14

20 0 0
                                    

Mia merenung ke arah sahabatnya intan dan dian.. Renungan tajam.. 😠 mukanya diketatkan..

"mia... Aq...err.kiteorg.."dian serba salah.. Menyiku intan yg tunduk memandg lantai..

"mia... Err..  Soryy...aku xslah.. Er.. Dian nie ha..!" terus ditolak bahu dian kasar.. Dian terlopong.. Tdi si intan nie jnji lain dengan dia.. Buat lainn.. Ermmm..

" huh.!!! Sme je korg dua..jnji lain buat lain!" mia memeluk tubuh memandg ke depan memerhati org yang lalu lalang kfc.. Matanya beralih ke arah 6 mamat yg sibuk duk beratur beli makanan untuk diorg..

Hari nie hari sabtu.. Mia,dian dan intan janji nak keluar bertiga.. Sebelum exam akhir tahun yg tinggal cme beberpe mggu je lagi..Tpi dian nie gatal nak berdating dengan pakwe dia Si naufal..naufal pon satu yg gi ajak geng2 dia knpe.. Klau bdk 3 ekor tu je xpe la.. Nie yg lagi 3 nie ikot sekali tu.. Okey laa kamal dan izzul ikot.. Tpi knpe kene ade zaiyen..dah laa malu dia xhilang lagi.. Aduhh...

"nahh.. Makanan kau mia.."zaiyen duduk di tepi mia.. Mia diamkan diri memandg ke arah dian yang dh tersengih sengih macam biawak hidup..

"kau dari mane sbnrnya?" mia meneguk air milo kfc yg dibeli oleh zaiyen kepadanya..terus air tu di tarik zaiyen.. Abis tersembur sisa sisa air yg xsempat ditelan oleh mia.. Mia berpaling dan mengerutkan dahi..

"nie air aku la! Tuh.. Air pepsi tu air kau!" air mia dihulurkan kepada mia dan air yg mia minum tdi diteguknya menggunakan strow yg sme.. Mia mengangkat keningnya sebelah..

"tuu.. Bekas aku laa.. Err.. Strow aq.." mia memandng zaiyen..

" ermmmmm... Patut laa best je .. Rase anggur.. "zaiyen mengemamkan mulutnya dan tersenyum sinis memandg mia.. Mia mengetapkan bibirnya dan menjeling

"gatal.. Kecik2 dh gatal.."mia tak mempedulikan zaiyen dan mengambil air pepsi ..air pepsi di tangannya direnung.. Mcm mne nie..ermm minum je laa okey kot..strow didekatkan ke bibir dan meneguk perlahan lahan.. Air trsebut masuk ke dalam rongga tekaknya melalui dadanya.. Ngilu sekejap.. Ditekan dadanya..

"mia.!! Kau minum air ape nie?" dian merampas air ditangan mia.  Mia dh tunduk memegang dadany..intan bangun dan mengurut belakang mia .. Mia mengangkat tgn tanda okey.. Zaiyen cemas dan berpaling kearah mia.. Bahu mia disentuh..mia mengangkat muka..

"wehh.. Asal wehh..?"  yang lain dah bangun tapi melihat mia menahan dengan tangn mereka cume bgn berdiri ditempat masing masing..

"a.airr.." tersekat mia bercakap.zaiyen meghulurkan air mineral kpde mia muka zaiyen cemas gila..

"zaiyen.. Kau bg air pepsi ke kat mia.?" dian menyoal zaiyen.. Bahu mia diusap..
Zaiyen hanya mengangguk

"it okey laa korang.. Aku okey. Je.. Kejap je nie.." mia tersenyum ke arah dua sahabatnya..

"okey ape mcm nie.. Sakit dada ? Okey k? "zaiyen bengang.. Mia knpe?

" zaiyen.. Mia mne boleh mnum air bergas.  Dada dia sakit nnti . " mata zaiyen terus beralih ke arah mata mia. Sggh dia tak thu .

"haaa!!! Btol k?? "kerusinya dipusingkan kpde mia.. Air mineral dibuka dan disuakan kpde mia.. Mia menyambut dan minum..

"xde la.. Aku okey nie.. Aq igt dh okey dh .boleh minum.. Tu yg aku minum je.." sengihan di tnjukkan kpde muka2 sahabtnya yg nmpk cemas..

" lain kali cakap laa xboleh mnum.. Nah minum air milo nie..." zaiyen mendekatkan drinya kearah mia.. Dan mengambil air pepsi mia lalu diletakkan di depannya..

