"| 🌊 | If you treat her like you did in the beginning there will never be an end."
Sesampai di kelas..
"assalamualaikum kelasss" mereka bertiga tersenyum menuju ke meje masing..
pagi kan msti lah kene ceriaaa
naufal, syafiq and sufi memandang mia dngan pandangan yang serba salah.. nak tanya tapi takut tersalah tanya"mia.. Aq tye boleh?" mia mengangkat mukanya dan memandg naufal..
"tanya je la.. Aq mne pernah marah" mia tersenyum mnis.. pagi lagi dia nak marah angin xtentu pasal dengan org.. mama cakap kalau nak happy sepanjang hari.. pagi tu dah kene senyum..
"gelang kau dh jumpa k? " naufal tnya mia sebab mne laa thu zaiyen dh bg gelang minah nie k yg hppy semacam.
senyumam mia terus mati...
"x.. Aq pon dh hmpir lupa dgn gelang tu.. Tpi nsib laa sbb hri tu ade sport cek.. Kalau x kne rampas gelang aq tu" mereka betiga berpandangan...
fuhh...
Tibe2..
"assalamualaikum... " 3 org pengawas masuk ke dalam kelas.. Yg lain memjawab salam.. Mia masih berpaling ke belakang.. yelaa .. nk tgok jugak.. siapa laa gerangan yang datang kat kelas diorang pagi2 ni kan..
"hari nie cg korg x msuk kls..sebb cg korg pergi seminar. So.. Lps pg nie abg n kwn2 abg kne jge kelas korg.. Smpai rehat.. Tpi lpas reht masuk library ye.. " faham x.. kalau cg tak masuk.. biase pengawas form 6 akan take over kelas bdok2 form 1-3 .. tapi kalau form 4,5 tu xlaa.. sebab dah tua bangka kan.. marah pon xjadi ape dah..
mia terus memndg ke depan.. Dan bertepuk tgn.. Yes..
maka dengan tindakan mia yang sudah dijangka oleh seluruh kelas 1b satu kelas pandang dia.. Termasuk tiga pengawas didepan.
"yes.. Bleh study? " mereka semua dh tergelak.. Yg parahnya 5 org kwn dia la.. Mia study.. ? xpernah pernah lagi rasanya minah ni duk dalam kelas study..
Pengawas kat depan dh senyum2.. Mata mia jatuh kpde seorg pengawas.. Hensemnya... Tpi bkn mia laa kalau dia senyum ke arah lelaki tersebut.. Mia hanya menjeling.
"ok2.. Dh.. Xksh la nk study k ape.. Er.. Asal kn jgn bising sgt. " abg pengawas yang senyum tadi bersuara.. macho sangat .. macam pembimbing sangat.. hahaahahah..
x.. mia xberminat.. tapi muka dia ni macam familiar sangat.. macam tersama dngn someone.. sape name abg pengawas ni e..?
"abg handry pesan dekat nie.. 3 org nie.. Always bising" sufi menunjuk ke arah mia and the geng.. Dian bangun dan meluku kpale sufi.. mia ? terus bagi jelingan maut.. bising kau cakap.. erh.. alu xbising .. aq cuma menceriakan keadaan okey...
"kite tgok je laa nnti ape yg abg bleh buat kalau diorg nie bising" mia memandg pengawas yg merenungnya.. xtahu laa ape yang menarik minat "abg" itu tadi.. suke sangat tenung dia mcam tu..
15 minit berlalu dgn sepi.. Mia memandg dua sahabatnya.. dia mmg tak boleh ddk diam.. ase panas je punggungbkalau just duduk hadap buku yang dia mmg xakan baca..
"aku bosan laa weh.. Jom main bingo.. " mia bg cadangan.. Lgi 3 org pusing k belakng.. Buku diambil dan diletakkn ke meje 3 gadis tersebut.. Konon2 study la..
ok.. aku nak cerita dekat korang.. kelas mia cuma ad 24 orang.. meja disusun dekat2... baris tengah dari depan meja 3 malaun.. aka dah rasmi jadi bff lelaki dia.. belakang diorang ofcoz laa mia and the geng... and blakang meja diorg ad lgi 3 meja trsusun.. so yang dekat tepi tu diorg susun dua2 meja setiap baris.. fhm x.. xfhm suke atie korang laa nk susn macam mane.. hahahah.. satu lagi.. sekolah ni xpernh larang pelajar diorang nk duduk lelaki perempuan bercampur.. thats not a big problem..
YOU ARE READING
The Virus
Teen FictionKu aima nasymia... Gadis biase..org selalu cakap suara dia manje.. Lelaki mne yg x cair dgr suare dia.. Dah. laa pandai nyanyi.. Tpi ingt.. Dalam manje dia ade kasarnya.. Agak gile2... Mia nie.. Dia layan semua lelaki.. Mksudnya.. Dgn semua o...