part 16

20 0 0
                                    

Yess...!! It over.. Cuti sekolah on!!!!!!!!!!

Mia menggalas beg sekolahnye keluar dari dewan.. Laju semacam minah nie..

"woiii... Mia..!!" mia berpaling.. Aikk kamal.. Ape bnde kamal nak..

"ape..?" mia masih berjalan..

"zaiyen nk jmpe kau." mia trus brhnti.. Ape bnde mamat tu nak..

"nak buat ape?"

"mne laa aq tahu.. Tuh... Pasal band kot.. " kamal pon plik.. Ape bnde yang zaiyen nak.. Mia berlalu tnpa pedulikan kamal..

.........

Tangannya naik kerambut mengikat rmbut ikal nya...  Rimas.. Kaki dihayun ke bilik musik.. Katanya cg nak jmpe...
Pintu bilik musik di buka..

"assalamualaikum... "mia memberi salamm.. Dia lihat cg hawa duduk di kerusinya dan depan cg hawa ade sorg lagi mamat... Dari blakang dh thu sape mamat tu..

"ha.. Mia.. Masuk la.."mia tersenyum zaiyen berpaling ke arah mia.. Dann.. Turut tersenyumm mia cme melarikan anak mata..

"er.... Cg nk jmpe sy knpe?"mia ddk di krusi sebelah zaiyen.. Yela.. Sebelah zaiyen je yg kosong..

" okk.. Memandgkan exam korang dh habis.. So.. Lagi 2 mggu.. Kite ade camp.. " mia dan zaiyen mengangguk...

"so?" zaiyen membetulkan ddknya..

"soo... Sy nk korang stay hostel dlu dua mggu... And.. Lepas tu.. Traning.. And.. One more thing... Ermmm.. Bkn korg berdua jee.. Tpi korg sembilan org.. Faham kan..?"

"faham... Tpi... Sy ade traning bad jgak.."mia menyampuk.. Aduhh..  Penat nye... .

" yepss.. Sy pon ade traning bola cg.."
Erhh.. Mamat niem. Sebok je traning jgak. Mia jeling zaiyen.. Zaiyen jeling mia balikk..

"itu sy dh sedia maklum
. Thats why laa sy sekat korg.. 2 mggu.. Sy dh thu korg xleh blik.. So.. Alang2 tu.. Join skali camp nie. Ape slah nye kann.?" xcg hawa pandg dgn penuh harapan..

" yelaa.." balas serentak.. Aikk.. Aikk..

" good.. So.. Skarg.. Meeting laa korg kat mucixbox korang ye.. " cg hawa bangn dan berlalu dri blik musik tersebut..

" ermmm.. Mia.."

"pee?"

" ermm... Aq ade bnde nk ckp.."

"apee??"

"er..."

"err.. Ape?" mia pusing hadap zaiyen..

" nnti la.."zaiyen terua bangn dan berlalu...

"abende entah.. Mamat sengal.."mia berkata perlahan..

"aq dengar la"

"kesah plakk.." mia merempuh bahu zaiyen.. Erhh.. Bkn bahu.. Badan je.. Sbb kple mia nie dah dekat bahu dia.. Hahaha.. Xkan mia rempuh dia dgn kple..

"erhh.. Erhh.. Bdk kecik nie.." zaiyen tarik rmbut mia..

"sakit laa belacan.."

"dh tu.. Bahu aq sakit nie. Sape nk ubatkan.."
Mia jalan je.. Xde nye dia nk heran.. Zaiyen tersenyumm.. Adoi.. Nasib comel.

Erhh.. Comel.. Stop it laa...

The virus.. Berkumpul di musixbox mereka...  Zaiyen dan mia berdiri di hadapan whitebord dan yang selebihnya ddk kat krusi..

" ye.. Baik2.. Ye.rakyat jelata sekelian alam.. Hari nie patik nak.. "mia mengasarkan suaranya..

" erhh... Budakk.. Patik ape nye.. Tpi aq cakp.."

"erhhhj.. Kau nie.."

"tdi cg hawa jmpe aq dlu au.."zaiyen bg peringatan..

"so?"
"so..so...!! Ape so so.. Pergi soso la.."mia terdiam.. Ape bnde yg kau merepek wahai zaiyen..

"wehh.. Korang.. Dh dekat setengah jam.. Drama korg j aq korg nk suh kiteorg dgr.. ?" izzul bengang....dri tdi.. Aq ckp.. Kau cakap.. Sape yg nak berckp nie..

" xde laa zul.. Minah nie.. Aq nk cakap la.."

Sabar2. Mia ambk kerusi and ddk..

Zaiyen yg bru nk bercakap pandg dia..

"ha.. Cakap arh.. Ape bnde kau pandg aq..?"mia jeling zaiyen..

"xkan aq berdiri sekor2 kot.. Kau bgn laa jgak.. Kau kan leader jgak.."mia mengeluh..dan berdiri di sebelah zaiyen..

" ha.. Nie bru aq yakin skit nk bercakap.. " poyo je mamat selenge nie...

"okk... Macam nie..."zaiyen mulakan meeting.. Mia kdgw mnyampuk.. Gadoh.. Jgn crite.. Bknthe virus laa klu x gadoh..

Beberape minit berlalu..

Masingw dh bgn dri kerusi..

"weh... Fal.. Aq thu.. Tpi bkn mcm nie la.."intan menepuk meja..

"ha.. Btol.. Aq ase xpayh laa kite duk ambk2 lagu org.. Aq ade smpan lgi nie.. Lagu cptaan aq.."intan bgn..

" asal laa lagu ciptaan kau?" syafiq plak dhh..

" dhhh.. Kau bleh wat lagu k skarg..?"

" sbb tu la aq nak kite ambk lagu org.."

"no!! Aq x stju..!miq berkeras.. "

Bising yg teramat..

Last skali..

"korang nie berperang k tgah meeting?"

Kamal menggelengkan kplenya.. Dri tdi dia perhatikan je..

" kau arh nie dian.. " naufal menyampuk..

"asal lak aq..?"

" kau tu.. Yg x tetap pndirian.."

"erhh.. Ape plk...?" mereka semua yg dh ddk tdi.. Tepinga pinga.. Dh dua ekor nie gaduk pasal ape..?

"wehh.. Jgn mskkan hal rmh tgge kat sni bleh x?" sufi bersuara..

"wehh.. Bleh tak kite rehat jap.. Penat la.." mia bangun dan menuju ke peti ais.. Beberape air tin 100plus dihulurlan kepde mereka..

" asal kte nie gaduh je weh... " syafiq bersuara..

"dari hari tu lagi kan.. Xbleh k kite nie berdamai.."izzul smbg.. Matanya dilirk kearah zaiyen dan mia..

"ape?"mereka serentak...

" korang dua laa..  Xabis2 bergaduh..xckp kat skolah.. Kat asrama..

The VirusWhere stories live. Discover now