Guanlin's Day Special Imagine P5

998 103 19
                                    

Xxx: Apa kau cakap?

Chaeyoung terkejut dan segera berpaling ke belakang apabila disergah seseorang dari belakang. Mata Chaeyoung membulat besar. "Dia dah dengar apa yang aku kata ke?"bentak hati Chaeyoung.

Chaeyoung: Mwoya?

Xxx: Aku dengar kau cakap pasal mati..

Chaeyoung: Fyi,Mr Lai Guanlin.. Kalau ye pun tu bukan masalah awak..

Guanlin: Tapi seriously aku dengar kau cakap pasal mati

Guanlin merenung Chaeyoung dengan pandangan matanya. Chaeyoung menjadi risau kalau-kalau rahsia dia terbongkar.

Chaeyoung: Ish! Malaslah nak cakap dengan awak ni! Pergi sana!

Kata Chaeyoung lalu berlalu dari situ. Guanlin memerhatikan kelibat Chaeyoung yang naik ke tingkat atas.

Guanlin: pelik adik kau Jihoon...

Kepalanya digeleng-gelengkan.

Next day...

Chaeyoung bersiap awal pada pagi tu disebabkan dia ingin keluar. Chaeyoung ingin pergi menjenguk keadaan appa kandungnya.

T.Park: Eh? Cantiknya anak appa.. Chae nak pergi mana ni?

Chaeyoung tersentak apabila ditanya oleh T.Park.

Chaeyoung: Err.. Y/n nak.. Eh! Chaeyoung nak keluar jumpa kawan jap..

Chaeyoung mengutuk dirinya dalam hati kerana tersasul menyebut nama sebenarnya. Nasiblah Tuan Park tak perasan.

T.Park: Ooo.. Nak appa hantar tak?

Chaeyoung: Err takpe appa.. Chae boleh drive sendiri..

T.Park: Chaeyoung sure ke?

Chaeyoung mengangguk mengiakan. T.Park akhirnya bersetuju. Selepas kereta milik Chaeyoung meluncur laju di atas jalan raya. T.Park mengeluarkan handphonenya.

T.Park: Hello? Boleh tolong saya buat sesuatu ke?

...

Kelihatan Woosung sedang mengutip tin-tin kosong di lorong itu. Chaeyoung mengintipnya di hujung jalan. Air matanya jatuh tatkala melihat keadaan ayahnya yang seperti itu. Entah makan ke belum? Mandi ke tidak?

Sedang asyik memerhatikan ayahnya, Chaeyoung tidak sengaja tersentuh tong sampah disitu sehingga mengeluarkan bunyi.

Chaeyoung: Eh diamlah! Shh..

Dia bercakap dengan tong sampah itu. (an: 😂)

Woosung perasan ada orang di hujung jalan. Dia bergegas ke situ.

Woosung: Eh? Cik ni yang tolong saya hari tu kan? Saya ingat Cik!! Kamsahaminda sebab dah selamatkan saya. Kalau cik takda,mungkin saya dah mati haritu..

Woosung bersujud di depan Chaeyoung.

Chaeyoung: Eh! Appa janganlah buat macam ni.. Bangunlah..

Chaeyoung membantu ayah kandungnya itu bangun. Woosung memandang Chaeyoung pelik.

Woosung: Appa?..

Chaeyoung: Err.. Boleh saya panggil ahjussi,appa?

Woosung: Boleh!Boleh! Kalau dengan tu cara saya boleh balas budi baik cik,saya benarkan cik panggil saya appa..

Woosung tersenyum riang. Chaeyoung menarik nafas lega. Hampir sahaja rahsianya terbongkar.

Woosung: Oh ye! Nama anak ni siapa?

Wanna One ImaginesWhere stories live. Discover now