Merhaba arkadaşlar, yeniden bir röportajla karşınızdayım. Ben, BeatriceMom (SerapKutur)Bugünkü röportajım felsefecikelebek ile. Umarım röportajı beğenirsiniz. Sizde, röportajınızı yapmamızı istiyorsanız ve röportajını yapmamızı istediğiniz yazarlar varsa, ilk bölüme uğramayı unutmayın! :)
E, o zaman haydi röportaja geçelim! :)
1-) Öncelikle kendinizden bize biraz bahsedebilir misiniz?
Tabii, 17 yaşında çiçeği burnunda epey deli dolu üniversite sınavından muzdarip bir yazar adayıyım.
2-) Kitap yazmaya ilk ne zaman başladınız?
Kitap yazma serüvenim 6. sınıfta başladı. Tabii o zamanlar senarist olmak istiyordum. Sonra baktım bana kısa konuşma cümleleri yetmiyor. Bende betimlemeler kullanmaya başladım ve sonunda ilk kitabımı 7. sınıfta bitirdim.
3-) Bu kitabı yazmak ne zaman ve nasıl aklınıza geldi ?
Rüyamda gördüğüm ilk hikayeydi. Başlarda bir senaryo olarak ilerliyordu çünkü kendimde uzun ve güzel cümleler yazacak gücü bulamıyordum. Sonra kısa diyalogların bana yetmediğini fark ettim ve kelimeler birbirini kovalarken bir bakmışım senaryom senaryoluktan çıkmış, bir kitap halini almıştı.
(BeatriceMom dan not: Derin Acı hikayem de aynı bu şekilde bir rüya kurgusu olarak başladı ve devam etti. Bir tek ben değilmişim :) )
4-) Kitabınızda en sevdiğiniz karakter?
Her kitabımda elbet bir favori karakterim var ama Tükenmiş Ruhlar Şehri için soruyorsanız Araf favorim.
5-) İleride bir yayın evinden teklif gelse kitabınızı bastırır mıydınız?
Evet, bastırmayı çok isterim ama bir iki milyon olup hop bastırmak da istemem. Bir kitleye hitap edene kadar beklerim.
6-) Yazarken en çok gıcık olduğunuz karakter?
Yine Tükenmiş Ruhlar Şehri için cevap verecek olursam Yavuz karakterini yazarken ağzına kürekle vurasım geliyor.
7-) Wattpad'i ne zaman ve nasıl keşfettiniz?
Wattpad'i önceden yakın olduğum ama şimdi adını bile anmadığım bir kişi sayesinde keşfettim. Sanırım 8. sınıftaydım keşfettiğim vakit.
8-) Wattpad'de eleştirmek istediğiniz şeyler var mı?
Evet var. Öncelikle bu artı on sekiz mevzusu var. Bu şekilde yazanlara karşı değilim. Sonuçta bu da insanlığın bir gerçeği ama beni rahatsız eden şeyler ensest ilişkiler. Bu konuda oldukça rahatsızım ve umarım yakın zamanda bu tür hikayelerin yazımı yasaklanır.
9-) Wattpad'de ilk yazdığınız kitap?
Kan çemberi adlı hikayemi söyleyebilirim çünkü ondan önce yayınladığım hikayenin adını unuttum. :)
10-) En sevdiğiniz kitabınız?
Henüz yayımlamadığım bir kitabım mevcut. Üzerinde iki yıldır çalışıyorum. Melekler ile ilgili bir kitap.
11-) Yazarken özellikle yaptığınız bir şey var mı? İlham verici şarkılar dinlemek gibi.
Evet, yazarken çok fazla şarkı dinlerim. Hatta her kitabım için ayrı bir müzik listem mevcut. Bunu çoğu kişi yapıyordur. Benim kendime özel yaptığım şey saatlerce oturup düşünmek. Yatağıma uzanırım ve tavanı bir sinema perdesi olarak düşünürüm. Daha sonra birçok görüntü gözümün önünde belirir. Saatlerce tavanı izleyerek kafamdaki görüntüleri oraya aktarırım. Bu görüntüleri kelimelere dökmeden önce bir film gibi kafamda canlandırırım ve en son yazmaya başlarım.
12-) Bir ithaf için yazdığınız kitap var mı?
Hayır yok.
13-) Kitabınızda en çok beğendiğiniz olay neydi?
Tükenmiş Ruhlar Şehri için konuşacak olursam birinci kitabın finali en çok beğendiğim olay olacak. Spoi vermemek için bir şey demiyorum ;)
14-) Wattpad'den çıkan kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Bence gayet başarılı kitapların yanında birçok çürük yumurta da ortaya çıkıyor. Taklitler aslını yaşatır diye bir laf vardır. Bence özgün olmak en önemlisi. Başarı elde eden kitapları kopyalamak kimseye bir şey katmaz.
15-) Son olarak, hikaye yazmak isteyen arkadaşlara önerileriniz neler?
Eğer kendinizi geliştirmek istiyorsanız Montaigne'nin denemelerini, Çehov'un hikayelerini ve birçok klasiği okumanızı tavsiye ederim. Bunlar ufkunuzu açacak ve size birçok şey katacaktır. Pes etmeyin, çabalayın ve yaptığınız işten gurur duyun. Yazmak herkesin harcı değildir. Çoğu kişi yazdığını düşünür ama yaptıkları bir sakızı çiğnemekten başka bir şey değildir. Gerçek yazarlar kelimeleriyle demiri bile eritir. Sizde gerçek bir yazar olmak istiyorsanız demiri kendinize dost edinin. :)
Yazarımızın Tükenmiş Ruhlar Şehri adlı hikayesinin tanıtımını bırakıyorum ^^
Bir zamanlar diye başlayan bir hikayemiz yoktu bizim.
Bir bakirenin göz yaşında saklıydı bizim kalemimiz.
Bir günahkarın teninde gizliydi sayfalarımız ve...
Cehennemde yanan ruhların kefaretiydi bizim satırlarımız.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
DOW kapak tasarım sayfasına teşekkür ederim.💙
Manşet, Kapak Tasarımı, Yarışma ve Eleştiri kitaplarımız için profilimize bakmayı unutmayın!
Sağlıcakla kalın. :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÜRS - Röportaj Köşesi
NonfiksiÜnlü Ruh Saksıları'nın Röportaj Köşesi'ne hoş geldiniz! Röportaj: @mrsapethetic @merveyagmuryesil @deuxiemonde @c_candyclown01 Profillerinden birisine mesaj atabilirsin! Çekiliş için hepinize iyi şanslar! Manşet Dergisi'ne, Kapak Atölyesi'ne, Eleşti...