Mia hnya menurut dan meneguk perlahan lahan air mineral.. Mukanya ditundukkan.. Suara zaiyen yg agak meninggi tdi dirase seperti menghiris hatinya secara perlahan lahan.. Mcm formal sgt je ayat sis tu...heheheh..

Intan pandang dian .. Ayam yg berada dipinggang mia hanya dipandang nya.. Intan menyepak kaki zaiyen yg makn memmg xigt dunia...

Zaiyen agkat muka dan buat muka ape?
Mukanya dipalingkan ke arah mia yg hanya menguis ayam di dalam pnggang nya..xkan merajuk kot.. Aq mrh skit je pon..muka mia dipandang masam ...

Zaiyen berpaling ke arah mia dan memusingkan kerusi yg mia dudk supaya mghadap nya.. Yg lain tgok je la.. Dh thu sgt drama dua org nie.. Kejap gaduh ..kjp baik.. Kjp sweet ..xfhm..

Ayam di dalam pinggang mia dicubit.. Campur sos skit. Dan dia suakan ke mulut mia.. Mia angkat muka dengn dahi yg berkerut.  Zaiyen anggukkan kplle suh nganga mulut.. Mia hanya menurut dan ayam pun selamat smpai dlm mulut mia.. Tgn zaiyen.. Zaiyen tersenyum memandg mia yg dh telan ayam yg dia suap tdi.. Makn pon.. Merajuk knpe entah dia nie. ...

Mia bgaikan tersedar lalu memusingkan badanya menghdp meje.. Zaiyen terus lagi pndg mia dgn senyuman yg.. Errrree.   Mcm nk trcbut jntg mia nie. 

"nak suap lagi?" suara zaiyen seakan akan trlalu perlahn.. Mcm berbsik.. Mia pusingkan muka.. Menyamph pulak tgok muke zaiyen yg senyum mcm snis tu .

"orang ade tgn okey..!" mia trus meyumbatkan ayamnya ke dalam mulut.. Paha setokol trus..

"hahahahahahahaha.. Eleh.. Merajuk ngn aku la tuh.." bahu mia ditolak tolak..

"ishh.. Jgn laa zaiyen.. "jari zaiyen yg menolaknya ditepis...

"elehh... Nk suh aq suap ckp je la.. Nie x.. Merajuk ngn aq.. Diam je.." yg lain dh bantai suke.. Mia agkat muka pndg kwn2 yg lain.. Terus diam..

"zaiyen. Sebelom air pepsi nie selamat kat ats muka kau.. Baik kau diamm" mukanya cube diseriuskan.. Zaiyen mencebik..  Eleh.. Mcm tkot..

"loohhhhhh.. Aq mntk maaf okey... Sory la.. Aq rsau tdi.. Semua risau kot.  Spe xmrh kan.. ?yg kau pun satu asal x ckp xleh mnum air pepsi.. Xde laa aku mrh kau minum air milo...ishhh..." suare zaiyen .  Mcm caring sgt . Mia terdiam.  Yg lain sibok borak psl lain..

" aku x ckp ape2 lagi kau dh pakse aq minum.. Mcm mne aq nk ckp?" suare mia dh skit tggi.. Xnk kalah..

"aikkk?kau diam je aq suh mnum okey.. Slh sndri nk slhkn kite pulak..." zaiyen mencebik..

"ishh.. Korg nie. Xabis lagi k psl air..?"kamal pandg dua2 kawannye itu.. Si zaiyen pun.. Xpernh nk mengalah dgn mia..
"kau pun zaiyen.. Mengalah laa ngn mia.. " kamal sambg smbil meliku kple zaiyen..

"erhhh.. Aku pulak.. " kepla yg diliku kamal digosok perlahan lahan.. Skit gak la..

"pas nie nak g mane weh?" syafiq yang dri tdi melantak je bersuara..

"aku.. Ghachee. Naaajkk...maachukkk uhuk uhukk.. Ai... " mia menumbuk dadanya.. Mntk air.. Zaiyen terus hulurkan air milo tdi. .belakang mia di usap perlahan mia trus tersentan yang lain pon..

"telan dlu boleh tak mia.. Mkn tu elok2 la.. Ishh..  Gelojoh...." terus matanya beralih ke arah kawn2 nya kat depan . Tgnnya turun dri mengusap belakng mia dan mencapai air pepsi . Disedutnya . Mukanya dah merah.. Malu laa tu . Bkn sngaja pn..tindakan spotan.. Tgn pun gatal sgt knpe..

Mia buat muka x bersalah.. Buat xthu dh la..

The VirusWhere stories live. Discover now