Merhaba arkadaşlar, yeniden bir röportajla karşınızdayım. Ben, Cielo (ozlemunal98)
Bugünkü röportajım DenizMeyRa ile. Umarım röportajı beğenirsiniz. Sizde, röportajınızı yapmamızı istiyorsanız ve, röportajını yapmamızı istediğiniz yazarlar varsa, ilk bölüme uğramayı unutmayın! :)
E, o zaman haydi röportaja geçelim! :)
Öncelikle kendinizden bize biraz bahsedebilir misiniz?
Merhaba, Meyra ben. Üniversiteyi yeni bitirmiş, hayalleri ve doğrularıyla yaşamaya çalışan biriyim.
Kitap yazmaya ilk ne zaman başladınız?
Ortaokuldan beri farklı şeyler yazıyorum ama ciddi anlamda ilk yazma denemelerimi lise yıllarında yaptım.
Bu kitabı yazmak ne zaman ve nasıl aklınıza geldi?
Lise zamanı ilk hikayemi yazarken bir yan karakter düşlüyordum. Onun hikayesi büyüdü. Ayrıca esas kızımın yerine koyduğum oyuncunun bir fotoğrafını görünce o gözlerin hikayesi olmalı dedim. Savaşın Lordları (LoW) kurgusu bu şekilde aklıma geldi ve büyüdü.
Kitabınız da en sevdiğiniz karakter?
Her karakterimi seviyorum, hatta bazen kötüleri bile. Bu yüzden seçmek zor ama hayranı olduğum yazarken resmen fanlık yaptığım biri var: Komutan Choi. Onun koruyup kollayan ve hep mükemmel olmaya çalışan yanını çok seviyorum.
İleri de bir yayın evinden teklif gelse kitabınızı bastırır mıydınız?
Tamamen teklife ve hikayenin o an geldiği noktaya bağlı. LoW Final yapmadan kesin karar vermezdim herhalde.
Yazarken en gıcık olduğunuz karakter?
Gıcık olduğum karakter azdır. Onlardan biri ve en gıcık olduğum. Başkan Lee diye anılan herhalde. Onun oğluna haksızlık yaptığını gereksiz yere kötü davrandığını düşünüyorum.
Wattpad'i ne zaman ve nasıl keşfettiniz?
2014 falandı herhalde. O zamanlar facebooktan hikaye okurdum ve takip ettiğim yazarların hep bu platforma geçtiği fark ettim. Ben de yazmakla ilgilendiğim için hesap açtım.
Wattpad'de eleştirmek istediğiniz şeyler var mı?
Kullanıcıların seçici olmaması derdim herhalde. İyi şeyler aramak yerine önlerine ilk çıkana yöneliyorlar/yöneliyoruz. Bu yüzden iyi işler geride kalıyor. Wattpad yönetimini de bu konuda eleştirebilirim. Kontrol mekanizmaları daha sağlam olmalı.
Wattpad'de ilk yazdığınız kitap?
Facebook hikaye sayfasında yayımladığım bir hikayeyi buraya taşımıştım. Onu saymazsak ilki LoW.
En sevdiğiniz kitabınız?
Yayımladığım/yayımlamadığım her hikayemi çok seviyorum o yüzden yanıtlamak zor ama şu sıralar fazla benimsediğim için Tükenmiş Kalem isimli kurgum diyeceğim.
Yazarken özellikle yaptığınız bir şey var mı? İlham verici şarkılar dinlemek gibi.
Muhakkak bir bardak çay veya su içerim. Masama da koyarım. Ayrıca notlarım da hep etrafımda olur.
Bir ithaf için yazdığınız kitap var mı?
Hayır, o kadar girişken değilim :))
Kitabınız da en çok beğendiğiniz olay neydi?
LoW 40bölüm oldu çok sahne var aama Komutan'la kızın çatı katındaki sahnesini ve esas kızın araba patlattığı sahneleri seviyorum.
Wattpad'den çıkan kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hiçbirini okumadım, kötü olup olmadıklarını bilemem bu yüzden. Ama benim takdir etmem için esas konu aşk değil de farklı bir mesele olması gerekiyor. Aşk işlenen bir duygu ama her kitabin romantizmde bile olsa bir hikayesi olmalı. Kuru romantizme karşıyım. Kuru aksiyona karşı olduğum gibi. Olay temeline oturtulmuşsa iyidir kitaplar. Ne diyeyim ^^
Son olarak hikaye yazmak isteyen arkadaşlara önerileriniz neler?
Gerçekten isteyip istemediklerine emin olmaları. Yazmak çok zordur, gerçekten. Heves mi yoksa gerçek bir tutku mu olduğuna kesin karar vermeliler. Akla gelen her sahne veya giriş kısmı bir kurgu değildir. Başı sonu olmadan yazmaya girişmesinler çok yorulur ve zaman kaybederler. Yazmaya hevesli değil tutkunlarsa çok çalışsınlar. Çalışalım... Herkese güzel günler dilerim. Hayallerin okunduğu ve gerçek olduğu güzel günler.
Yazarımızın Savaş'ın Lordları adlı kitabının tanıtımını şuraya bırakıyorum.
Lordlar:
Mafya değiller ama silahsız gezmezler.
Yenilmezler ama çok şey kaybettiler.
Her şeyi bilirler ama size bildikleriniz unutturacaklar.
Mesela:
•Argo kullanmazlar ama kötü kızlar.•
Kadınları aşağılamazlar ama kötü adamlar.•
Geçmişleri karanlık ama ruhları aydınlık.
●Kendilerini beğenmişler ama siz onları daha çok beğeneceksiniz ✔
Manşet, yarışma, kapak tasarımı, eleştiri kitaplarımız için profilimize uğramayı unutmayın!
Sağlıcakla kalın
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÜRS - Röportaj Köşesi
NonfiksiÜnlü Ruh Saksıları'nın Röportaj Köşesi'ne hoş geldiniz! Röportaj: @mrsapethetic @merveyagmuryesil @deuxiemonde @c_candyclown01 Profillerinden birisine mesaj atabilirsin! Çekiliş için hepinize iyi şanslar! Manşet Dergisi'ne, Kapak Atölyesi'ne, Eleşti...