Röportaj / BerkayUzgur

16 4 2
                                    




Merhaba! Ben Phoenix yani deuxiemonde ve ilk röportajımla karşınızdayım!

Yazar adı: @BerkayUzgur

Kendisine teşekkürlerimi sunuyor ve röportaja geçiyorum.


Öncelikle kendinizden biraz bahseder misiniz?

Tabii, memnuniyetle. 18 yaşına girmiş, tüm hayatın zorluklarını tatmış vs. gibi cümleler kurmayacağım. On yıldır hastalıklarla mücadele eden, ameliyatlar ve hastane randevularından evde oturamayan fakat buna rağmen hâlâ yılmayı başaramamış biriyim.

Hikaye vb. şeyler yazmaya ilk ne zaman başladınız?

Aslında bu çok garip bir kronolojiye sahip. İlkokulda kitap okumaz fakat birkaç kâğıdı birleştirip yazılar yazar, buna kitap derdim. Daha sonra on üç yaşında ilk ameliyatımı anlatan bir sözde 'kitap' ile Wattpad'e giriş yaptım. 5 bin okundu ama pek umrumda olmadı. Beyin cerrahım Profesör Doktor Adnan Dağçınar bu kitabı okumuş. Bana "Bunu sen mi yazdın? İnternette gördüm," dedi. Onayladığımı görünce mutlaka yazmaya devam etmemi söyledi.

Şu anda yazmakta olduğunuz kaç kitap var? Adlarını bizimle paylaşır mısınız?

Hmm, aslında çok fazla yazıyorum fakat Wattpad'de yayımlamadım. Ancak en değer verdiğim kitaplarım önem sırasıyla; Masum, KAH: Sefil Altını, Andrey ve Bruno, Öylesine Yazılan Bir Deli Defteri.Hatta şu an yazmakta olduğum bir kısa hikaye var. O sürpriz olsun.

En son bölüm yazdığınız kitabınızı ne zaman yazmaya başladınız? Konusu aklınıza nasıl geldi?

Aslında çoğu kitabım dram, korku ve paranormal konularda. Çoğunlukla kitaplarımı uyumadan önce yazmaya başlıyorum. Çünkü aklıma o anlarda bir ilham patlaması iniyor. Gel gelelim, uyku mükemmel geldiği için devamını getiremiyorum. Ancak devamını getirdiğim takdirde -okuyanlara göre- mükemmel şeyler ortaya çıkarıyorum. Genel bir tanımlamanın çok daha doğru olacağını düşünüyorum.

En sevdiğiniz kurgunuz hangisi ve bu kurguda en sevdiğiniz karakter kim?

En sevdiğim kurgu diye bir durumum yok, hepsine eşit değeri gösteriyorum. Çünkü hepsi benim içimden birere parça. Fakat mutlaka bir şey söylemek zorunda kalırsam; 14 kitabımdan Eddie karakteri. 7 yaşında tatlı bir çocuğu korku kitabında kim sevmez ki?

Wattpad'de en başarılı bulduğunuz yazar kim, neden?

Tabii ki en iyi bulduğum yazar kendimim diyerek alaya almak isterdim ancak Murat Ekşi. Murat Bey'in Mahar isimli kitabını kendi Masum isimli kitabıma benzettiğim için ve cidden kaliteli okurlara sahip olduğu için başarılı buluyorum.

Kendinize en yakın hissetiğiniz karakteriniz hangisi ve neden?

Kesinlikle Masum kitabımdan Kerem karakterim. Çünkü tüm sevdiklerini kaybetmesine rağmen asla yılmadı ve hâlâ ayakta. Sevgi onu her zaman ayakta tutuyor ve tutacak.

Her kitabınızdan bir karakterinizin adını, soyadını ve en belirgin özelliğini söyleyebilir misiniz?

Elbette, Masum'dan kötü karakterim olan Zehir'i söyleyeyim. Çok vicdansız görünen bir karakter. Halbuki korku ve geçmişi sarıyor onun çevresini. 14 kitabımdan Eddie de 7 yaşında tatlı ve aşırı heyecanlı bir çocuk. Cidden favorim. Andrey ve Bruno kitabımdan, Andrey ise savaşta Bruno'ya yardım ederek mükemmel bir insan olduğunu kanıtlıyor. Üç kitabımdan söylesem yeter umarım, bunlar benim de birer parçam 😃 Soyadlarını bilerek söylemedim çünkü onlara soyadları takmayı sevmiyor, isimleriyle hitap etmeyi seviyorum. Onlar da böyle isterlerdi.

Wattpad'in kötü yanları var mı sizce? Varsa neler?

Kötü yönleri tabii ki var. Örneğin; kitabınız çalınabilir. Ensest ilişkileri gayet açık şekilde yazabiliyorlar. Ensestten bile kötü olan pedofiliyi gayet açık yazabiliyorlar. Nadiren kaliteli kitaplar okuyabiliyorum. Kitaplarımı yayımlarken korkuyorum, çalınır diye. Bu sebeple çoğu kitabımı yayımlayıp geri çekiyorum. Paranoyak olmanın sorunları olsa gerek...

Wattpad'e on üzerinden kaç puan verirsiniz?

2015'te kesinlikle 9 verebilirdim. Fakat şu sıralar 5'in üstüne çıkarmam. 2015'te yazarlar daha sakin ve düzgün üslup takınarak yazıyorlardı. Herkes kendini yazar olarak görmüyor, kitap okuyorlardı. Ancak gelin görün ki 2019 yılında, herkes yazar oldu, herkes kendi hikayesi için uğraşan Facebook hesaplarına döndü.

Sizce ilham her zaman insanın içinde midir yoksa bazen uçup gider mi.

Bazen öyle uçup gider ki, yakalayamazsınız. Önerim şu, ilham geldiği anda her şeyi not edin. Buna, "İlhamı kafese koymak." diyorum.

Hangi tür yazı yazmak sizce daha kolaydır?

Aşk yazmak kesinlikle en kolayı. Önüne gelen yazar aşk yazıyor. Aşk da basit bir şey. Aşka inandığım söylenemez.

Şimdiye kadar yazdığınız olaylardan yazarken en keyif aldığınız hangisiydi, neden?

14'ü bitirmedim ancak mükemmel keyif alıyorum. Hem kendi hastalığımı kullanıyorum, hem de çok sağlam korku yazıyorum. Karakterlere ısındım. Bir çok sebebi var.

En sevdiğiniz veya en son bölüm yazdığınız kurgunuzu üç kelimeyle anlatabilir misiniz?

Epilepsi, Ruh, 14. 14'ün ciddi bir payı var kitapta.

Son olarak, sizce yazmak için nasıl bir ortam gerekir ve yazmaya yeni başlayanlara neler önerebilirsiniz?

Yazmak için oksijen alabilmeniz cidden yeterli. Her an her yerde yazabilirim. Yeni yazmaya başlayan arkadaşlarımızı da şunu tavsiye ederim, olabildiğince kitabı yaşamaya çalışın. İçinize sinmedi mi? Silin atın! Dram mı yazıyorsunuz? Bir süre kendinizi kötü hissedin. Komedi mi yazıyorsunuz? Neşenin doruğundayken yazın. Aşk mı yazıyorsunuz? Aşıkken yazın (bunu aşka inanmayan birisi söylüyor)



Kendisiyle de röportaj yapılmasını isteyenler bize mesaj atabilir veya yarışmalara katılabilirler. Görüşmek üzere, hoşça kalııın!

-Phoenix ( deuxiemonde )

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 28, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ÜRS - Röportaj KöşesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin