part 2

34 0 0
                                    

"Dalam hidup ini, mungkin kamu tak cukup baik bagi semua orang.

Namun kamu akan selalu jadi yang
terbaik di mata sahabatmu."

❤️




Sudah 5bulan dia mnjadi pelajar sekolah tersebut.. Ape yg dia dpt tgok.. Diorg nie xde laa study sgt.. Mcm yg semua org ckp.. Main byk jugak.. Tpi mybe sbb sekolah nie cemerlang dlm sukan or dlm semua bnde.. Tu yg sekolah nie mcm glamor. Kalau bab disiplin.. Agak kelaut la..

Hari nie hari isnin so akn ade perhimpunan.. Mia malas2 bgn dan menuju k blik air.. Mia kejutkn lagu dua sahabatnya..

"weh.. Bgn laa.. Dh lewat la.. Nnti bising nenek kite tu.. " spe lagi klau bukan julia.. Mia mengambil tualanya.. Dia mndi dan bersiap.. Mereka turun serentak tpi asal mcm sunyi je hostel nie..

Mia menahan dian dan intan dri turun k bawah..

"wehh.. Korg rse x ape aq rse? " dian pandg mia..

"aq pon rse weh. Kite kongsi rse yg sme k? " dh melalut dh.. Saat2 genting nie bleh pulak diorg melalut.

"rse ape weh" nie sorg. Blur.. Mia mengetuk dahi intan..

"dh pkul brape nie weh..? " mia pandg jam..

"7.30.. "intan menjawab.. Sambil membetulkn tudungnya.

"owh.. 7.30... " mia menganguk angguk.. " erhh jap.. Whatt!! Tuu. .. Tujuh setengah kau ckp? Meh sni jam kau" mia melihat jam di tgn intan.

"aq ckp tjuh setengah k.. ?" intan memandg mereka berdua.. Nie sah sah.. Dua2 blur.. Nsib baik la dian nie bijak skit..

"mampus weh.. Mcm mne nie.. Semua dh ade kat bawah.. Aduhh.. Xkn kite nk turun? " dian memandg sahabatnya..

"haa!! Aq ade ideal" mia menjerit. Tpi tudungnya ditarikk

"diam laa skit.. Kalu kne tgkap cm mne? " mia mengangguk.. Tudung dibetul kan.. Dia berbisik kpde dian dan intan.. Mereka semua terlopong. Ape yg bodoh sgt mia nie..

"kau mia.. Kalau nk jdi bengong jgn libat kn aq bleh tak.. Bleh x kau serius kejap.. Otak kau nie penuh dgn bnde yg x logik dn gile2 je k? " dian menggeleng.. Ade k patot mia suruh diorg ikot pagar belakang.. And tembus dekat belakang dewan.. Tpi diorg kne lalu blok asrama lelaki..

sebab  belakang asrama ni ade blok bangunan it... and tepi bangunan IT tu blok asrama lelaki.. lepas je pagar blok lelaki terus dewan perhimpunan diorang... xde jalan lain.. sebab jalan tu je yang jarang pengawas sekolah ronda...

"aishh.. Ikot je la.. Kau nie.. Baik sgt laa dian. " tgn intan dan dian ditarik.. Mereka menunggu sehingga exco asrama dn pelajar k sekolah..

"dh jom.. " dian teragak agak.. Mia mmg gile.. Aduh... Intan..? Ermm.. Minah tu ikot je.. Asal selamat dh..

"mia.. Kalau tertgkap mcm mne.? " mia senyum dan menggenggam tgn sahabat nye..

"kau syg aku x dian? " dipandg muka dian dgn simpati.. Dian mengangguk..

"kite buat sme2 kne sme2 ok.. Lgi pon.. undang dicipta untuk di langgar rite? Bnde nie laa yg kite akn ingat smpai kite tua.. " dian mengangguk..

"tpi mia.. Aq xnk kne buang asrma" dian masih bersuara.. gila kalau kene buang asrama memang mampus laa nk gi sekolah dengan ape.. masing2 duk jauh...

"dh tu.. Knpe kau x kjutkn aq pg tdi? " gram pulak aw ngn dian nie..

"heheheheheh.. Alahh. Asyik aq je kejutkn korg" dian menunduk..

The VirusWhere stories live. Discover now