P.o.v Link
'Het spijt iedereen' mompelt Terra en loopt weg. Nice, lekker bezig Link. Probeer ik een keer aardig te zijn, verpest ik het weer. Oke denk. Als ze die kant op loopt gaat ze een rondje lopen omdat we in een soort koepel zitten. Dus als ik de nadere kant op loop kom ik haar vanzelf tegen. Ik begin met lopen in de tegengestelde richting waar Terra net heen liep. Na een tijdje lopen zie ik haar stil staan. Ze staart voor zich uit, maar als ze mij ziet kijkt ze me aan. Ze loopt naar me toe en begint te huilen. Ik sla mijn armen om haar heen. 'Sorry' mompelt ze na een tijdje. 'Het is oke' zeg ik en wrijf zachtjes over haar rug.
'Laten we terug gaan' zegt Terra en staat op. We zijn op de grond tegen een boom aan gaan zitten. Er valt een stilte als we terug lopen. Zodra we in het zicht zijn van de rest komt Mira op ons af rennen en trekt Terra in een knuffel. Ik loop door naar Harm en Jeremy. 'Fixer on point hier' lacht Jeremy. Ik stomp een keer tegen zijn arm en ga dan op een van de boomstammen zitten. 'Maar wat gaan we eigenlijk doen?' Ik kijk Nikita aan en haal mijn schouders op. 'Kunnen we niet die boomhut bekijken ofzo' stelt Mira voor. Ik kijk even kort om naar Terra die een beetje voor zich uit kijkt, haar hoofd schud maar niks zegt. 'Laten we dan de helft hier en de helft daar' zeg ik. 'Mooie zin' lacht Jeremy. 'Goed plan' zegt Lotta, Jeremy negerend. 'Dus wie gaan er mee?' 'Als Terra, Link, Harm, Ronald en Nikita nou hier blijven gaat de rest mee naar de hut' stelt Jeremy voor.
Na een tijdje is de helft weg en zitten we hier nog met zijn 5en. Het is stil, maar het is wel even fijn. We zijn compleet het besef van tijd kwijt omdat al onze telefoons weg zijn. Waarschijnlijk hebben de mensen hier ze weggepakt toen we sliepen. Maar daardoor weten we niet hoe laat het is, maar het begint al aardig donker te worden. Ik kijk even de groep rond. Terra en Nikita zitten naast elkaar ze zijn heel zacht aan het praten. Soms hoor ik ze ene beetje lachen maar eigenlijk hoor je vrij weinig. Dat komt ook omdat we best wel ver uit elkaar zitten. Ronald zit eenzaam op een grote steen. Harm zit een stukje verderop tegen, ja waar zit hij tegenaan? Hij zit tegen de rand van de koepel maar die zie je niet dus hij zit gewoon rechtop. Ze lijken allebei erg diep in gedachte, wat best logisch is.
'Link vang' roept Jeremy. Hij gooit iets naar me toe. Ik vang het en zie dat het een pakje lucifers is. Terra staat op en gaat naast me zitten. Ze kijkt naar het pakje lucifers en staat dan weer op. 'Wat ga je doen?' 'Het is koud, we hebben lucifers dus we kunnen vuur maken' antwoord ze en gooit een paar takken op een hoopje. 'Nou help dan' mompelt ze. Ik begin met takken zoeken. Even lager zitten we allemaal bij een vuur. 'Hebben we eten?' Joost schuift de kist naar zich toe en haalt er een zak uit. 'Brood' leest hij voor. 'Goed genoeg' zegt Harm. Joost opent de zak en begint stukken van het brood af te breken. Langzaam begint iedereen te eten. 'Ik ga een rondje lopen' zegt Sarah. 'Ik ga mee' zegt Nikita. Ze lopen weg. Even lager komen ze terug. 'Euhm waar is de boomhut gebleven?'
—————-
Neem dit deel
Het is niet heel lang maar ja
Doei