~27~

87 9 0
                                    

Inkommande samtal från Mamma....

"Hej de är Oscar." Svarar jag lite stressat och sätter på högtalaren Felix är på jobbet och Ängla vill inte sammarbeta.

"Hej gubben, jag och pappa kommer om en timme och är barnvakter."

"Nä men mamma. De behövs väl inte."

"Men Oscar älskling. Hör du inte på dig hur stressad du är. Vi kommer varesig du vill eller inte och pappa har bokat bord på den där restaurangen ni snacka om."

"Men herregud mamma."

"Oscar, de är de minsta vi kan göra. Inga protester nu. Nu lägger vi på, glöm inte att andas som kommer vi om en timme."

"Hej Oscar!" Ropar pappa från ytterdörren när den precis har öppnats. Ängla ligger i nån liten hängmatta och leker med nån leksak Felix köpte helt spontant efter jobbet i måndags. Själv går jag mot hallen för att hälsa på mina päron.

"Hallå" ler jag och får en kram får vardera.

"Vi såg precis Felix parkera bilen så han borde komma vilken sekund som helst."
Mycket riktigt öppnas dörren och en förvirrad Felix tar ur sina hörlurar från öronen.

"Hej" hälsar han avvaktande och börjar klä av sig den tunna vårjackan som klär hans axlar.

"Du och Oscar ska på dejt ikväll. Vi har fixat. De blir jätte bra så får ni slappna av lite, iallafall för en kväll."

"Men vad trevligt."

Tiden på min telefon slås precis över till 18:00 vilket får mig att resa mitt arsle från sängen och röra mig mot garderoben. Vi ska åka om en halvtimme och jag duschade för kanske femton minuter sen så just nu står Felix under den sprutande duschslangen. Oj.... men ja. 

Den vita skjutdörren glider smidigt åt sidan så mitt överflöde av kläder blottas. Men jag ska inte ta i och pröva något nytt. För jag är Oscar och jag lever i en liten låda klämd bland normerna. Medan Felix är min motsats. Gay och provar nytt hela tiden. Men de är som de ska vara och jag bara älskar honom. Ha ja alltså inte som pojkvän för de vill inte min lilla hjärna acceptera. De är egentligen helt sjukt. När Felix försökt få mig att njuta av en kuk de liksom. De har bara inte gått. Han har försökt med minst 10 olika innan han gav upp och lät mig vara jordens str8aste människa. Men de får väll vara så. De är väll bara att acceptera faktan. Okej, de är inte riktigt så att jag lider av tanken på att jag är str8. Samtidigt hade de varit lite kul att förstå vad de e Felix snackat om under lång tid av vår vänskap. Men nu har de inte varit något bög snack på fyra månader. Kan vara för att han typ blev pappa med mig. De kan vara en liten detalj men jag vet inte.

Anyway. De va kläder jag skulle hitta. Ett par svarta jeans åker fram och en mörk skjorta.

Felix också, han kommer in genom dörren med handduken runt midjan. Han ler snett och kommer fram mot mig. Jag har kläderna i handen och när han kommer närmre, mycket närmre drar jag dom automatiskt längre bort från honom. Men länge till håller jag inte i dom. Felix drar åt sig dom med ett överlägset leende.

"Too dark bby, du ska ha mina ljusa byxor och en blommig skjorta."
Hans bara bröstkorg lutar han mot min och får kolla ner lite svagt mot mig. Jag ler liknande och skakar på huvudet.

"Jag e ledsen men de händer inte."

Tänkte skriva klart de för fem dar sen......

Homostright ~ f.s. O.e.Where stories live. Discover now