Woojin-Love in Busan

2.3K 203 44
                                    

Since the other imagines are funny,so i decided to do kind of sad imagine for our Mr Park from Busan. Tak tahulah sad tu menjadi ke tak sebab author fail bab-bab sedih camni😢

Y/N

Hari ni ialah 1st anniversary perkahwinan aku dengan Woojin. Sepatutnya aku happy sebab nak sambut anniversary tapi sejak kebelakangan ni sikap Woojin sangat dingin dengan aku.

Semenjak pulang dari luar negara,dia terus berubah sikap. Tiada lagi Woojin yang manja tetapi berubah kepada Woojin yang dingin. Kadang-kadang aku nak peluk dia pun dia tolak aku pastu langsung tak minta maaf. Nasib baiklah dia tu suami aku, kalau tak dah lama aku tolak dia dari balkoni.

Bagi meraikan ulang tahun ini,aku bercadang untuk membuat surprise. Aku akan pergi ke pejabatnya disebabkan Woojin pun kadang-kadang balik lewat ke rumah. Ada seketika pun dia tak balik langsung.

Selepas memarkirkan kereta,aku segera naik ke tingkat pejabat Woojin.
"Woojin!!!!"

Alangkah terkejutnya aku melihat Woojin sedang berciuman dengan seorang yeoja. Woojin terkejut dengan kehadiran aku. Dia segera menolak yeoja yang diciumnya tadi. Aku terpaku di depan pintu.

"Y/N...." Dia agak gelisah. Di saat-saat keadaan seperti ini,perempuan tu masih boleh memeluk Woojin. "Oppa... Siapa yeoja tu? Maid you ke?" Tanya dengan gedik. Ya Tuhan! Kalau ada lesen membunuh,dah lama aku bunuh yeoja tu!

Ingatkan Woojin akan melepaskan diri dari pelukan perempuan. Tapi,dia hanya membiarkan begitu sahaja. "Woojin... Boleh explain?' Tanyaku. Aku harap ini ialah hanya mimpi ngeri sahaja. "Tak ada yang hendak diexplain.. Y/n boleh balik sekarang.." Apakah? Sampai hati kau halau aku Woojin? Sekarang ni kau dah tak nak tengok muka aku? Dulu bukan main kata sanggup menempah lautan api yang membara sekadar nak jumpa dengan aku . Tapi aku sedar,Woojin nak pegang mug milo yang panas pun tak boleh. Ini semua poyo.

"Sampai hati Woojin buat Y/N macam ni?!" Aku menangis di situ. "Dahlah! Kau tak payah nak tunjuk airmata kau kat sini!! Pergi balik! Aku dah tak cintakan kau!" Woojin menengkingku. Dia mara kearah aku lepastu badanku di tolak ke luar. Semua pekerja menyaksikan adegan itu.

"Oppa!!" Aku memegang kakinya untuk merayu. Dia tidak mengendahkan aku.

Dia menutup pintu bilik pejabatnya dengan kuat. Tinggallah aku yang meraung menangis di tepi pintu.

Woojin

Jahat ke aku ni? Aku sudah melukakan hati isteri aku sendiri. Tapi aku tak kira! Aku dah tak cintakan y/n!! Aku cintakan Jessica!

Aku menumbuk stereng kereta. Aku segera memecut laju ke rumah. Setelah selesai memarkirkan kereta, aku perasan yang kereta Y/N tak da kat situ. Aik? Mana dia pergi? Jangan pergi bunuh diri sudah! Aku bukannya jahat sangat sampai nak tegok isteri aku merana.

Sebaik sahaja masuk ke dalam rumah, seorang pun tiada dekat dalam rumah. "Bibik!!!" Aku memanggil orang gaji aku. Dia tergopoh-gapah datang dari arah dapur.

"Ya tuan? Ada apa?" Tanya wanita yang separuh umur itu. "Tadi dia keluar dan dia ada tinggalkan surat ni.." Bibik menyerahkan sepucuk surat kepadaku. "Dah! Pergi buat kerja awak.." Arah ku. Aku perlukan waktu untuk bersendirian.

Aku masuk ke dalam bilik tidur aku dengan Y/N. Aku duduk di birai katil untuk membaca surat yang telah diberikan oleh Y/N. Kenapa aku takut pula ni?

Wanna One ImaginesWhere stories live. Discover now