Röportaj/MissSummers

90 10 7
                                    

Merhaba! Ben, Pandora ( Serenayenyz )

Buradaki ilk röportaj ile karşınızdayım. İlk röportajımız, MissSummers ile oldu. Eğer sizinde, röportajını yapmamızı istediğiniz yazarlar varsa veya röportajınızı yapmamızı istiyorsanız ilk bölüme bakmayı unutmayın! İsterseniz çok uzatmadan röportaja geçelim.

Öncelikle kendinizden bize biraz bahsedebilir misiniz?

Merhabalar! Öncelikle, internet ortamında kendine Kaiya Kate Summers olarak bir kimlik oluşturmuş, anonim dolaşan birisiyim. Yaşımı, ismimi veya kendi özel hayatımla ilgili herhangi bir şeyi kimseye söylemiyorum. Onun dışında, neşeli bir insanımdır. Burcum kova, kesinlikle tipik bir kovayım! En sevdiğim renk ise mor.

Kitap yazmaya ilk ne zaman başladınız?

6-7 yaşlarında, ilk okuma ve yazmayı öğrendiğim zaman okuduğum kitaplar çok hoşuma giderdi. Elime birkaç kağıt alır, birbirine yapıştırır ve kitap şekline getirirdim. Daha sonra içine ve dışına çizdiğim resimlerle süsler, kendimce bir şeyler yazardım. Teyzem, sen kitap yaz ben bastırırım deyince daha çok heyecanlanır yazmaya devam ederdim. Sanırım o zamandan beri diyebilirim.

Bu kitabı yazmak ne zaman ve nasıl aklınıza geldi?

Bu temmuzun sonlarına doğru aklıma geldi, açıkçası nereden böyle bir şey başladığımı hatırlamıyorum. Texting okumayı seviyordum, bunu yazmaya başladım. Olaylar ilerledikçe şekillenmeye başladı.

Kitabınızda en sevdiğiniz karakter?

Sanırımm... Çok az bir farkla Bulut diyebilirim. Kübra da olabilir aslında, ama ben Bulut'u daha çok seviyorum. Bana çok masum, ve... Bu hikâyenin masum çocuğu gibi geliyor. Oldukça tatlı ve kıvırcık! :')

İleride bir yayın evinden teklif gelse kitabınızı bastırır mıydınız?

İleride, çok ileride olabilirdi. Ama gerçekten yazdığım yazının hak ettiğini düşündüğüm bir zaman. Daha çok ilerleyeceğimi düşünüyorum, hâlâ çok acemiyim. Kendime yazar diyecek cesareti bile bulamıyorum. Ama kitabımı, karakterlerimi ve ismimi birilerinin duyup okumasını, raflarda kendimize bir yer bulmayı oldukça isterim.

Yazarken en gıcık olduğunuz karakter?

Gönül, bunu hiç düşünmeden söyleyebilirim. Gerçekte hiç sevmediğim bir tip; şıpsevdi, yerinde duramayan, herkesin hayatına karışan, çok fazla meraklı ve patavatsız. Anlaşabilirim belki o kişilerle, ama yaptıkları her hareket beni rahatsız eder. Gönül de bunların tümüne sahip, o nedenden çok gıcık oluyorum ve sevmiyorum.Ama küçük bir not düşeyim, o iyi birisi. :')

Wattpad'i ne zaman ve nasıl keşfettiniz? memnun musunuz ?

Geçen sene, mayıs aylarında falan arkadaşım Erkek Fatma diye bir kitap okuyordu. Bana verdi, ben de okudum ve daha sonra bunun ikincisi var mı diye araştırdığım da Wattpad karşıma çıktı. Özel bölümlerini okumak için üye oldum. Daha sonradan işte daha farklı kitaplar olduğu keşfettim ve kullanmaya başladım.Genellikle memnunum, ama memnun olmadığım çok şey de var.

Wattpad'de eleştirmek istediğiniz şeyler var mı?

Çoğu kişi gibi Wattpad'de bulunan ensest, tecavüz ve pornografik içerikten oluşan kitaplardan oldukça rahatsızım. Büyük bir temizlik yapılmalı, Wattpad kirlenmeye başlayalı çok oldu. Bir de hak etmediği değeri gören; mafya, kadını aşağılayan, badboy, klişeleşmiş "kitaplar" var. WKH facebook grubundayken çokça yeni başlanmış, daha keşfedilmemiş ve özgün kurgular gördüm. Birbirinden güzeldiler. Onlar adına üzülüyorum, Wattpad özgün kurguları sevmiyor.

Wattpad'de ilk yazdığınız kitap ?

Geçen sene açtığım ilk hesabımda iki tane kitap yayımlamıştım. İlkinin konusunu hatırlamıyorum, 3.bölümdeyken silmiştim zaten. Ama ikincisi sokak çocuklarıyla büyüyen bir kızın hayatını anlatıyordu sanırım. Ama çokça acemilik içeriyordu. Yazım yanlışları, noktalama yanlışları, klişeler vesaire.

En sevdiğiniz kitabınız?

Parılda'nın yeri hep ayrı olacak benim için.

Yazarken özellikle yaptığınız şeyler var mı ? İlham verici şarkılar dinlemek gibi.

Şarkılarla aram hiç yoktur. Şarkı arayışına hiç girmem, ne açılırsa onu dinlerim ve hemencecik de sıkılırım. Zaten şarkı dinleyerek de bölüm yazamam. Bölüm yazmak için odaklanmam gerekiyor. Karakterlerimin ne hissettiğini düşünür, empati kurmaya çalışırım. Bazen o kadar yoğun duygular olur ki başaramam, ama bazen de başardığımda kalbimi böyle bir el sıkıyormuş gibi hissederim.

Bir ithaf için yazdığınız kitap var mı ? Varsa hangi kitabınız ve kime?

Yok, ama ithaf olarak yazdığım bir hikâyem var. Tek bölümlük, yakın bir zamanda düzenleyip yayımlamayı düşünüyorum. Çok sevdiğim bir arkadaşım için.

Kitaplarınızda en çok beğendiğiniz olay neydi?

Şu an daha öyle bir şey olmadı, ama aklımda bir şey var. Gözümden kalpler çıkarken ağlamama yol açtığını söyleyebilirim o olayın. Yazmama da çok az kaldığını hissediyorum. :')

Texting hikayenizdeki Kübra şizofren veya deli mi ? :)

Yaa... :'D Spoi vermek yok.

Son olarak, hikaye yazmak isteyen arkadaşlara önerileriniz ne?

Klişe olabilir belki, ama kesinlikle pes etmeyin. Bakıyorum, 3-4 bölüm yayımlayıp kitabının milyonlara ulaşmasını bekleyenler var. Hayallerini yıkmak istemem ama öyle bir dünya yok. Hep bunu örnek veriririm, tanıdığım acayip mükemmel, uzun bölümler yazan ve samimi olan bir yazar var. 45 bölüm yayımlamasına rağmen kitabı hâlâ 8K'de. Pes etmeden yazmaya devam etmelisiniz. Güzel yorumlar, takdir edilmek ve beğenilmek insanı motive eder ve yazma isteğini her daim körükler. Ama kendiniz için yazın, başkaları için değil. Bir de iyi olduğunuz ve sevdiğiniz bir tür seçin Gizem/Gerilim kitaplarından çekinirken gidip Gizem/Gerim yazamazsınız örneğin. Ben ne kadar istesem de bu nedenden hiç yeltenmiyorum. :')Röportaj için çok teşekkür ederim! Çok güzeldi, hepinize başarılar dilerim. <3

Ben teşekkür ederim. Çok güzel bir röportajdı. :) <3

Sizde, MissSummers profiline girip, hikayelerine bir göz atabilirsiniz. Biz hikayelerini çok beğendik. Umarım sizde beğenirsiniz.! :)

Manşet, Yarışma, Kapak Tasarımı, Eleştiri kitaplarımız için profilimize uğramayı unutmayın! Şu an mizah kategorisinde bir yarışma yapıyoruz ! :)


ÜRS - Röportaj KöşesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin