari. " kepala anknya diusap..
"ye pa.. Dont worry to much papa.. Nie ank papa kn.. Klong ok je sekolah nie. " mia membalas kata2 papanya dan tersenyum.. Sebenarnya dia pon takot tpi nie harapan papa dan mamanya.. Lgi pon klong nya pon bekas sekolah disini.. Berjaya smbg beljr di luar ngara lagi.. Xsalh kalu dia nk ikot jejak langkah kakaknya.. Walaupun mia xde la bijak mcm kakak dia.. Upsr dia mmg 5 a.. Dan dia merupakn pelajar terbaik sekolah je.. Hahahah... Xthu laa knpe dia msih boleh sekolh disini...
"jge dri ye ank mama.. " dia bersalam dgn mama dan papanya.. Air mata mamanya yg jatuh diseka.. Tdi dia terpakse hadap drama adik bgsunya di rmh kini. Ermm mama pulak.. Mia nk ngis jgk sebenarnya tpi dia than.. Mnje2 dia pon mne ade dia menangis.. No.. N big no. Menangis depan org.. Kecuali htinya sgt2 sedih saat tu...
"dh laa ma.. Angah nk naik atas.. Nk kemas lagi.. Mlm nie dh kne study... " mia mnghantr mama dan papanya dengan senyuman.. Tpi... Bile mama dan papanya berlalu air matanya jatuh.. Spe kate dia x sedih.. Sedh laa.. Tpi apekn daya... Pada mulanya mmg dia xnk ddk hostel.. Sbb kawan yg dia jmpa mse orentasi mggu lepas xduduk hostel..tapi apekan daya.. Xde org hntr.. Kalau mggu lepas ade kakaknya ug menghantr db ambik.. Sekarg kak longnya pergi smbung belajar ke luar negara.
Mia bergegas naik ke atas.. Nk simpan barang.. Mlm nie dh start study. Nk study ape.. Kelas pom belom msuk. pintu dibuka dgn kad tersebut..
"assalamualaikum " mia memberi salam ketika dia rasa yg ade org dlm blik tersebut. Rambutnya dibetulkn.. 2 org yg rancak berbual merenung ke arahnya..
YOU ARE READING
The Virus
Teen FictionKu aima nasymia... Gadis biase..org selalu cakap suara dia manje.. Lelaki mne yg x cair dgr suare dia.. Dah. laa pandai nyanyi.. Tpi ingt.. Dalam manje dia ade kasarnya.. Agak gile2... Mia nie.. Dia layan semua lelaki.. Mksudnya.. Dgn semua o...