"Alamak..Hujan pulak.." kata aku kepada Ummar."Tutuplah tingkap..Ape ke bangangnya engkau ni." Ummar membalas.
Aku menaikkan tingkap.Hujan turun dengan lebat..Tak sangka pulak aku akan jadi selebat ni..
"Weh stop jap weh.Aku nak kencing." Kata Ummar."Kau ni..Dasar pundek betul la" kata aku "Habistu takkan kau nak tadah air kencing aku bodoh!".."Ha,yela-yela"...Aku berhenti di tepi jalan.
Ummar turun dengan pantas tanpa mengendahkan hujan yg lebat tu.Aku tunggu selama 3 minit.Aik?Mana mamat ni?Aku turun dan mencari dia..Mana dia ni?
Skkrrrr..Boom!!
Uish..Bunyi ape tu?Aku terus berlari ke arah punca bunyi tu..Eh..GTFO 260305..Tu..Tu no plat Dayang..Aku berlari secepat mungkin..Apabila aku sampai di tempat tu,aku tengok kesemua mereka dalam keadaan tidak menyedarkan diri.Alamak,van jenazah tu dah sah pergi jauh punya.Macam mane ni?
Aku mengeluarkan Fakhrull dulu.Sebab ape?Sebab dia kuat..Aku plan nak keluarkan dia dan kejut dia..
Aku mengangkat dia keluar kereta..Allah..Beratnya..Ape la yg mamat ni makan..Aku mengheret dia di depan kereta tu,dalam keadaan hujan lebat,aku kejut dia."Wei.Wei bangun lah.." Hmm..Ha!Aku tau! "Wei Cikgu Rahimah bagi keje sekolah.Dia nak hari ni!" "Ha!?Keje sekolah?!" Dia terus bangun.."Ha,bangun pun.." kata aku.
"Jom bangun tolong aku,angkat diaorang." "Ok.." balas Fakhrull.Aku dan Fakhrull mengangkat mereka.Aku membawa Ariana dengan mengheret dia di tanah..Ini kerana Ariana berbadan besar.Fakhrull mengangkat Dayang dengan mendukungnya.
Aku melepaskan Ariana untuk seketika dan membuka pintu seterusnya membawa dia masuk ke dalam kereta.Aku memandang tepat ke arah dari mana kami datang tadi.
Aik?Takkan dia ni pun hilang jugak.Secara tiba-tiba aku ternampak dia berlari sambil mendukung Dayang dengan laju.Apahal mamat ni?
"SYIMIR MASUK KERETA!!!BENDA TU DATANG BALIK!!" Dia menjerit.Apa benda?
Apabila dia semakin dekat,aku ternampak ada sebuah kepala sedang mengejar mereka.What in the butt is that?!
"MASUK LA BANGANG!!!" Dia menjerit dengan kuatnya.Aku tersentap dan terus masuk ke dalam kereta.Apabila dia sampai,dia memasukkan Dayang dan terus duduk di seat sebelah aku.
"START LA KERETA BAHALUL!!KAU NAK TUNGGU MALAIKAT JIBRIL TURUN TOLONG HIDUPKAN ENJIN KE APE PANTAT?!" Sejurus selepas mendengar begitu,aku terus menghidupkan enjin kereta.
Aku cuba menghidupkan enjin kereta dan benda tadi sudah pun hilang..Buat seketika,semuanya sunyi- sepi."Benda...Benda tadi dah hilang ke?" Aku bertanya."Aku try tengok." Kata Fakhrull.."Aku ikut kau." Aku berkata pada Fakhrull."Mana boleh..Nanti sapa nak jaga budak dua orang tu." Kata Fakhrull."Hmm..Yela..Tapi elok-elok.." kata aku kepada Fakhrull..Dia mengangguk menunjukkan tanda 'Ok'..Dia turun...
Aku hanya menunggu..Selepas kira-kira 2 minit,dia pun sampai."Dah..Benda tu dah hilang..Fuh..Selamat.." Fakhrull menghembuskan nafas tanda lega.
"Gila ah..Van jenazah mesti dah gerak jauh punya.Macam mane ni?" Kata Fakhrull."Takpe..Kita call aje lah mak ayah dia." Aku mencadangkan idea. "Ha..Cer kau try ca.."
Dia chentaku,tetapi hanya dari jauh
Ringtone aku berbunyi.Aku melihat pada skrin dan menunjukkan kepada Fakhrull yg terpapar 'Mak Naja'.Aku mengangkat.
"Ha,korang kat mane ni?" Tanya mak dia dengan nada sedikit risau."Ha,tadi kitaorang ada hal..Sorry la mak cik.Mak cik send la location,kitaorang gerak sendiri." Aku berkata pada dia.
"Ha..Yelah..Elok-elok.." "Okay mak cik." Balas aku.Fakhrull memandang aku.Aku hanya mengganguk dan dia pun mengganguk sekali.●-----------------●
YOU ARE READING
Kacau
HorrorCerita ini mengisahkan tentang 7 kawan baik yg bermain ouija board iaitu permainan yg memanggil hantu..Mereka memanggil hantu² itu tetapi tidak meminta izin untuk pergi..Dan salah satu syarat bermain ouija board adalah sentiasa berkata goodbye...Ada...