part 7

44 0 0
                                    

-ˋˏ 🍊 ˊˎ-

   Being a true friend is remembering the good times and the bad, and staying beside each other through it all.


Kini tibalah hari yang sgt2 ditunggu kan mereka bertiga.. Mia bergegas ke sekolah. Sbb kereta cg dh tggu.. Dia terpkse skip traning badminton nya.. Sampai di kereta yg disediakn mereka bertiga masuk ke dalam kereta tersebut.. Mia duduk di tpi tingkap.. Manakala sebelahnya dian.. Intan duduk de belakang satu lagi sme dgn cg hawa.. Tibe2 sebuah kereta sme dgn diorg tpi ade logo yg tertulis the silver.. Menoleh.. Dan.. Mamat nie.. Kereta tersebut berhenti bersebelahan.. Pemandu kereta tersebut berckp sesama sendri.

Mia pandng muka lelaki yg ade di dalam kereta tersebut.. Tidur. Xperasan yg dia memerhatikan... Dh laa xttp langsir.. Ok.. Kreta nie ade langsir..

Comel dia tidoo...

Erhhh.. Kau ckp ape nie..

Xdinafikn pertama kli dia lihat mmg zaiyen hensem.. Sgt2 hensem.. Tpi perangai... Smpai aq xbleh brlmbt dgn dia nie.. Cuma dgn dia..

Hidung dia.. Rambut dia... Yg penting mata dia.. And.. Wangian dia.. Aduh.. Kau xde mkwe k zaiyen.. Ha!! Jue.. Dua mggu lepas dia tgok zaiyen dan jue berjalan seiring ke blik pengawas..

"kau tengok spe? " dain berbisik.. Senyuman mia mati..

"aq tgok.. Ha.. Tuh.. Pakcik tu ckp ape laa lme sgt dgn driver keter nie.. " jwpan x logik.. Dian hanya mengangguk angguk.. Mia berpaling ke arah zaiyen dan..

Zaiyen merenung nya dan mengenyitkan mata ke arahnya.. Mia tersentak dan...

Hukk... Huk.. Dia tersedu... Hahaha.. Jantung nie.. Xyh ckp la.. Jantung kau buat ape tu..
Aq tgh buat lompaylt bintang nie.. Hahahah..

"kau ok x mia? " intan bersuara dri belakang.

"nah minum air.. Bykkn minum air masak.. Jgn air sjuk.. " cg hawa menghulurkn air dan aq menyambutnya.. Kereta mula bergerak.. Aku tutup langsir dan pndang ke depan..

**********

Zaiyen ketawa mengekeh.. Kamal di tepinya memandg pelik..

"kau gelak knpe? " kamal memandg ke luar tingkap.. Xde ape pon.

"xde ape la.. Sebok je kau nie.. " dia terus tersenyum.. Kepalanya disandarkan ke kerusi..dia ambil topi dan menutup mukanya yg tersenyum..

Bahagia..

Muka mia cute sgt2..

Hilang rindu dia nk kacau mia.. 2 hari dia kne pergi sekolah sukan sbb ade mjlis perasmian.. Blik dia mmg penat sgt.. Smpai tertido.. Dia terjage bile dia rse kereta berhenti bergerak.. Buka je mata tgok muka mia yg sedg berckp dgn seseorg... Smbil tersenyum.. Rndu.. Dia mmg rindukn mia..

Kau dh gile zaiyen..

Nie k nmenya cinta.

Tpi aq budak lgi kot..

The VirusWhere stories live. Discover now