I když se to moc neřadí do LGBT(protože to je ehm...nudná sexualita?),tak proč to tady nedát?😂Něco je napsané z dřívější zkušenosti,protože jsem si ještě před rokem a něco myslela,že jsem hetero a psala jsem to ve škole,kde není wifi a data mi došla😹😐-LylaXmas
Heterosexualita(lat.hetero- odlišný)
Je orientace nakláněna k přitažlivosti k opačnému pohlaví.
která má primární význam pro rozmnožování a tedy zachování lidské populace. Někdy je nazývaná téžheterosexuální orientace, heterosexuální preference, heterosexuální zaměření,heterosexuální založení) v lékařském (psychiatrickém) a sexuologickém významu je převažující nebo výhradní erotická citlivost (reaktivita) vůči osobám opačného pohlaví, která se zpravidla projevuje citovou náklonností, intenzivnějším prožíváním nebo potřebou citově významných vztahů k osobám opačného pohlaví, schopností se do nich zamilovat, obvykle též specificky vyšší genitální reaktivitou nebo touhou po fyzické blízkosti.
Nejběžnějšími typy heterosexuality jsou ženská androfilie a mužská gynekofilie. V teoretickém modelu, který rozlišuje pouze dvě erotická zaměření, tedy pouze sexuální orientaci, bývají pod pojem heterosexuality zařazována i pedofilní erotická zaměření na osoby opačného pohlaví. Heterosexualita se obvykle klade do protikladu k homosexualitě, případně též k bisexualitě.
Slovo heterosexualita je často používáno i pro tzv. heterosexuální chování. Jako heterosexuální chování se obvykle označuje erotická aktivita mezi příslušníky opačného pohlaví, a to zpravidla bez ohledu na to, zda je projevem heterosexuality jako založení, projevem společenské konformity nebo projevem nedominantní erotické reaktivity. Někdy jsou za heterosexuální chování pokládány i další projevy, které jsou v příslušném kulturním prostředí a kontextu považovány za příznak heterosexuální identity, například manželství, vzájemné soužití, něžnost, fyzická nebo duševní intimita, intenzivní přátelství apod.
Heterosexualita jako pojem bývá vnímána též jako heterosexuální identita, tedy v souvislosti s tím, že dotčená osoba se k tomuto pojmu buď sama přihlásí, nebo je jím ojechovánana a jsou jí tím přiřazeny prezentační stereotepy (konotace), které jsou na pojem navázány. V tomto smyslu heterosexualita není vrozená, ale historicky a kulturně podmíněná. Jako pojem vznikla teprve koncem 19. století.Původ heterosexuality
O původu (podstatě) lidské heterosexuality mnoho úvah není, protože je většině lidí vlastní od počátku lidstva. Na rozšíření a převaze heterosexuality oproti jiným erotickým zaměřením však nepochybně má podíl přírodní výběr, protože toto zaměření výrazně zvyšuje pravděpodobnost reprodukce jedince.
Jednoznačně se biochemickou podstatu heterosexuality zatím nepodařilo určit. Za nejpravděpodobnější se považuje nezávislá nebo zřetězená kombinace genetických příčin a hormonálních vlivů v období těhotenství či krátce po narození. Rozhodující část vědců se nicméně shoduje, že heterosexuální orientace je člověku dána ve velmi raném období jeho života a je pak stálá a nezměnitelná.
Ze sociologického hlediska za vznik či původ heterosexuality lze považovat též kulturní proces, v jehož rámci byly homosexuální dispozice vyčleněny z mnoha škál a kombinací lidských vlastností a z integrity společnosti a ohraničeny tak, aby bylo možno rozdělit společnost na menšinu a většin.
Je třeba nejprve pro potřeby šetření vymezit heterosexualitu (přičemž zpravidla bývá omezena srovnatelnost s výzkumy vycházejícími z jiné definice), je třeba také vzít v potaz nejednoznačný vztah mezi orientací a chováním (přičemž výzkumy mohou zachycovat jen vybrané chování); protože se výzkumy provádí dotazováním náhodného vzorku populace, roli hraje i ožehavost tématu pro dotázané a v neposlední řadě také jejich sebeuvědomění v oblasti sexuální orientace. Heterosexualitu lze obtížně odlišit od pouhého bezproblémového přijetí obvyklého způsobu života. Také osoby bisexuální, nevyhraněné nebo osoby s malou erotickou reaktivitou se obvykle identifikují jako heterosexuální.
Podle velké části psychologů a psychiatrů sexuální orientaci nelze změnit. Část odborníků zastává názor opačný, t.j. že alespoň v části případů lze o heterosexualitu přijít. Nicméně neexistují obecně přijímané vědecké důkazy o takových změnách. O osobách, které subjektivně prohlašují, že jejich sexuální orientace byla změněna, se často předpokládá, že byly už od začátku bisexuální - tedy schopné náklonnosti k osobám obou pohlaví.Jak nelze změnit?Já s bi_fi jsme si do určitého věku myslely,že jsme hetero a bum a jsme biouši jak prase😹
ČTEŠ
Lgbtpedia{CZ}✔
No Ficcióno LGBT,LGBT práva v různých zemích, sexuality. 27.10.17- #25 in populárně poučné <3 26.10.17 #14 in populárně poučné <3 2.11.17 #9 in populárně poučné 💙 23.1.17 #7 in populárně poučné 💜