~6~ 27/7-2018

120 7 0
                                    

Två skrattande bästa vänner snubblar in i hallen. Jag sitter i soffan och slökollar på youtube. Båda två kommer in hit, Oscar halvt hängandes på Felix och innan jag vet ordet av de har båda lagt sig på varsin sida om mig.

"Hej bejb" mumlar Oscar lyckligt och kollar ner mot min padda."

"Har ni haft de kul?"

"Jaa, å vi köpte med oss pizza"

"Men säg de då." Fnittrar jag och drar mig ut från deras "kram". Pizza är de bästa som finns.

"Den står i hallen." Mumlar Felix trött och båda rör på sig bakom mig. Men de orkar jag inte lägga energi på. För mycket riktigt ligger en stor familjepizza på golvet. Jag tar med den tillbaka till vardagsrummet och finner två sovandes killar. Ja, okej, de gick fort. Men dom sover inte bara. Dom ligger och kramar om varandra. Jag skrattar försiktigt så dom inte ska vakna och knäpper kort av dom. Sen sätter jag mig ner i soffan, lägger ut bilden på Facebook och börjar sen äta av pizzan. Men dom ville tydligen inte ha något. Bara ligger där och sover i varandras armar. Mår dom bättre av att göra de än att käka pizza då vist. De blir bara mer mat till mig, och bäbisen.

Oscar

Ååh, jag drar Elin närmre mig och känner hur sömnen sakta rinner av mig. Båda hennes armar ligger om mig, ovanligt nog. De är oftast jag som håller om henne med ryggen mot mig. Vänta, magen, de här är då inte Elin. Förskräckt öppnar jag ögonen men till min lättnad är de bara Felix. Så jag sjunker in i mig själv igen och slappnar av.
Frågan är bara vart Elin är.

Homostright ~ f.s. O.e.Where stories live. Discover now