5(Ariana)

130 10 1
                                    

15.10.2017
  "Semua yang ada,ada pada diri mu,membuat aku,ku,aku jatuh cinta" Hmm?Siapa pulak call ni?Aku tertanya-tanya apabila ringtone fone aku berbunyi.Eh?Dayang?Aku mengangkat telefone aku yang berjenama Iphone 6s."Hello.Assalammualaikum..Kenapa Dayang?"
  "Waalaikumsalam..Weh..Fakhrull nak jumpa pukul 12.50 dekat mamak.Tempat biasa.Semua." "Oh.Ok" aku menjawab dengan ringkas.Aku melihat jam pada Iphone aku tu.12.30 a.m.Asal dia nak jumpa?Aku tertanya-tanya.
 
●—————————————————●

  Aku sampai di gerai mamak pada pukul 12.53 a.m.Aku ternampak semua geng-geng aku ada di situ.Dayang...Menangis?Ini membuatkan aku tertanya-tanya mengapa.Aku duduk di sebelah Dayang.
  Eh?Asal muka semua orang murung semacam ni?Kecuali Adlan.Dia takde la.Dengan Najatul.Aku mula bertanya kepada Fakhrull "Weh..Asal kau nak jumpa?Asal Dayang nangis?" "Aku nak jumpa sebab aku nak bincang pasal Najatul.Sekarang ni mak ayah dia nak jumpa kita." Kata Fakhrull.Hah?Asal nak jumpa?"Asal?Lagi satu,mana Najatul?Mana Adlan?Ni,asal Dayang.." "Kau tanya satu-satu boleh tak?Kau ingat mulut aku ada berape?" Nadanya seperti marah.Hmm..Pelik la..Biasanya dia ni happy aje.."Weh..Takkan kau tak tau pasal Najatul.." Cakap Dayang..Aku memandang muka dia..Matanya seperti lebam."Asal ngan dia?" Aku seperti org asing di situ..Tiba-tiba semua org memandang aku.."Weh..Serious lah?" Kata Ummar.
  "Ye..Aku tak tau.." aku membalas."Weh..Najatul..Dia..Dia dah takde weh.." Dayang menangis..Hah?Dah...Takde?Biar betul.."Sekarang ni..Aku nk jumpa nak cakap yg parents dia ajak kita ikut pergi perkebumian dia...17 haribulan nanti.." kata Fakhrull..Sambil dia menghulurkan Dayang tisu untuk mengelap air matanya.
  "Ouh..Mana Adlan?" Tanya aku lagi..
"Entah..Aku rasa tak sedap hati la pasal dia.Aku call dia,dia cakap tak sihat..Muntah-muntah.Dia cakap mungkin nanti dia tak ikut." Jawab Syimir.
  "Ouh.." Asal Najatul mati?Takkan semua ni terjadi?Takpelah..Nanti aku ikut aje la..Boleh sedekahkan dia Al-Fatihah..

Kacau Where stories live. Discover now