~24~ 27/1-2019

74 7 0
                                    

"Oscar vi är dumma i huvudet." Säger jag så fort jag kommer innan för dörren. Har varit och jobbat hela dan men Oscar blev lite sådär akut pappa ledig så han har varit hemma med Ängla.

"Vad nu då?" Frågar han och kommer hit. Han står och äter på en rå korv. Barnens grillkorv för att vara exakt.

"Vi kan ju bara flytta hem till mig." Svarar jag som om de borde varit en självklarhet hela tiden. De borde de också ha varit. Varför krångla till de när vi bara kan ta allt pick o pack så har vi en annan lägenhet.

"Felix, vi är lite dumma i huvudet." Konstaterar han och går in i lägenheten igen. Själv skyndar jag av mig med alla ytter kläder och följer efter honom. Ängla sover. Som vanligt.

"Mamma och pappa kommer över ikväll föresten. Dom bjöd in sig själva. Skulle fixa mat och allt. Mat tackar jag verkligen inte nej till. Speciellt inte om den e gratis."
Själv bara skrattar jag. De är helt sjukt vad mycket man kan älska mat. Men nu behöver jag en Oscar kram. Så jag norpar åt mig en. Lägger mina armar om hans över kropp och försöker nästan gosa in mig i honom. Han bara skrattar han med men jag får en kram iallafall.

"De låter toppen, när kommer dom?"

"Typ om tio minuter."
Åt de svaret kan jag bara skratta. Ikväll tänker jag man säger en bra bit innan dom kommer. Inte tio minuter.

"Aja, jag hinner duscha på den tiden iallafall. "

Homostright ~ f.s. O.e.Where stories live. Discover now