~4~ 27/7-2018

103 8 0
                                    

"Oscar!" Halv ropar Felix en tjugo meter fram. De va alldeles för länge sedan vi sågs. Vi skuttar fram mot varandra som om vi va sju igen och träffas i skolan första gången efter sommarlovet. Han hoppar in i min famn som vanligt och jag håller upp honom som vanligt.
"Jag har saknat dig."

"Jag har saknat dig också."
Han kollar nästan skrämt upp från min axel och hoppar ner.

"Va nej, de skulle du ju inte göra! Du skulle ju bara tänka på dig och Elin."

"Men två veckor utan dig är alldeles för mycket."

"Du är ganska söt ändå."
Om de va otydligt har jag och Elin precis kommit hem från vår smekmånad på Hawaii.
"Och brun."

"Tur annars, hade varit lite orolig om de inte fått nå resultat av att ligga i solen och mysa i två veckor."

"Va, va de de ändå ni gjorde?"
Frågar han som vi va dumma i huvudet. Som att vi haft chansen till något fantastiskt men sket i de.

"Typ ja, vi gick och shoppa några dagar också men inte så mycket mer."

"Åååh, ni är ju hopplösa. Vet du inte hur mycket man kan göra på Hawaii eller?"

"Tydligen inte, men kom nu, jag pallar inte snacka mer om de."

"Hände de något?" Frågar han oroligt och tar ett stadigt tag om mina kinder.

"Nej" de där kom nog inte ut så självsäkert som jag hoppats.

"Säker, de låter inte som de."

"De är säkert, jag lovar. Kom nu, jag har bara saknat min bästis och vill vara med dig nu, inte med tankarna på Elin."
Han tycks köpa de. Hans leende växer som om han skulle börja gråta av lycka innan han drar in mig i sin famn.

"Jag älskar dig."

"Och jag älskar dig. Men kom nu."
Jag tar hans hand och drar honom försiktigt framåt. Hans leende leker fortfarande på hans läppar och han följer villigt efter. Vi styr våra steg mot ett café, fortfarande med sammanflätade händer.

"Men vad har hänt i ditt liv de två senaste veckorna?" Frågar jag och vänder upp blicken från marken till hans svagt leende ansikte.

"Inte särskilt mycket. Jag gör ju allt med dig, men Omar försökte få med mig ut. Men de va inte så kul. Snacka lite med en kille, vi bytte väll nummer men inte träffats efter de så de blir nog inget mer."

"Va han snygg?"

"Lagom, inget enastående."

"Snyggare än mig?"
Han skrattar och lägger sin andra hand på min axel.

"Ingen är snyggare än dig Bubben, om vi utesluter Dicaprio."

"Å de va inte Leonardo du träffa."

"Näj, tyvärr, då hade du förmodligen redan vetat de."
Ja de kan vara så att Leonardo Dicaprio är Felix största kändis cruch. Å de är nästan olagligt hur mycket han fangirlar över honom ibland. Jag kan få ett FaceTime samtal av en gråtandes Felix. Då kan han ha sätt en ny bild av den tydligen helt bedårande killen. Men tyvärr förstår jag honom inte riktigt. Tydligen för str8 för att jag ska förstå... iallafall enligt Felix.

Homostright ~ f.s. O.e.Where stories live. Discover now