Lassacskán pont két éve nézem, nem kezdtem el nézni akkor, mikor legelőször megjelent, viszont annyira megszerettem, hogy a kedvenc sorozatommá vált. Nem vagyok a szappanoperák, és a telenovellák nagy rajongója viszont ez igen megtetszett. Egy pár dolgot szeretnék csak elmondani nektek, hogy miért tetszett meg annyira ez a sorozat, és honnan inspirálodtam a karakterem megformálásához. Remélem van olyan, akit ez is érdekel.
Szóval, úgy emlékszem, hogy most vagy két éve kezdtem el bele-bele kukucskálni a tévébe, míg ment délutánonkétn. Arra emlékszem, hogy leginkább az elején levő Hürrem hisztérikáira figyeltem rá, néztem, majd magamba gondoltam, mi a fene lehet ezzel az asszonnyal. Akkor még bevallom, egyik karakter sem fogta le a figyelmem, hanem csak Hürrem egyedül. Sem a ruhák, sem a díszített palota, sem semmi. Mikor már nem tudom hányadik része lehetett, és néztem eleinte 15-20 percet belőle akkor kezdtem el úgymond rajnongani érte. Akkor már le nem tudtam venni szemem a sorozatról, naponta megnéztem 2-3 részt is belőle.
Az eleinte nekem Hürrem volt a kedvenc karakterem, mit késöbb meg is bántam, mert utána Ibrahim vette át szerepét a kedvencim listáját. Az elején szimpatikusabb volt Hürrem, és Mahidevrán utálatosabb, de ez megcserédődött idővel. Nem bántak szépen Hürremmel, mit meg is értek, és ő mindezeket visszaadta, de egy idő után túllépte a határt. Rokonszenvesebb volt Ibrahim karaktere, mondhatni ő volt a kedvencem, és akkor utána egyből Hürrem karaktere jött egy ideig. Csak utána kedveltem meg Haticsét, és Mahidevránt. Legeslegjobban a válidé szultánát, azaz Szulejmán anyját, Aysét gyűlöltem.
És midez, utána adta az ötletet egy saját alkotásnak, miben én, és legjobb barátnőm legyünk a főszereplők, mivel ő kifejezetten Hürrem rajongó volt. Emiatt jött az az ötlet, hogy mivel én egyik felé „állok", ő a másik oldalán, idővel váljunk ellenségekké. És így is alakítottuk szerény történetünket.
Karakterünk.
Nadja asszony karaktere a sorozatbeli Ajbige és Mührinissa asszony karakteréből merített és megformált karakter. Az elein nem tudtam eldönteni, hogy inkább egyszerű ágyas legyen, vagy inkább egy kisebb "hatalommal" rendelkezzen. Így mivel, Ajbige volt a válidé unokahúga, azon gondolkoztam, miért ne legyen egy Ibrahim pasának is? Mivel ő volt a kedvenc karakterem, a barátnőm Hürremet akarta szolgálni, és Mehmet herceg ágyasa is akart lenni.
Nadja asszony nem csak unokahúg, de egyben Musztafa herceg egyik eltitkolt kedvenc ágyasa volt, ugyanúgy, mint Mührinissza is, akivel ugyebár össze is házasodott titokban, de én ilyesmit a történtemben nem akartam. Sem jegyes, vagy ehhez hasonló, címet, illetve rangot kapjon.
A történet vége
Sokat gondolkoztam azon, hogy mi legyen a történet vége. Gondolkoztam, hogy nyílt vagy zárt legyen. Először egy másik halált adtam a főhősnek, viszont, mielőtt kitettem volna a legutolsó részt átalakítottam kicsit. Mivel a sorozat egy dráma, úgy gondoltam a főhősnek is úgy illil, hogy meg kell halljon, ki kell lépjen az oszmán világból méltón. Nem tudom, ha esetleg más lett volna a helyembe, milyen véget adott volna a főhősnek. Esetleg felteszem most a kérdést, és kinek ötlete, illetve kedve van válaszolni rá, kommentbe írhat erre:
1. Kinek melyik karakter tetszett jobban: Nadja, vagy Katja asszony?
2. Ki milyen véget adott volna a főhősnek? Esetleg életben hagyta volna?
Illetve kinek melyik rész ragadta le a figyelmét a legjobban? Melyik rész ihlette meg? Esetleg nem ilyen végre számítottatok volna?
Legyetek szivesek, aki akar kommentbe nyugodtan írhatna válaszokat!!! Üdvözlettel: az író!!
YOU ARE READING
A palota átka
Historical Fiction#8 In Történelmi fikció. 2017.13.09 #16 in Történelmi fikció 2017.08.20, #9 in Történelmi fikció 2017.09.01 Aki szereti a történelmet, és Szulejmán szultán történetét, a valóság, illetve a sorozat alapján, annak biztos tetszeni fog, aki pedig nem is...