Merhaba arkadaşlar, yeniden bir röportajla karşınızdayım. Ben, Pandora. ( Serenayenyz)
Bugünkü röportajım Moon_Light004 ile. Umarım röportajı beğenirsiniz. Sizde, röportajınızı yapmamızı istiyorsanız ve, röportajını yapmamızı istediğiniz yazarlar varsa, ilk bölüme uğramayı unutmayın! :)
E, o zaman haydi röportaja geçelim! :)
Öncelikle kendinizden bize biraz bahsedebilir misiniz?
14 yaşında TEOG öğrencisiyim. Okumayı, yazmayı ve ders çalışmayı severim. Çok da anlatacak bir şeyim yok ya :)
Kitap yazmaya ilk ne zaman başladınız?
İlkokul 2 de arkadaşlarla yazıyorduk.
Bu kitabı yazmak ne zaman ve nasıl aklınıza geldi ?
Okuldayken iki - üç arkadaş arkadaş yazınca ben de yazayım dedim. Birkaç gün düşündüm ama aklıma doğru düzgün bir kurgu gelmedi. Yaklaşık bir hafta sonra uykuyla uyanıklık arasında gördüğüm rüya -ya da her neyse- ile yazmaya başladım.
Kitabınızda en sevdiğiniz karakter?
Melodia ama karar veremedim.
İleride bir yayın evinden teklif gelse kitabınızı bastırır mıydınız?
Kitabım gerçekten hak ediyorsa evet, bastırırım.
Yazarken en çok gıcık olduğunuz karakter?
Daha hiç yazmadım ama sanırım Nastya olacak.
Wattpad'i ne zaman ve nasıl keşfettiniz?
Wattpad'i Şubat 2017'de keşfettim. Arkadaşım önermişti.
Wattpad'de eleştirmek istediğiniz şeyler var mı?
Wattpad'de hak ettiği değeri göremeyen bir çok kitap var. Artık insanalar kurgusu klişe olan, +18 gibi hikayeleri okuyorlar. Bence bu konu hakkında iyi bir düşünülmeli ve temizlenme yapılmalı.
Wattpad'de ilk yazdığınız kitap?
Şu anda yazmakta olduğum Ay Serisi'nin ilk kitabı Ay Işığı.
En sevdiğiniz kitabınız?
Şu anlık yazmadığım birkaç kurgu var. Ay Serisi'nin yan kitabı şeklinde. Sanırım en sevdiğim o olacak.
Yazarken özellikle yaptığınız bir şey var mı? İlham verici şarkılar dinlemek gibi.
Şarkı dinliyorum. Benim için yazmak daha da kolaylaşıyor. Bir de çevreme bakınmak. Ağaçlar, güneş vs. şeyler :)
Bir ithaf için yazdığınız kitap var mı?
Yok.
Kitabınızda en çok beğendiğiniz olay neydi?
İleri de olacak olaylar daha güzel. Onları çok seveceğim sanırım :)
Wattpad'den çıkan kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Wattpad'den hiç hak etmeyen kitap çıkıyor. Yazım hataları, klişe kurgular falan filan devam eder bunlar. Sırf okunma sayısı yüksek diye basılıyorlar. Tabi sözüm her yayıncılığa değil ama yok da değil.
Son olarak, hikaye yazmak isteyen arkadaşlara önerileriniz neler?
Bol bol kitap okusunlar. Mesela ben yazmadan önce yaklaşık 20 kitap bitirdim. Yazarken de okumaya devam ettim fakat kurguyu çok beğenmişsem birkaç gün yazmayı bıraktım esinlenmemek için. Yazım ve noktalamaya dikkat etsinler. Ve kurguları bence eşsiz olsun. Çünkü klişe kurguların bence edebi bir yönü yok.
Röpörtaj için teşekkürler ^^
Ben teşekkür ederim.
Sizde, Moon_Light004'ün hikayesine bir göz atmak isterseniz profiline uğrayın.
Tanıtımını şöyle bırakayım;
Manşet, yarışma, kapak tasarımı, eleştiri kitaplarımız için profilimize uğramayı unutmayın!
Sağlıcakla kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÜRS - Röportaj Köşesi
Non-FictionÜnlü Ruh Saksıları'nın Röportaj Köşesi'ne hoş geldiniz! Röportaj: @mrsapethetic @merveyagmuryesil @deuxiemonde @c_candyclown01 Profillerinden birisine mesaj atabilirsin! Çekiliş için hepinize iyi şanslar! Manşet Dergisi'ne, Kapak Atölyesi'ne, Eleşti...