Pansexualita👫👬👭👨➡👩💙

1.7K 59 22
                                    

Pansexualita nebo anthrosexualita ( anthro- doslova znamená člověk, lidská sexuální) (někdy označované jako omnisexualita ) je sexuální orientace charakterizovaná potenciálem pro estetickou přitažlivost, romantickou lásku a / nebo sexuální touhy pro lidi bez ohledu na jejich pohlavní identity nebo biologické pohlaví.
 Pansexualita tedy zahrnuje potenciální přitažlivost pro lidi (jako jsou transgender osoby), kteří se nevejdou do pohlaví ,binární muž / žena. Někteří pansexuálové naznačují, že jsou rodově slepí; že pohlaví a nepohlaví jsou zanedbatelné nebo irelevantní při určování, zda budou sexuálně přitahováni ostatními. 
Slovo pansexual je odvozeno od řeckého prefixu pan - což znamená "vše". "Vše" se konkrétně týká lidských pohlaví . V nejjednodušší formě pansexualita označuje potenciál sexuální přitažlivosti pro všechny pohlaví. Cílem je vyvrátit myšlenku dvou pohlaví (jak je vyjádřeno bi- ).
Vzhledem k tomu , že pan- se týká pouze lidských pohlaví a nikoliv sexuálních praktik nebo lidí obecně, pansexualita neznamená automatickou přitažlivost pro všechny lidi. Podobně to také neznamená přijetí všech sexuálních chování, jako jsou například parafilie (například incest, bestialita nebo nekrofilie) nebo fetiš. Stejně jako u častějších sexuálních identit, jako je homosexualita a heterosexualita , pansexualita odkazuje na roli pohlaví v sexuální přitažlivosti a nikoliv na roli sexuálních činů a chování.
Přídavné jméno pansexual může být také aplikováno na organizace nebo události. V tomto kontextu termín obvykle naznačuje otevřenost k zapojení lidí všech pohlaví a sexuální orientace v uvedené organizaci / události, nikoliv k pansexuální sexuální identitě.

Pansexualita versus bisexualita

Pojmy "pansexuální" a "bisexuální" se vzájemně nevylučují. Pansexualita zahrnuje bisexualitu (přitažlivost pro muže i ženy), ale navíc zahrnuje přitažlivost k jiným pohlavím a pohlavím, jako jsou ty, které se identifikují jako 
transgender , genderqueer , bigender intersexuál nebo genderfuck . V tomto smyslu nutně odmítá koncept binárního pohlaví , který některé bisexuály nemusí odmítnout. Za tímto účelem byla pansexualita jako koncept kritizována jako "prostředek k vynechání binárních souborů a esencionalismu" bi "." 

Lgbtpedia{CZ}✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat