Jaehwan-Protector

2.7K 228 70
                                    

So here is our beloved vocal 's imagines (a/n: bias wrecker omg*questioning my life afterwards*)
Imagines ni agak sedih sikit :(

Y/N

Aku memeriksa tangan ku yang terasa pedih. Kesan merah yang mula membiru itu kelihatan di tangan kiriku. Kenapalah nasib aku boleh jadi seperti ini?

Sejak appa ku meninggal,aku telah ditinggalkan bersama eomma tiri. Mula-mula dia baik tapi sangka pula dia hanya berlakon disebabkan hendak merampas harta appa. Aku juga telah menjadi tempat untuk eomma tiriku melepaskan amarahnya.

Hendak menangis pun air mata dah tiada lagi. Akhirnya aku mengambil keputusan hanya untuk terus bersabar walaupun aku tahu sabar aku ada hadnya.

Di sekolah.

Dekat sekolah pun aku rasa takda bezanya dengan rumah. Di sekolah pula aku dipinggirkan dan dibuli. Aku sama sekali tidak mempunyai kawan walaupun pencapaian akademik aku agak baik.

"Woi anak buangan! Kau sedih eih? Pasti kau lonely kan?" Aku terkejut daripada lamunan aku. Lelaki di hadapan ku ini ialah pembuli no 1 di sekolah. Hampir semua orang hendak dibuli termasuklah aku ni.

"Jangan kacau aku lah Jaehwan.." Aku memberanikan diri untuk melawannya. "Kalau aku nak kacau jugak?" Tanyanya seperti tiada rasa bersalah.

Aku bangun dari tempat dudukku lalu berlalu dari perpustakaan itu. Terdengar suara Jaehwan dari belakang. "Ok fine,aku lepaskan kau hari ni!!"

..

"Kau ni memang takda guna!" Satu tamparan hinggap di pipiku. Terasa cecair likat mengalir. Aku menangis kesakitan. "Eomma... Sakit...."

"Eomma? Siapa eomma kau!?? Kau tu cuma hamba aku je! Kau tu hanya layak dipanggil anak sampah je tahu tak?!" Sepakan dari eomma tiriku mengena tepat pada perutku. Sakitnya hanya Tuhan yang tahu.

"Eiiii bencinya aku tengok kau!!!" Dia menampar pipiku sekali lagi. Dia mengheret badan aku ke arah pintu lalu mencekik leherku. "Kau tahu tak?! Disebabkan kau aku tak dapat harta appa kau!! Aku ingatkan harta tu dah dipindahkan ke bawah nama aku tapi rupanya appa kau yang bodoh tu letak kat nama kau!!"Eomma menampar-nampar pipiku.

Sedikit rasa kasihan pun tidak ada dalam diri eomma walaupun mukaku habis lebam dan berdarah. "Eomma... Tu bukan salah y/n....." Esak ku.

Satu tumbukan kena lagi pada perutku. "Jangan nak lawan aku!!! Satu lagi! AKU BUKAN EOMMA KAU!!" Dia menampar pipiku lagi. Kali ni dengan sangat kuat.

Pintu rumah dibuka dan badanku dilontarkan begitu sahaja ke luar rumah. Kepala ku jugak terhantuk pada batu-batu kerikil kecil yang tajam.

"Pergi kau dari rumah ni!! Jangan sesekali balik!! Pergi!!" Eomma menghalauku dengan menyepak-nyepak badanku. Selepas itu dia terus masuk ke dalam rumah. Kedengaran pintu juga telah dikunci dari dalam.

Aku menangis di situ. Mengenangkan nasib. Aku sudah membuat keputusan. Aku harus hentikan semua ini!

Jaehwan

"Yo Daniel! Asal? Lepak? Aku on je hahah.. Lagi sejam aku sampai. Okay bro!" Aku mematikan panggilan dari Daniel. Kalau tak lepak memang tak sah hidup kami sekumpulan.

Aku mandi dan membersihkan diri dahulu. Yelah,bolehlah cuba usha awek² bila lepak nanti. Gatal jugak kau ni Jaehwan...

Aku tinggal sendirian kat kondominium. Appa ngan eomma aku pulak kat Melbourne. Diaorang terpaksa tinggal kat sana sebab ada bisnes so aku sorang-soranglah kat sini. Duit ade,kereta ada,rupa pun ada memang buatkan aku jadi anak yang memang nakal. Buli orang sana sini. Hahaha best tau jadi pembuli.

Lepas 30 minit cam tu,aku pun bergegas ke port biasa tempat kami lepak. Tapi yang harunya,kereta aku rosak! Wtf?

Kalau nak bagi aku karma sebab pancitkan tayar cikgu Boa hari tu pun nanti-nanti je lah. Aku ni tengah rushing tau tak? Aku menyepak tayar kereta untuk melepaskan geram. Tapi memandangkan tempat lepak tu dekat,aku putuskan untuk jalan kaki jelah.

