Demisexualita

1.5K 43 5
                                    

Demisexual je osoba, která necítí sexuální přitažlivost, pokud se nezamiluje. Je častěji vidět, ale v žádném případě se neomezuje na romantické vztahy. Termín demisexual vychází z orientace, která je "na půli cesty mezi" sexuální a asexuální.Nicméně tento termín neznamená, že lidé s demencektem mají neúplnou nebo poloviční sexualitu, ani to neznamená, že sexuální přitažlivost bez emocionálního spojení je nutná pro úplnou sexualitu.Obecně platí, že demisexuálové nejsou sexuálně přitahováni nikomu z jakéhokoli pohlaví; Pokud je však demisexual citově spojen s někým jiným (ať už jsou to romantické lásky nebo hluboké přátelství), sexuální přitažlivost a touha se děje sexuálně, ale pouze vůči konkrétnímu partnerovi nebo partnerům.
Když popisujeme sexuální sex jako sexuální orientaci, sexuální muži často omyl považují spíše za obdivuhodnou volbu než za vrozenou orientaci .Demisexuálové se rozhodli zdržet hlasování; prostě postrádají sexuální přitažlivost, dokud se nevytvoří blízký vztah.
Podle jednoho hypotetického modeluosoba, která identifikuje jako demaxuál, nemá primární sexuální přitažlivost, ale prožívá sekundární sexuální přitažlivost. V tomto modelu je primární sexuální přitažlivost založena na vnějších vlastnostech, jako je vzhled, oblečení nebo osobnost člověka, zatímco druhotná sexuální přitažlivost je přitažlivost vyplývající z vazby, obvykle romantické, ze stavu nebo od toho, jaká osoba je ve vztahu ke druhé .
Přestože faktory, jako jsou vzhled a osobnost, neovlivňují primární sexuální přitažlivost u demisexuálů (jelikož demisexové nemají primární sexuální přitažlivost), mohou tyto faktory ovlivnit romantickou přitažlivost stejně jako při jakékoliv jiné orientaci.
Demisexualita se liší od šedé-asexuality v tom, že demisexualita je specifická sexuální orientace mezi "sexuálním" a "asexuálním", zatímco "šedý-A" je velmi nespecifický úlovek - vše se používá pro cokoliv mezi sexuálním a asexuálním, který se nehodí.
Demisexualita může pro některé lidiztěžovat vytváření romantických nebo sexuálních vztahů . Demisexuali často dělají první dojmy se sexuálními být "jen přátelé", který může dělat je sexuálně hodnotí vztah méně.

Lgbtpedia{CZ}✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat