P.o.v Ronald
'Dus, het eten is op, en nu?' Iedereen kijkt levenloos naar de lege kist. 'Welke dag is het' vraagt Mira. 'Vrijdag' mompelt Terra bijna onverstaanbaar. Er valt een korte stilte.
'Krijgen we morgen dan niet nieuw eten?'
'Dat klinkt echt alsof we een stel beesten zijn,' zegt Mira lachend. 'Zijn we ook toch,' zegt Harm. 'Jij wel, jij bent een stink aap.' Sarah kijkt hem arrogant aan. Volgens mij mogen ze elkaar niet echt. Tenminste, Sarah mag Harm niet. 'Ik ben liever een aap dan een dikke koe right?' Harm mag Sarah ook niet echt.
'Beter gaan jullie stoppen met ruzie maken willen we hier overleven,' zegt Joost geïrriteerd. Sarah, die net iets wou zeggen, doet haar mond weer dicht en luistert maar gewoon naar Joost.
'Maar wat zei je Link,' vraag ik. 'Vorige week zaterdag kregen we deze kist. Op de brief stond dat dit voor de hele week was dus krijgen we morgen toch weer nieuw eten.' Ik knik, 'kan.'
'Voedsel!' Jeremy komt met een grote kist naar ons toe lopen. 'Of vandaag,' zegt Link. Hij staat op en helpt met het tillen van de kist. 'Wat zit er in?' Lotta probeert de deksel open te doen, maar er komt geen beweging in. 'O, ja wacht.' Jeremy pakt iets uit zijn broekzak. 'Deze lag er bij.'
Hij geeft een opgevouwen papiertje aan mij. Ik vouw hem open en lees wat er staat.
'Wil je de code voor het slot, doe dan eerst de test. Als iedereen de test doorstaan heeft krijg je de code pas,' lees ik voor. 'Welke test,' vraagt Nikita. 'Geen idee,' zegt Terra.
'We kunnen dit wel elke keer gaan vragen, maar niemand weet ooit welke test ze bedoelen,' zucht Link. 'True,' mompelt Joost.
'Laten we gaan kijken dan!' Mira springt op en begint met lopen. 'Waar ga je heen?' 'De tablet,' antwoord ze. Maar die hebben we hier nog,' zegt Sarah en houd de tablet in de lucht. 'Wist ik wel.'
Op de tablet staat een parcour dat je af moet leggen. 'Ja dit schiet niet op, laten we daar gaan kijken,' zegt Harm. 'Goed plan,' zegt Terra. We lopen met zijn allen naar de plek waar het zou moeten staan. En inderdaad, het parcour staat klaar. 'Dus we moeten dit allemaal halen?'
'Nee, wacht,' zegt Nikita. Ze leest nog even iets door. 'Iedereen moet 1 onderdeel halen,' zegt ze. Ik knik. 'Laten we dingen gaan verdelen.' stelt Harm voor. 'We moeten eerst weten wat er is,' zegt Sarah. Harm zucht een keer. 'Mond dicht jullie,' zegt Lotta en loopt richting de onderdelen.
P.o.v Nikita
Na een aantal minuten hebben we alle onderdelen verdeeld. Ik moet een puzzel oplossen. Ik ben al 10 minuten bezig maar ben nog niks opgeschoten. Gelukkig heb ik de puzzel, Harm en Jeremy moeten krachtoefeningen doen. Verder heb ik eigenlijk geen idee wie wat doet.
Ik heb een blaadje gekregen. Er staat een raadsel op, als ik hem goed heb moet ik een voorwerp zoeken, door middel van het raadsel. Het raadsel is:
Een boer ligt op sterven en zijn erfenis is 17 koeien. De oudte zoon krijgt de helft van de koeien, de middelste zoon krijgt 1/3 van de koeien en de jongste zoon krijg 1/9 van de koeien. Ze komen er al snel achter dat ze de koeien niet eerlijk kunnen verdelen. Na een tijdje komt een een boer langs met 1 koe, die ze helpt met het verdelen van de koeien. Hoe heeft hij dit gedaan?
Na nog een tijdje denken hoor ik een paar mensen praten, dus die zijn al klaar. Langzaam begin ik hoofdpijn te krijgen van deze vraag. Dan schiet me iets te binnen, die ene koe. Want dan he je er 18. Dat kun je delen door 2, 3 en 9. De eerste zoon krijgt dus 9 koeien, de tweede zoon 6 koeien en de laatste zoon 2 koeien. 8+6+2=17. Dus dan krijgt de boer zijn eigen koe weer terug.
Ik draai het blaadje om, en er staat inderdaad het goede antwoord. Dan moet ik nog uitvinden waar dat voorwerp is. Net op dat moment hoor ik een soort toeter, die van een vrachtwagen. Ik begin met rennen en zie een vrachtwagen, 17 koeien, 3 jongens, een boer op een bed en een boer in de vrachtwagen.
'Kom op Nikita!' Ik draai me om en glimlach even naar Lotta. De boer stapt uit zijn vrachtwagen en haalt een koe uit de aanhanger. 'Oke, zet die maar bij de andere koeien,' zeg ik. Hij doet wat ik zeg. 'Jij, krijgt de helft van deze koeien.' De langste jongen brengt de koeien naar een soort poort, die er uit het niets staat. Zodra de koeien er door heen lopen verdwijnen ze, daarna verdwijnt de jongen ook.
'Oke, jij krijgt 6 koeien,' zeg ik tegen de middelste jongen. Hij brengt de koeien naar het hek, en ook die verdwijnen. Als laatste krijgt de laatste jongen 3 koeien, die ook verdwijnen. geef de boer zijn koe terug, en hij geeft me een ijzeren stukje, daarna verdwijnt hij en zijn vrachtwagen.
'Ja wat moet ik hier nou weer mee?' Ik draai me om waar iedereen staat. 'geef eens,' zegt Terra. 'Ik geef het stukje en zijn plaatst hem aan een sleutel die al uit allemaal stukjes bestaat. 'Hij is heel,' zegt Lotta. 'Laten we gaan eten,' roept Jeremy en rent weg. We lopen achter hem aan.
Na een tijdje zijn we allemaal aan het eten. 'Hoe heb je dat opgelost?' Ik haal mijn schouders op. 'Laat ook maar, we hebben eten dat is genoeg.'
______
Lalala2 maanden geleden alalala
Sorry voor dit kut deel lalala
doei