part 11

21 0 0
                                    

Mia berjalan menuju ke kelasnya..  Intan teman dian pergi ambk buku kedatangan..  Hari nie..  Naufal xde..  So dian laa kne buat semua tu..  Mia meletakkn begnya ke atas kerusii.. Dia keluar ke kelas..  Niatnya nk ke kelas zaiyen.. Langkahnya dituju ke arah blok hadapan kelasnya.

Aku kne pergi k?  Mmg kne mintak maaf k..  Tpi kalau dia gelakkn aq mcm mne...? Ermmm..  Langkahnya diperlahankan dan berhenti di depan tgga.. Kls zaiyen tgkat atas...  Tpi.
Aduh..  Aq kne mntk maaf? 

"mia? " mia berpaling bile mmdengar namanya dipanggil seseorg... Dia knl suare tu...

"abg erry...  " mia memalingkan mukanya ke arah lain.. 

"abg nk ckp skit bleh? " dia diam..  Matanya jatuh ke arah 2 org manusia yg berjalan beriringan..  ZaiyenDan julia berjalan sambil berbual..  Ermmm..  Mcm mne nie.. 

"ok....  Nk ckp dkt mne? " matanya memandg handry yg berdiri dihadapannya..  Tibe2 tgnnya ditarik dan dibawa ke belakng kelasnya..

"er...  Abg...  Knpe nk ckp dkt sni.?. " tgnnya masih digenggaman handry..

"abg mintak maaf psl yg dlm kereta hri tu.. " muka mia terus berubah merah...

"eerrr....  " mia tunduk.. 

" abg x dpt kwal dri abg ble dgn mia.. " lgi laa mia blur.

"knpe pulak..? " handry tercengang.. Mcm mne aq nk terangkn ni.. Bdk nie xthu ape2..

"okey... Mcm nie.. Bnde yg kite buat tu.. Sptotnya xterjdi..  Bnde tu x elok..  Xbaik.. "mia mengangguk.  Dia fhm.. 

"ye..  Mia fhm..  Habis..  Ape kaitannya dgn xdpt kwl dri abg? " handry mengeluh..

"mia btol2 xthu k? " badannya dirapatkan..  Ishh.. Bdk nie..  Aq cium sekali lagi kan.. 
"xpelaa..  Tpi abg mntk maaf sgt2..  Er..  Psl tu..  Nnti2 mia thu la.. " dia xdpt nk terangkn kpde mia..  Xkn dia nk ckp abg bernafsu dgn mia..  Mcm tu..  Mia nie bdk form 1 bru..  And dia..  Form 4. Buatnya bdk nie tnye..  Bernafsu tu mcm mne..  Mampus aq..

"okey la..  Ermm..  Mia msk kelas dlu e abg..  Tkot nnti cg cari..  Bai.. " tangannya dilambaikan ke arah handry..  Niatnya ingin menuju ke kelas zaiyen dibatalkan sahaja..

*********
Suasana dalam kelas 1b senyap kerana mereka dalam sesi pembelajaran... Mia pndang dian dan menyuruh dian memandg ke arah intan yg tersengguk sengguk..  Aduhh..  Mengantuk sgt nie kwn aq nie..  Haha..

Dian menggeleng kan kplenya tanda x stju...  Mia buat muka kesian..  Dian jongkekkn bahu tanda isyarat lantak kau la..

Perlahan lahan jarun yg dia selitkan di bawah mejanya diambil dan mendekatkan jarum tersebut ke arah intan.. Dannn..

"woiii!! "intan melatah dan bangun dri kerusi..  Semua dalam kelas melihat ke arah intan..  Dian dan mia menahan tawa..  Dan buat muka berkerut..

"yes miss intan? Do you have something to tell me or all your classmate? " teacher aisyah merenung tajam ke arah intan.. 

"ha? "intan seperti terkejut..

"tulaa..  Lain kali ble sy mengajar jgn tidur..  Nie tak..  Tersengguk sengguk..  " marah teacher aisyah.. Mia menarik tgn intan supaya duduk..  Tpi.  Teacher aisyah datang ke arah mereka bertiga.. 

"korang bertiga bangun! " mia dan dian. Tercengang... Dan bangun..

"korg ingt sy x thu k ape korg buat..  ? Nk kjutkan kwn bkn tu crenye..  Dh sekarg duduk kat luar..  Ambk kerusi..  Duduk diluar..  " teacher aishah merenung mia..  Bkn dia x nmpk ape yg mia dan dian buat.. Ade je bnde nk dibuat.. 

The VirusWhere stories live. Discover now