Dian dan mia masuk ke musikbox.. Dian mengambil gitar yg diberikan oleh cg hawa menyuruh mereka traning sekali seminggu.. Dian sgt2 handal mencipta lagu... Gitar dipetikk... Mia tersenyum..
"aku rindu intan laa weh.. " dian tibe2 bersuara..
"aq pun.. Esk dia blik kan? " dian mengangguk..
"mia kau dgr melodi yg aq buat nie e.. Ok ke tak.." dian memetik gitar tersebut.. Mia memejam mata.. Memikirkan beberape lirik... Dan...
You’ll never enjoy your life,
living inside the box
You’re so afraid of taking chances,
how you gonna reach the top?Dian memandg mia.. Mereka meneruskan lagu itu dan tersenyum.. Siap sebuah lagu.. Lagu yg mereka cipta.. Melodinya akn didengar oleh intan.. Dan konfem intan akan mskkn melodi pianonya.. Masing masing tersenyum gembira..
"dian.. Kite kne bgtau lagu nie dekat cg hawa.. Xsabarnya... "mia teruja.. Lagu yg dia cipta sendri.. Dia dan dian..
Dian, mia dan intan melangkah ke blik musik.. Pintu dibuka.. The silver ade sekali dgn cg hawa..
"ha.. Cheerfull masuk la.. " xg hawa memandang mereka bertiga.. Mia tersenyumdan melajukan langkah.. Mereka bertiga duduk di kerusi yg bertentangan dgn zaiyen and the geng..
"err.. Cg pasal lagu tu. Kiteorg dh siapkan.. " dian bersuara.. Kertas not dihulurkan kpde cg hawa.. Zaiyen memandg mia dan senyum.. Mia mnjeling..
"okey.. Good.. Okey mcm nie.. Alang2 semua dh ade nie.. Cg nk bgtau somethink.. Ermmm... Mggu depan ade hari perpisahan penolong kanan kokurikulum kite.. Cg raudah.. So.. Cg nak korg bergabung.. Nyanyikan 2 buah lagu.. Termasuk lagu nie.. " tegas cg hawa memberi arahan.. Dan mereka semua terlopong..
"ha!!! No... No.. Cg.. Lgu nie letih2 kiteorg reka tau.. "mia membantah.. Zaiyen tersenyum sinis..
"but.. This melodi not your mia.. Sy tye dian.. Bleh dian. Lagu nie akn jdi lagu pertama korg semua.. Means.. Korg akn bergabung" kini giliran zaiyen pulak terkejut..
"bergabung? Serius laa.. Nie bkn pertandingn pun.. Xperlu gabungkan band laa cg. "zaiyen sedikit resah... Dia bkn x nk.. Tpi tgok laa muka mia seakan akn menolakk.. Dia xnk menambahkan kebencian mia kpdenya..
"cg.. Tpi.. " mia merenung yg dian tersenyum.. Suke laa tu bleh sekali dgn naufal.. Aq nie yg kne hadap mamat bengap nie..
Dian berpaling ke arah mia.. Berbisik..
"mia.. Bleh e... Please... Bg laa aq peluang." mia jeling dian..intan blur je.. Hahaha.. Intan mengangguk anggukkan kplenya mia mengeluh.
"okey la.. Bleh laa.. " zaiyen terkejut.. Mia setuju.. ? Biar betul..
Petang itu mereka bergabung.. Memberi ideal.. Mia dan zaiyen.. Ermm bergaduh je kerje diorg...
Mcm2 yg diorg gaduhkan.. Silver dan cheerfull dan berbaik.. Leader dia je blum.. Aduh..
"xbleh laa zaiyen.. Bkn mcm nie.. Xsdp nnti.. "
"kite cbe je laa.. Ubah skit je.. Aq thu laa lgu nie korg cipta.. But not only you mia.. Please.. Dgr laa ckp aq sekali je pon.. " zaiyen mencekik pinggang. Merenung mia yg berpeluk tubuh didepannya.. Geram pulak aq.
YOU ARE READING
The Virus
Fiksi RemajaKu aima nasymia... Gadis biase..org selalu cakap suara dia manje.. Lelaki mne yg x cair dgr suare dia.. Dah. laa pandai nyanyi.. Tpi ingt.. Dalam manje dia ade kasarnya.. Agak gile2... Mia nie.. Dia layan semua lelaki.. Mksudnya.. Dgn semua o...