Jag håller upp dörren till någon bäbisaffär för min väldigt gravida flickvän. Hon sänder mig ett väldigt lekfullt leende när hon tar sig förbi mig och in. Jag följer henne med en leendes blick och låter mina armar ta tag om hennes midja när jag släppt dörren. Hon fnissar och tar försiktigt tag om mina händer. Drar fram mig till sin sida och kysser mig snabbt.
Fyfan vad jag älskar henne. Planen är att hitta en barnvagn. Sängen envisade sig Felix att göra och han har faktiskt börjat. De trodde jag inte om honom. Han är väldigt bra på att lova saker men de är inte ofta de han lovar kommer i värk. Men jag älskar honom ändå.Hand i hand går vi längre in i butiken. De luktar nytt och de lilla leende på mina läppar kan inte låta bli att bli större. Jag ska verkligen bli pappa. På riktigt. Vi har snackat om en massa namn. Vi har Alfons, Elvis, Hans, Rickard, Eric, Oliver och Philip om de blir en kille. Maja, Meja, Maj, Emma, Lova, Ängla och Sonja om de blir en tjej. Men mina favoriter är nog Alfons och Maj. Elin tycker Emma och Oliver men Felix gillar Philip och Ängla, de va typ bara därför dom namnen fick stå med på listan. De kan vara hans som skrev...
"Oscar, sluta dagdrömma nu. Den eller den?"
Hon pekar på två av vagnarna, dom är helt identiska förutom att ena är svart och den andra mellan grå. De är klassiska liggvagnar, vet inte vad mer jag kan säga. Elin kan de här bäst så jag låter henne sköta de."Den grå."