Jangan banyak cakap. Enjoy je
(͡° ͜ʖ ͡°)Y/N
Aku duduk di sofa sambil berpeluk tubuh menanti kepulangan Minhyun. Jam di dinding terus berdetak ah! Balik kepada cerita,jam telah menunjukkan pada pukul 11 malam. Tapi dia masih tak balik lagi. Ni yang buat aku sakit hati ni!
Sehinggalah hampir pukul 12 malam, baru aku dengar yang kereta dia baru masuk ke perkarangan rumah. Balik jugak kau eh? Aku melihat pintu dibuka perlahan. Terpancul wajahnya. Aku pulak cuba tahan diri daripada terus memarahinya.
"Y/n? Kenapa tak tidur lagi?" Minhyun mara ke arahku dan memelukku. Tidak seperti biasa,aku menolak badannya daripada terus memeluk badan aku. Minhyun terkejut.
"Waeyo?"
"Lambat balik?" Tanyaku acuh tak acuh. "Ouh..Oppa sibuk tadi.." Jawabnya,dia menarik badanku kembali tetapi tangannya ditepis oleh aku. "Y/n? Ada masalah ke?"
Dia ni tak tahu ke buat tak tahu? Aku mengambil handphone. Gambar yang lihat tadi ditayangkan kepada Minhyun. "Apa ni?" Minhyun terkejut.
"Y/n.. Tu..." Minhyun kelihatan gelisah. "Oppa bercium dengan perempuan ni! Dekat mulut lagi tu!" Aku mengambil kusyen lalu memukulnya. Apa lagi? Mengerang kesakitanlah Hwang Minhyun tu.
"Tu untuk photoshoot je sayang.." Jelas Minhyun. "Tapi perlu ke buat macam tu? Kalau kat pipi,y/n masih boleh terima lagi tapi ni.." nafas aku turun naik.
"Tu untuk business je rilek lah.." Amboi! Dengan selambanya dia suruh aku rilek? "Kenapa? Tak puas hati?" Tanya Minhyun balik. "Oppa! Y/n ni isteri oppa tau tak?"
"Tu dah memang kerja aku! Ni lah yang kau dapat kalau kahwin dengan idol. Sepatutnya kau faham kerjaya aku!" Minhyun menengking aku. Buat pertama kalinya sejak berkahwin dia tengking aku. Panggilannya juga dah berubah pada aku-kau.
Aku terpaku disitu. "Kenapa diam?! Kau tak puas hati dengan aku kan?! Cakaplah apa yang kau nak cakap!" Dia menggoncang badan aku. Aku menepis tangannya.
"Okay! Saya faham! Saya akan bagi ruang kat awak.. " aku menarik nafas panjang sebelum meneruskan ayatku.
"Hwang Minhyun,awak ceraikan saya.." Air mata aku jatuh tatkala menyebut itu.
Minhyun
"Hwang Minhyun,awak ceraikan saya.." Apa?!! Cerai!?? Speechless. Aku betul-betul speechless. Aku memandang ke arah Y/N.
"Y/n.. Apa ni?" Aku cuba memastikan apa yang dia cakap sebentar tadi. Aku salah dengar kot? Aku mendekatinya.
"Awak dah dengar tadi kan? Awak ceraikan saya!" Y/n menolakku. Dia terus naik ke tingkat atas. Aku segera mengikutinya dari belakang. "Y/n!! Jeon Y/n!!"
"Y/N! Awak buat apa ni?!" Aku melihat Y/n mengambil semua bajunya lalu memasukkan semuanya dalam carrier.
"Saya nak balik rumah parents saya.." Kata Y/n acuh tak acuh. "Y/n.." Aku cuba mengambil tangannya tetapi ditepis oleh Y/N. Susah betullah dapat bini kuat cemburu macam ni aishh..
"Sayang... Janganlah macam ni.. Oppa tak sengaja nak tengking sayang.. Oppa stress dengan kerja oppa.. Please understand me.."
Y/N berhenti mengemas lalu berpaling ke arah aku.
"Ack!!!"
Ingatkan marah dia dah reda tapi apa yang aku dapat ialah tendangan di kaki.
Kemudian dia sambung mengemas tanpa rasa bersalah.
"Jagi...jagi....heung..." Aku cuba buat aegyo. Walaupun aegyo aku fail tapi Y/n suka.
"Tepilah! Semak!" Amboi garangnya. Aduh macam mana ni? Argh tak kira! Aku memelukknya dari belakang. Dia meronta-ronta untuk dilepaskan. Aku pegang dia dengan erat.
"Mianhae..."
"Tak yah lah..Lepas!"
"Tak nak!" Aku memusingkan badannya agar menghadapku. Aku merenung matanya yang kebiruan. Seketika kemudian,I let my lips meet with her lips. Rontaan Y/n juga terhenti.
Lama juga posisi kami sebegitu. Dia menarik bibirnya. Aku tersenyum. "Puas hati?" Y/n kelihatan blushing bila aku tanya macam tu. "Yah.." Dia memukul lembut dadaku.
"Listen baby,this lips is yours,this body is yours,this heart is yours,my everything is yours.." Kataku sambil badannya aku peluk dengan erat.
"Mianhae?" Katanya. Aku tersenyum, akhirnya marah dia reda. Aku menganggukkan kepalaku. "Mianhae kalau Y/N tak dapat jadi isteri yang baik untuk oppa.."
"Shh.. Bagi oppa,Y/N isteri yang paling baik di dunia walaupun kadang² cemburu sayang tu agak kritikal.."
"Eee!! Mana ada?"
"Tadi tu.."
"Mana ada isteri nak tengok kalau suami sendiri bercium dengan perempuan lain.. Kalau Y/n cium orang lain,oppa nak?"
"Eyyyy tak nak tak nak.."
"Tahu tak pe.."
Aku menggelengkan kepala melihat telatah isteriku ini. Kemudian aku tersenyum senget ke arahnya.
"Jagi.. Oppa nak minta sesuatu boleh?"
"Apa dia?"
"Anak.."
Kata-kataku itu menerima satu jentikan di kening. "Gatal!' Y/n melepaskan dirinya dari pelukan aku.
"Alaaa bolehlah.."
Aku pergi ke arahnya. Aku mencium badannya. "You wanna piece of me?" Tanyaku. "Yeah.." Y/n menolakku ke arah katil. And now she's on top of me.
The rest of imagines is up to you
(͡° ͜ʖ ͡°)OHMYGODD I CAN'T WRITE THIS NO MORE!!! MY INNOCENCE OH SHIT!!! SORRY FOR THE LATE AND SHORT UPDATE. GONNA UPDATE MORE IN THIS HOLIDAY. HO HO HOLIDAY HO HO HO HOLIDAY YEAH!!!!!
YOU ARE READING
Wanna One Imagines
FanfictionMay ruined your innocent mind (͡° ͜ʖ ͡°) ©shaesthetic 2017 Highest rank: #21 (6/10/17)