Semasa aku sedang mesej member pasal kereta aku yang rosak tu tiba-tiba ada orang langgar aku. Salah aku jugak sebab asyik ngan phone tapi aku tak kira! Aku nak marah jugak!

"Woi takde mata ke!?? Wait! Y/n?" Rupa-rupanya yang aku langgar ialah Park Y/n. Budak yang aku selalu buli kat sekolah. Sebelum aku sempat nak cam muka dia. Dia dah tutup muka dia pakai tangan dan sepertinya mengelak untuk bertentangan mata dengan aku.

Y/N

Aduh! Kenapa time² camni nak jumpa dengan dia? Aku dah cukup sakit dah. Dia tak boleh tengok keadaan aku camni. Dahlah aku masih lagi menangis. Aku kena lari!

"Op op! Not so fast!" Jaehwan menarik tangan aku. Aku menjerit kesakitan. Tangan yang ditarik oleh Jaehwan ialah tangan yang disebat oleh eomma tiriku tadi. Kesan lebam itu sangat menyakitkan.

"Aku tarik sikit pun dah jerit bagai.. Ceh-"Jaehwan memusingkan badan aku agar berhadapan dengannya. Aku dapat lihat muka Jaehwan yang terkejut melihat mukaku yang berdarah ditambahkan lagi dengan mataku yang lebam.

Jaehwan

Aku terkejut dengan muka y/n yang berdarah. Takkanlah dia bergaduh dengan orang? Aku memeriksa tangannya. Alangkah terkejutnya aku selepas membuka sweater panjangnya ke atas. Terdapat banyak kesan lebam sepertinya telah disebat oleh seseorang.

Aku juga memeriksa mukanya. Di tepi bibirnya telah pecah menyebabkan darah mengalir. Aku memandang mukanya yang masih menangis teresak-esak.

"Yah... Kenapa ngan kau? Kau bergaduh dengan samseng ke?" Bodoh betullah soalan kau ni Jaehwan!

Dia hanya menangis dan tidak mengendahkan pertanyaan aku. Ake sebenarnya tak suka orang tak jawab soalan aku tapi kasihan pula aku tengok y/n...

Aku tak tahu kenapa tapi badan aku secara automatic menarik badan y/n ke arah pelukanku. Ya tuhan! Nilah kali pertama aku peluk perempuan! Eomma aku sendiri pun complain aku ni jarang peluk dia.

Jariku juga mengusap lembut belakang y/n untuk menenangkannya. Esakan y/n juga semakin kuat. Aku membiarkan dia menangis di dadaku biarpun baju aku hampir basah disebabkan airmatanya yang turun bak hujan tu.

Aku tak tahu hendak macam mana nak pujuk perempuan so aku nyanyi je lah..

Will it stop now? These raindrops, these tears?I don’t want to get wet with rain And tremble with cold
Some day, the cold rain
Will become warm tears
And fall down, It’s alright
It’s just a passing downpour

Tengah aku syok² nyanyi. Tiba² pula y/n tumbuk dada aku. Tak sakit pun sebab dia tumbuk manja² heheh

"Diamlah! Suara awak buatkan saya rasa nak menangis lagi.." Katanya. Aww cutenya dia marah. Yah yah! Kim Jaehwan! Kenapa ngan kau ni?!

"Patutnya awak bersyukur tau saya nak nyanyi untuk awak.. Tak pernah² lagi saya nyanyi tepi jalan.." Kataku pula nak buat lawak. Hambar pulak rasa dia.

"Jaehwan.. Gomawo.." Ucap y/n lalu dia memelukku sekali lagi. Dup dup dup. Jantungku berdegup kencang. Hampir 1 jam kami berdua berpelukkan di tepi jalan. Masa tu jugaklah dia cerita kenapa dia jadi camtu.

Aku pun kasihan kat dia jadi aku bawaklah dia tinggal kat rumah aku. Tahun demi tahun,rasa cinta pun semakin berputik. Akhirnya,kami berdua berkahwin dan sekarang dah ada sepasang kembar. Hebat tak aku?

Pasal eomma dia pulak,appa aku tolong uruskan. Tak sangka rupa²nya y/n ni anak kawan baik appa ngan eomma aku. Semua harta telah menjadi milik isteri kesayangan aku Park Y/n. Eomma tirinya pula dah dipenjara atas kesalahan mendera.

Tak sangka pula aku boleh jatuh cinta ngan y/n yang selalu jadi mangsa buli aku masa kat sekolah dulu. Sekarang ni pulak,dia yang buli aku. "Jaehwan!! Tolong jemur pakaian!!! Jaehwan!! Baby nak susu tolong buatkan!!" Macan tu lah setiap hari. Tapi takpe ,aku still sayang kat isteri aku. Now,tomorrow and forever i love you my Mrs Kim.

Ps: sekarang ni pulak,aku ngan y/n tengah tunggu anak aku yang ketiga. Murah rezeki...

Wanna One ImaginesWhere stories live. Discover now