Part 19

22 1 0
                                    


Dian mengelap peluh yang menitis di dahinya.. rambutnya dilepas dan diikat semula.. botol air mineral dicapainya.

" panas nye laa oii.. "

" tahniah dian.."

"tq"

" tahniah kak dian.." dian Cuma mengangguk dan tersenyum.. bukan sombong.. dah dalam mulut penuh dengan air.. kau nak suh dia bercakap macam mane? Kan tersembur air tu kene budak tu.. xke naya..

" dian" suara sape kasr sngat tu.. yang pasti bukan naufal. Dian berpaling dan mengerutkan dahinya.. mamat yang berdiri didepannya dipandang lama.. sape mamat nie??

" dian syuhada right?? "

"er...... sape?"

" hai.. nazmien.. " tagan dihulurkan.. disambut oleh dian..

" errr... hai.. er.. sory.. tapi nazmien?? Kite pernah jmpa k?"

" hahaha.. no.. x pernah.. " lelaki tadi mengusap tengkoknya.. dian agak janggal.

" than..?.. sory la.. tpi dian rase.. bach dian xde name nazmien kot.. ke dian salah?" dian mengarukan keplanyanya..

" no.. yes.. sy form 4... "

"laaaaa.. ye ke.. senior laa nie.. sorry abangg.. err... naz?? Boleh?" dian tersenyum manis..

" ehh.. boleh2.. xde masalah.."

"sooo.. ape tujuan tegur dian?"

Matanya merenung lelaki tadi.. asal aku rase mamat nie cam takut.. ?

"xde ape la.. abg sje nak kenal sebab tengok dian main best.. pandai. Tak macam newborn.." dia sengeh.. Nampak lesum pipitya.. dian menunduk dan berpaling kea rah lain..

" ohh.. tq.. xdelaa pandai sangat..Cuma.."

" dian..."

Suara sape lagi sorang nie.. mata lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai abang nazmien memandang di belakang dian

Dian berpaling ..

" erhh mak kau berukk!! " terkejut kot dengan muka naufal yang macam.. ermmm..

Muka naufal dipandang lama..

" er.. dian... abg gerak dululah ye.. " dian hanya mengangguk.. dan matanya masih kea rah naufal..

" nak ape?" kasut yang dipakai tadi dibukanya.. naufal duduk di sisinya..

" benci sangat ke awak dekat saya dian?"

" ade sy cakap k?"

" sape dia?"

"sape?"

"diannn..." meleret je bunyi nye.. dian buat muak..

" ape lagi naufal?"

Dian bangun bila naufal macam diam.. dia Cuma nak naufal mintak maaf.. tu je.. memang bukan salah naufal sepenuhnya.. tapi usaha naufal tak menampakkan yang dian betul2 berharap yang dian akan memaafkannya ..

" ape semua nie dian?" naufal cuba melembutkan suaranya..

" ape?"

" ok fine.... Fal mintak maaf.." muka naufal dipandang lama.. mata naufal ditenung.. mane laaa aku faham iklas ke tak kan..

" ermmmm"

" emm jee?"

"abis? Awak nak saya balas ape?"

The VirusWhere stories live. Discover now