Mia merenung dirinya di dalam cermin.. Lagi 2 hari exam akhir tahun nak abis.. Xsbar pon ade.. And.. Dia akn pulang ke rumahnya..
"tahu la cantik.. Xpayh kot tenung diri dalam cermin pas tu senyum2.." intan memerli mia..
"xde laa weh... Aq xde laa nk riak k ape.. Tpi tu la..bersyukur sgt dpt rupa paras yg mcm nie.."
"dh bersyukur tutup la.. " mia yg tersengih sengih. Terus je murum.. Kawan aq nie.. Xleh bagi aq rse cantik k walau sekejap..
"baiklah ustazah.. Dah jom turun study wehh.. Lewat dh nie.." intan dan mia mengemas buku2 untuk dibawa k blik study..
Tpi.. Mne dian..?
Ha.. Si dian ni dri tdi trmenung je.. Asal laa sis..
"tan.. Ko tgok la kwn kau tu.. Ace tye dia.. Sampai mne dah tu.." mia mencuit bahu intan..
Mata sme2 tgok si dian yg duk tenung ke syiling..
"dian...."
"ermmm..."
"dh naik flight k?"
"dah.. Sampai paris dah nie.." dian jwb selamba.. Bkn dia x dgr diorg nie duk kutuk dia.. Tpi buat bdoh je.. Byk yg dia fkir skrg..
"weh mia.. Aq ase kan.. Dian nie dah xbtol..dah angau nie.. Mcm mne dgn hanya ddk tenung syiling bleh smpai k paris..?" intan dan kebluran dia xleh dipisahkan..
"ishh.. Kau nie.. Dh2 tepi2.. " mia bengang... Dia ddk di sebelah dian..
"dian.. Kau knpe nie?"
" ermmmmm.... Xde ape la.."
"hahahahahah... Lawak.. Kau xpandai tipu la dian.. Asal nie weh../" mia menarik tgn dian spye bgn..
" hurmm.. Pasal naufal..."
"laa... Asal lak ngn laki xsiap kau tu..?" intan menyampuk.. Kadg2 mulut intan nie dia main ckp je..
Blom pon smpat mereka membuka cerita mereka.. Name2 diorg nie dipanggil dri bwah.. Ape bnde laa lagi..
" INTAN!!!DIAN!!!MIA!!! TURUN STUDY NOW!!!"
"waoi.. Jom wehh.. Turun.. Org kat bwah tu dh rndu agt dgn kite nie..." mereka bertiga berlari turun ke bawah..
Dalam dewan study..
Semua diam..
Mia pandang dian...
Dan matanya trus beralih ke arah naufal... Duduk jaoh...
X bercakap..
Ape masalah dua orang nie...??
Dia pandang intan yang duduk disebelahnya...
Mia siku intan..
Intan berpaling...
"psttt...." mia berbisik ke arah intan..
"what?" wouuuu.. Intan beringeris dengan nye.. Jarang berlaku nie.. Hakhakhak..
"what happen diorg dua nie.?" mia bls ikot org putih jugak..
"i dont know.." hahaha. Dia bals ikot bi jgakk...
Nie kes esk exam bi laa nie.. Adoii..
"sure?" intan anggukkan kepalanya...
Mne laa intan nie ambik tahu hal rumah tak bertangga diorang nie...
Suasana berlalu dgn begitu sahaja... Hua hua hua...
.............
Dian merenung kertas latihan bi ditangannya... Fikirannya ke lain..
YOU ARE READING
The Virus
Teen FictionKu aima nasymia... Gadis biase..org selalu cakap suara dia manje.. Lelaki mne yg x cair dgr suare dia.. Dah. laa pandai nyanyi.. Tpi ingt.. Dalam manje dia ade kasarnya.. Agak gile2... Mia nie.. Dia layan semua lelaki.. Mksudnya.. Dgn semua o...