11.

43 5 1
                                    

P.o.v Mira

'Wacht? Hoe komt de rest aan eten?' vraagt Nikita en pakt haar derde broodje uit de kist. 'Niet, i guess.' antwoord ik en pak ook nog een broodje. 'Ik vraag wel even aan Joost en Link of ze eten hebben,' zeg ik. Nikita knikt. Ik sta op om vervolgens naar de kant van de jongens te lopen. Als ik er aan kom zie ik geen jongens, en geen bomen. Het enige wat zichtbaar is, is water die net niet tot het randje toe vult. Ik zie Link midden in het water, proberend naar beneden te zwemmen. Hij lijkt verward en doet dan niks meer. 

Ik ram tegen de muur, in de hoop dat Link me hoort. Maar in plaats daarvan ijkt de muur te breken en komt het water deze kant op. 'Kut.' ik gil en ren naar Nikita. 'Nikita! Klimmen nu!' schreeuw ik en ren naar de dichtstbijzijnde boom om er in te klimmen. Het water komt niet heel hoog, maar net hoog genoeg zodat ik niet kan staan. Ik spring vanuit de boom het water in en zwem richting Joost en Link. Joost heeft wel een plek gevonden waar hij kan staan en houd Link stevig vast. 'Don't die' mompelt hij zachtjes. 'joost!' Ik kom naast hem op de steen staan. 'Ben je oke?' Hij knikt. Hij veegt voorzichtig wat haar uit het gezicht van Link. 'Ademt hij nog?' Ik pak zijn pols  vast. 'Ja.' zegt Joost zacht. 'Kom.' Ik begin terug te zwemmen naar Nikita, maar opeens zitten Lotta en Ronald er ook. Joost zwemt met Link in zijn armen achter me aan. Ronald helpt met ze omhoog krijgen.

'Waar is de rest?' vraagt Joost. 'Jeremy en Sarah zijn daar aan het proberen de kist te redden. Harm en Terra zitten nog vast.' antwoord Nikita, terwijl ze wijst naar Sarah die aan het watertrappelen is. Jeremy komt boven water en haalt diep adem. Ik knik en hijs mezelf op de tak. Lotta en Nikita zorgen er voor dat Link blijft zitten tegen de stam van de boom zodat hij niet weer het water in valt. 'Een beetje hulp word wel gewaardeerd!' schreeuwt Sarah. 'Ik help ze wel,' zegt Ronald en duikt het water in. 

Na een paar minuten zakt het water en horen we een gil. 'Terra!' Lotta springt het water in en ik volg haar. We zwemmen zo snel als het kan naar het deel waar ze vast zaten. Zoals ik al verwacht had is er geen muur meer en zitten Harm en Terra naast elkaar op een hoge steen. 'Oh jezus. Je leeft nog.' zegt Lotta opgelucht als ze op de steen gaat staan. 'Ja, hallo ik kan zwemmen hoor,'  zegt ze sarcastisch. Ik grinnik even en spring het water weer in. 'Laten we naar de rest gaan.' 'Goed plan.' roept Harm en zwemt meteen weg. 'EEnnn hoe was het met Harm' vraag ik met een pedo face. 'Oh fuck off.' Ze slaat wat water in mijn gezicht. Ik spetter lachen terug. 

'Link!' roept Terra blij en geeft hem een knuffel. 'Ook hallo.' mompelt hij. Op dat moment klinkt er een vreselijke lach door de speakers. 'Dus, iedereen dit overleefd?' Ik schrik me dood en val het water in. Als ik boven water kom lacht iedereen me uit, maar ik voel alleen maar een vreselijke pijn over mijn hele lichaam. Meteen klim ik de tak op. 'Auw godver' mompel ik en bijt op mijn lip om de pijn minder te maken. 

'Oh, dit is zo leuk. en Link, dit is nog lang niet over.' Link grijnst en antwoord: 'Oh, dat weet ik.' Hij trekt Joost naar zich toe en kust hem. 'En nu?' 'Je weet niet wat je doet Link. Je brengt iedereen hier in gevaar.' 'Kom maar op.' 'Oke. Ik ben al begonnen. Mira hoe voelt dat nou?' Ik merk dat de pijn heel langzaam erger word.' 'Laat het ophouden.' kerm ik. 'Wat?' Ik pak Link's hand vast en duw hem het water in. 'Ah het brand' schreeuwt hij. 'Dat dus.' Tranen rollen over mijn wangen. 'Let it stop please.' 'Laat dit een waarschuwing zijn Link.' Er klinkt een korte piep en dan stopt het branden. Het water gaat weg en laat een drassige vieze grond achter. 

'Waarom nou Link.' snauw ik naar hem. 'Wil je ons allemaal dood hebben ofzo!' 'Rustig blijven.' zegt Joost. 'Nee! Hij vermoord ons straks nog alleen omdat jullie zo nodig elkaar willen aflebberen. Rot toch op man.' Ik klim de boom uit en loop met moeite naar de andere kant van de boom. 'Mira wacht even.' roept iemand. Ik blijf lopen tot mijn voet vast zit in de modder. Lotta beland behendig voor mij op de grond. 'Waar kom jij vandaan?' 'De boom. Maar dat doet er niet toe. Je moet terugkomen.' 'Waarom zou ik?' 'Omdat als we allemaal bij elkaar zijn we elkaar in de gaten kunnen houden en er niemand doodgaat. Dus wees geen opstandige kleuter en kom mee.' 'Als Link en Joost elkaar niet aflebberen.. Sure.' 'Hoezo dat?' 'Omdata ze ons allemaal dood gaan maken.' 'Oke ga je nou mee of niet?' Ik knik. 'Sure.' 

Whoop

Ik kwam er net achter dat Link vaak verdrinkt in mijn boeken lol

The forestWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu