Elin
Lite för belåten och nerbäddad av Oscar i sängen ligger jag och plöjer igenom näst sista säsongen av game of thrones. Livet är väldigt lyckligt ibland ändå. Få kunna ligga och bry sig enbart om en själv. Dock ligger de ändå i baktanken jag jag ska börja jobba imorgon igen. Man Jaja, man får leva för stunden och ta högen med papper jag vet måste sorteras helst innan imorgon, får ta de lite senare. De är ju ändå semester fortfarande. Tyvärr så avbryts min ro av att telefonen ringer och tyvärr är jag alldeles för nyfiken för att skita i de. Så jag pausar avsnittet och tar upp telefonen för att se Mias namn lysa upp på skärmen. Varför i helsike ringer hon nu? Vi är typ bara bekanta, är vänner på Facebook och har varandras telefon nummer. Inte så mycket mer. Jag svarar ändå med aningens eftertänksamhet.
"Hej de är Elin."
"Hej Elin, de är Mia. Jag skulle bara säga att jag precis såg Oscar gå hand i hand och väldigt nära en kille. Jag ville bara att du skulle veta de."
"Va? Vänta va?"
"Ja, dom gick väldigt nära varandra och så gick dom in på caféet jag satt och jobba på. Dom bråka om vem som skulle betala..."
Felix, dom två asså..
"...sen satt dom och höll hand medan dom snacka alldeles för lyckligt med varandra..."
Ja, Felix och Oscar. Dom kan hålla på så framför mig ibland. När jag är med på deras torsdagar så få jag sitta själv i ett hörn medan dom delar filt och har de jätte mysigt.
"...sen tycktes dom inte bry sig om vems kaffe som va vems eller vems kaffebröd som va vems. Nej, dom såg alldeles nykära ut."
Ja, nykära är väll lite och ta i. Ja eller om man tycker att man kan vara nykär i 20 år så vist."Nej, asså de är Felix."
"Så du vet om hans otrohet men du bryr dig inte?"
Ja om de va otydligt så är Mia lite speciell..."Nej, asså dom är bästa vänner och har hållit på långt innan jag och Oscar träffades. Dom håller på framför mig ibland så de är lugnt. Tror dom dansade längre än vad vi gjorde på bröllopet."
"Juste ni är gifta nu ja, grattis." Säger hon nästan lite sårat. Men de lämnar hon snabbt. Hon va inte bjuden på bröllopet då.
"Men så du tycker de är lugnt att dom håller på?""De har liksom alltid varit så så de finns väll inte så mycket att tycka. Jag är bara glad att han har en sån bra vän och jag vill liksom inte förstöra de. Vilken fru skulle man vara då liksom? Naej, är han lycklig med Felix är väll jag också de."
"Vad skönt att du inte tar illa upp iallafall, men vi hörs, jag måste lägga på, hejdå."
Jaha, hon ville inte ha ett svar eller så, kul för henne då. Eller nått. Jag vet inte.