Av dreeamqueen
Det knastrade under våra fötter när vi gick längs med grusgången. Framför mig hade jag barnvagnen med Ängla i. Hon låg och sprattlade med ett stort leende på läpparna som visade hennes tandlösa mun. Jag log för mig själv. Jag kände en hand på min axel och blickade genast ditåt. Felix, hans ögon glittrade i vårsolen. Jag nickade mot honom. Vi fortsatte längre in i parken och kom till slut fram till en tom gräsmatta. "Blir det bra här?" Frågade jag. Han nickade ivrigt och höll upp picknickkorgen. Vi hade fyllt den med mackor, jordgubbar, köttbullar, kalla pannkakor, saft och mjölk till Ängla. När vi brett ut picknickfilten och upp maten började vi ta för oss. Ängla satt i mitt knä. Felix lutade ansiktet uppåt och blundade. Solen lös upp hans ansikte och fick det sandblonda håret att glänsa. Jag tryckte till honom på axeln. Han skakade snabbt på huvudet, som att han vaknade ur en dröm. Jag tog upp en köttbulle och stoppade in i hans mun. Han fick en förvånad min innan han sprack upp i ett leende. Han tog en pannkaka och rullade ihop den innan han höll upp den framför ansiktet på mig. Jag tog en tugga samtidigt som han tog en från andra sidan. Vi skrattade lågt. Ängla gnydde till och jag vände blicken neråt. greppade flaskan med mjölk och förde den till hennes lilla mun. Hon drack törstigt. När hon var nöjd släppte hon ur sig en liten rap. Felix skrattade. "Hon är ju för underbar" Sa han. Och han hade rätt, hon var ju för underbar. Efter drygt en timme var vi färdiga och hade plockat ihop Ängla var tillbaka i vagnen, solen hade börjat gå ner och parken hade tömts på människor. Mina stelfrusna fingrar slöt sig om vagnens handtag samtidigt som vi började gå hemåt. Vi gick genom parken och längs med den långa gatan som skulle ta oss hem När vi kommit innanför dörren släppte jag ut en suck och tog av mig jackan. När jag skulle hänga den på kroken stelnade jag till. Den ljusblå jackan som inte tillhörde varken mig eller Felix. Den som tillhörde Elin. Jag släppte min jacka på golvet och sprang in i sovrummet. Jag slängde mig i sängen och borrade ner ansiktet i kudden. Den blev snabbt blöt av tårar. Varför, vad hade jag gjort för fel? Vad hade jag gjort för att få henne att lämna oss?
—
Asså tack! De här kapitlet skrevs av fantastiska dreeamqueen suuuuuuuper tack!!