"Bukan tentang siapa yang kita kenal paling lama, yang datang pertama atau yang paling perhatian tetapi tentang siapa datang dan takkan pergi."
Lepas pulang dari sekolah mia memanjat tgga satu persatu memikirkn denda yg kak mimi bg.. Aq xnk hadap muka malaun tu.. Tlg laa spe2 dgr..
"mia.. Kau ok x nie" dian memegang tgn mia..
"aku ok.. Err.. Kau nk tlg aq x? " mia buat muka kesian.. Mne thu dian rela..
"anything? "
"gantikn tmpt aq cuci jmbn dgn malaun tu"
"hahaahah.. Kau buat lawak.. No.. Aq ad homework.. " see.. Mia menunduk. Dian rase bersalah..
" mia.. Aq bkn x nk tlg kau.. Tpi kau cri pasl knpe mia..? " mia mencebik.. Nasihat mcm menyindir aq.. Bkn aq cri pasal pon.. Dia yg cri pasl..Selesai bersiap mia hanya memakai bju tsyet cream dan seluar sme wrne dgn bju. Rbutnya dilepaskn ikat rmbut diambil. Dia mncapai topi dan turun k bawah.. Mntk2 kak mimi x cam aq...
Mia turun smbil mengendap hendap..
"xpayah nk sorok2 laa. .kak mimi nmpk.. " mia berpaling dadanya diurut.
"kak mimi nie.. Mne ade mia menyorok.. Cme.. Cri... Haa.. Mmat nie.. Tkot2 laa dia mengelak kne denda.. " miq menunjukk. Tgnya ke arah zaiyen.
"aku dh smpai awal dri kau la minion.. Dh laa lmbab.. Kaki pendek " mia mula nk mencarut blik..
"dh2 la.. Aku nikah kn jugak dua ekor nie.. "kak mimi mencekik pinggang nya..
"noo!!! " mia dan zaiyen menjwab...
Mia mencuci blik air sebelah perempuan manakala zaiyen cuci blik air sebelah lelaki..
Mia mengikat rabutnya.. Topi dipakai..
Dia mencuci smbil menyanyi.. Mop dijadikan micSering kali. Ku menepis tiap persoalan..
Ada sesuatu kau sembunyikan...
Dari pengetahuan ku...Zaiyen yg mendengr dari blik sebelah. Tersenyum.. Sdp suara mia
Dapat aku.. Merasakn. Ketara perubahannn!! Setelah jelas terbuktii!! Sesuatu yg terlarang menjdi teman hidupmu.. Selain aq.
Zaiyen mengeluh.. Nie bkn menyanyi nie.. Memekik.. Melolong..
Mia sambung menyanyi... Ade feel dah nie.Demi masa... Hadapan kita.. Aku merayu.. Kuncikn keinginanmu.. Bernafaslah dalm sejahtera.. Ku pasti ruang untukmu. Masih ada..
Dia menolak baldi dgn kakinya dan menarik nafas..
Sudah puas ku menghimpun doa agar. Kau berubah. Berpaling membentuk impian hidup kitaa!!!!!
YOU ARE READING
The Virus
Teen FictionKu aima nasymia... Gadis biase..org selalu cakap suara dia manje.. Lelaki mne yg x cair dgr suare dia.. Dah. laa pandai nyanyi.. Tpi ingt.. Dalam manje dia ade kasarnya.. Agak gile2... Mia nie.. Dia layan semua lelaki.. Mksudnya.. Dgn semua o...