part 5

40 0 0
                                    

{ 🌈 }

• Sometimes you win and sometimes you learn.

Zaiyen berhenti di tepi tasik taman tersebut.. Peluhnya di lap.. Dia duduk di kerusi yg berhampiran.. Matanya melilau mencari adik nya..

Tibe2 dia rse yg dia x jmpe adiknya..

"mne pulak aisya nie? " dia mnecari di tempat yg dia suruh aisha tunggu.. Zaiyen mula cemas.. Dik mne kau dik.. Aq nk jwb ape dgn mummy nnti dah laa kau sorg je adik bradik aq ade. Dia terus berlari..

"erhh... Kak ngah. Tgok tu.. Ade org jatuh.. Jom. " amran mengayuh basikalnya..

"erhh erhh.. Tggu laa jap. " mia membetulkn topinya dan bju nya..

Dia terpandg seorg budak.. Usia dlm lingkungn adik nya amira.. Menangis sambil mengusap ngusap pergelangan kaki nya..

"adik... Ok k x nie?.. Bleh bgn x? Akak tolong e" mia cuba memapah budak tu dduk di atas kerusi kayu...

"sakitt.. " mia merenung mata budak tersebut.. Mcm pernh nmpk muka nie..

"adik nme ape.. ? Kak mia xpndai nk urut nie.. "mia mmbahasakn drinya bgtu.. Dia mengusap rmbut bdk tersebut.. Dan mengelap air mata bdk itu..

"aisha.. " budak tersebut mnjawab..

"kak mia hntr blik rmh e.. Rmh kat mne? Tpi kak mia bleh hntr guna basikal nie je laa.. "

"rumah jaoh.. "

"ha? Jauh dekat mne?" jaoh sgt k..? Ah lantak la.. Xkn aq nk tggl bdk nie.

" jaoh.. Dkt taman dahlia.. Sya datg dgn abg. Tpi abg tggl sya.. " aisha menunduk... Sampai hti abgnya meninggalkn nya..

Bapakk jaoh.. Xkan aq nk tggl.. Tpi.. Xkn nk tggl bdk nie sni.. Jaoh kot.. Mia mendapat ideal..

"kak.. Nk bwk pergi mne? " amran memandg kakanya pelik..

"err.. Aisya blik rmh akak dlu.. Kite cl abg aisya tu.. Than suruh abg aisha dtg ambik e.. Sbb kak mia x bwk fon nie" mia menggarukan kplenya.. Nk hntr jaoh.. Nk ke taman dahlia tu kne naik kereta.. Dh laa kawasan. Rumah org kaye2 tu.. Bdk nie org kaye agaknya

"kak ngah.. Xkn nk bwk blik.. Nnti abg dia cri.. " mia xmemperdulikn adiknya.. Yg penting kaki bdk nie kne urut cpt2.. Nnti makin membiru.. Mia dh biase kne seperti nie.. Mse dia main badminton untuk wakil sekolhnya dlu..

Dia bgn memapah aisha.. Tibe2 seseorg memegang bahunya dan menolaknya.. Mia tgok aisya nk jatuh cepat2 dia lindung badan aisya supaya jtuh diatsnya..

"aduhh!! " mia mengaduh.. Sikunya terasa skit.

"kau nk kidnap adik aq k ape? " satu suara lelaki buat aima tersentak.. Adik nya am cuba membngnkan dia dan aisya.

"abg nie knpe..? Kak mia nk tlg adik laa. Abg tu pergi mne? " aisha memukul mukul abgnya.. Geram jugak..

Muka mia dah merah.. Mmg nk kne mamat nie! Aq dh tlg adik dia kot.. Dia mngngkat muka nya.. Dan...

"kau!!!! "

"awak... " ha bru nk lmbut suara.. Menyelak rambutnya yg dh terlepas dri topi.. Mia jarang melepaskn rmbutnya..

"owhh.. Adik kau nie.. Kau nie kn mmg abg x bertggungjwb kn..? " mia bgn.. Skit hti tgok muka mamat nie.

"erh erhh.. Ske hti ckp aq abg x bertggungjwb.. " zaiyen jdi marah.. Minah nie.. Mmg naikkn darah aq nie.

The VirusWhere stories live. Discover now